F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

05.05.2024

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Toyota zaprezentowała bolid TF108 w Kolonii

Prezentacja odbyła się w centrum technologicznym Toyoty w Kolonii w Niemczech.
Marek Roczniak, 10 stycznia 2008, zmieniony 10.01.2008 15:11, wyświetlenia: 5660<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Panasonic Toyota Racing przedstawił dzisiaj w swoim centrum technologicznym w Kolonii w Niemczech bolid TF108 na sezon 2008. W prezentacji udział wzięły najważniejsze osoby w zespole oraz kierowcy: Jarno Trulli, Timo Glock (wyścigowi) i Kamui Kobayashi (tester).

Prezentację TF108 na żywo mogli obejrzeć nie tylko przedstawiciele mediów i zaproszeni goście, ale także i zwykli fani Toyoty oraz Formuły Jeden, bowiem była ona transmitowana na za pośrednictwem oficjalnej strony zespołu: www.toyota-f1.com.

Nowy samochód jest ewolucją zeszłorocznego modelu. TF108 ma wydłużony rozstaw osi, znacząco zmodyfikowany pakiet aerodynamiczny, poprawione zawieszenie i nową skrzynię biegów. Testy w tunelu aerodynamicznym wykazały poprawę w stosunku do poprzedniego modelu i zespół spodziewa się, że dzięki temu zdoła przybliżyć się do realizacji swoim długoplanowych zamierzeń – wygrywania wyścigów i walki o mistrzostwo świata.

„Oczywiście, naszym ostatecznym celem jest najwyższy stopień podium – jesteśmy w Formule 1 by wygrywać i chcemy móc tego dokonać wkrótce.” – powiedział szef zespołu Tadashi Yamashina. „Naszym jasnym celem na sezon 2008 jest osiągnięcie dużej poprawy rezultatów, ponieważ nie jesteśmy usatysfakcjonowani z naszych osiągów w ubiegłym roku. Oczekujemy w pełni konkurencyjnego samochodu, aby nasi kierowcy mogli liczyć na regularne zajmowanie punktowanych pozycji i walkę o podium”.

„Wszyscy w fabryce są zmotywowani i pracują tak ciężko, jak to tylko możliwe, zawsze dążąc do kaizen – nieustającej poprawy. Praca wykonywana przez zespół jest bardzo imponująca, a wszystkie departamenty komunikują się ze sobą bardzo dobrze, co zdecydowanie pomogło w rozwoju TF108. Wszyscy pracują razem jako jedna całość i jestem z tego bardzo zadowolony. Mamy prawdziwego ducha zespołowej pracy i wielki potencjał w zespole – odpowiednich ludzi na odpowiednich miejscach i odpowiednie zasoby, więc mamy wszelkie powody, by być optymistami”.

Choć jest ewolucją, to jednak TF108 różni się znacząco od swojego poprzednika, zarówno z zewnętrz, jak i wewnątrz i jest rezultatem nieustającego poszukiwania poprawy osiągów oraz zmian w przepisach. Technologia w Formule 1 stale ewoluuje i projektanci Toyoty utrzymali tempo rozwoju, czego efektem są zauważalne zmiany w TF108. Główna z nich to wydłużenie rozstawu osi.

Szef techniczny odpowiedzialny za podwozie Pascal Vasselon wyjaśnia: „Głównym powodem tego jest osiągnięcie większej stabilności, ale także spodziewamy się uzyskania dzięki temu większego potencjału do rozwoju aerodynamiki, dając naszym aerodynamikom większą przestrzeń do popisu”. TF108 charakteryzuje się również nową koncepcją aerodynamiczną i zaawansowanymi układami zawieszenia.

„Aerodynamiczna koncepcja tego samochodu uległa zmianie. TF107 był pod tym względem ewolucją TF106, jednak tym razem nowy pakiet jest odejściem od dotychczasowych bolidów Toyoty. Główna filozofia aerodynamicznego projektu TF108 opiera się na dążeniu do optymalizacji całego pakietu. Pod względem mechanicznym doszliśmy natomiast do wniosku, że mamy solidną podstawę, tak więc skupiliśmy się na kilku subtelnych udoskonaleniach”.

Kluczowym elementem sposobu myślenia Toyoty jest genchi genbutsu – dojście do źródła – i podczas rozwoju TF108 zespół przeanalizował charakterystykę TF107, by znaleźć rozwiązania umożliwiające poprawę osiągów. „W sezonie 2007 ogólne osiągi nie były takie, jakich oczekiwaliśmy, a więc musiały być jakieś słabości. Głównymi zamierzeniami podczas rozwoju TF108 były wydajność aerodynamiczna i poprawa właściwości jezdnych. W sezonie 2008 oczekujemy samochodu oferującego większy zakres działania”.

Nowy samochód został wyposażony w nieznacznie ulepszoną wersję zeszłorocznego silnika V8, która otrzymała oznaczenie RVX-08. Nowa jest za to skrzynia biegów i ujednolicona elektronika dla silnika (ECU). TF108 pierwszą jazdę próbną odbędzie w najbliższą niedzielę, 13 stycznia na torze Jerez, a w kolejne dni zostanie poddany rygorystycznym testom.

Zobacz także:

Źródło: Toyota-F1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.11.2023  Iltalehti: Toyota może przejąć realizację programu Audi
25.09.2023  Toyota dementuje plotki o powrocie do Formuły 1 z McLarenem
20.07.2019  Valtteri Bottas przetestował Toyotę Yaris WRC
01.05.2019  Alonso zakończy starty w WEC z Toyotą po tegorocznym Le Mans
17.06.2018  Toyota #8 odniosła zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans
Tagi:
Toyota
Prezentacje

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sagger, 10.01.2008 13:38[!]
no i mamy następny &quot;garbaty&quot; bolid. ciekawe czy BMW-Sauber powróci do tej koncepcji.
Ario, 10.01.2008 13:43[!]
Piękny bolid !!
dz, 10.01.2008 13:50[!]
No

wreszcie Totota wyglada jak bolid F1

Przeeeeeeeepiękna sztuka !!
Ralph1537, 10.01.2008 13:54[!]
ciekawe tylko jak bedzie jezdzic
ewreteyrytu, 10.01.2008 14:11[!]
Bardzo ładny bolid:-)
Krauza, 10.01.2008 14:36[!]
Przepiękny samochód.. ciekawe czy też przepięknie będzie jeździł ;]
im9ulse, 10.01.2008 15:15[!]
znczaca roznica w porowniau z ubieglorocznym...moze pozytywnie zaskoczyć . Tak na chlopski rozum przód z Mclarena i BMW ,środek z Renówki a tył własny :)
sabat, 10.01.2008 15:21[!]
nie zapomnij o przednich &quot;kołpakach&quot; z Ferrari
Phaedra, 10.01.2008 16:12[!]
Buhaha co to za aerodynamiczny prymityw, jakas nowa filozowia tzw. minimalizm. Licze ze dozbroja TF108 w te wszystkie aero fizdrygalki bo cienko ich widze.
Ledzion, 10.01.2008 18:43[!]
Ale tylny spoiler to mi się ni podoba jakby jakąś skrzynię tam powiesili.
jędruś, 10.01.2008 19:46[!]
Podoba mi się w nim minimalizm oraz całkiem ciekawe malowanie .
Kaski kierowców to prawdziwe dzieła sztuki .
Zobaczymy co to cudo pokaże na testach w Jerez.
upanabogazapiecem, 10.01.2008 20:47[!]
zobaczymy jak będzie jezdzić może dobrze
SoBcZaK, 11.01.2008 07:55[!]
&amp;#8222;Oczywiście, naszym ostatecznym celem jest najwyższy stopień podium &amp;#8211; jesteśmy w Formule 1 by wygrywać i chcemy móc tego dokonać wkrótce.&amp;#8221; zapamiętamy te słowa i będziemy sie z nich śmiać na koniec sezonu :P Toyota na pewno zrobiłą postęp bo wygląda jak inne bolidy ale w innych zespołąch też poszli do przodu, czyli Toyota musiała jednocześnie dogonić przód i jeszcze ich wyprzedzić :P a w to już nie wierzę
cinek, 11.01.2008 08:02[!]
nowy boliden fur ogórasen.
robson11, 11.01.2008 11:48[!]
jędruś --&gt; tak malowanie takie jakby polskie :)
No i w sumie nie ma się co dziwić, każdy chce wygrać i każdy jest przekonany że zrobił dobry bolid, ale pierwsze GP wszystko zweryfikuje.
K, 11.01.2008 23:11[!]
Malowanie mi się nie podoba, ale może na torze coś więcej pokarze niż w 2007r.
hide, 12.01.2008 00:09[!]
jAK CO ROKU ZYCZE IM JAK NAJLEPIEJ, BO NAPEWNO NA TO ZASLUGUJA. PANIE SOBCZAK NIE ZAPOMINAJ, ZE INNE TEAMY W PRZESZLOSCI TEZ POPELNIALY BLEDY( FERRARI 2005, RENAULT 2007,MCLAREN O HONDZIE NIE WSPOMNE)W TYM SPORCIE WSZYSTKO JEST MOZLIWE NAWET JAK POSIADASZ OGROMNE PIENIADZE MOZESZ COS ZA PRZEPROSZENIEM ***C. TOYOTA WIECZNIE NIE BEDZIE ***C(PRZYNAJMNIEJ MAM TAKA NADZIEJE).POZDRAWIAM
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca