F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

KERS zgodnie z planem zostanie wprowadzony do F1 w 2009

Podczas ostatniego GP toczyły się dyskusje na temat możliwego opóźnienia jego użycia.
Qnik & Maraz, 30 kwietnia 2008, wyświetlenia: 7783<< | lista | T- | T+ | >>
System odzysku energii kinetycznej (KERS) zostanie wprowadzony do Formuły Jeden zgodnie z planem, czyli w przyszłym roku, mimo iż podczas ostatniego Grand Prix toczyły się dyskusje na temat możliwego opóźnienia jego użycia.

Szefowie zespołów spotkali się podczas weekendu w Barcelonie w celu przedyskutowania możliwego opóźnienia wprowadzania systemu KERS do roku 2010, ponieważ z różnych stron padały głosy, że może to wpłynąć negatywnie na bezpieczeństwo i być drogie w opracowaniu.

Jednakże zespoły Williams i Honda stwierdziły, że KERS powinien zostać wprowadzony zgodnie z planem, przez co rozmowy o odroczeniu zostały przerwane. Wszystkie zespoły zgadzają się jednak w kwestii spowolnienia nieco rozwoju systemu po tym, jak Max Mosley przedstawił swoją wizję rozwoju KERS na najbliższe lata.

Szef Honda RacingRoss Brawn stwierdził, że powodem sprzeciwienia się Hondy wobec opóźnienia wprowadzenia tego systemu jest możliwość wykorzystania go w samochodach drogowych japońskiego producenta. „System ten jest bardzo ważny dla Hondy i kilku innych producentów, ponieważ jest jedną z tych technologii, które mają związek z przemysłem motoryzacyjnym. Patrząc ogólnie na F1 trudno jednoznacznie odpowiedzieć, czy ta inwestycja ma sens, ale dla Hondy ma”.

Szef McLarenaRon Dennis, który bardzo obszernie wypowiadał się na spotkaniu powiedział otwarcie, że był poirytowany podejściem niektórych osób do dyskusji. „Najbardziej denerwujący był fakt, że większość osób, które tam były, nie są ludźmi rozdającymi tu karty. Chciałem bardzo jasno dać do zrozumienia, co może oznaczać dla nas wszystkich nie znalezienie kompromisu w tej sprawie. Jednakże jestem tylko pasjonatem i wyraziłem moją opinię na ten temat. Kwestią sporną była tylko jedna rzecz, a mianowicie strona komercyjna”.

Przy okazji warto dodać, że zespół Williams wykupił mniejszościowe udziały w firmie Automotive Hybrid Power Limited, która specjalizuje się w opracowywaniu wydajnych kół zamachowych z materiałów kompozytowych do systemów odzysku energii kinetycznej.

Koło zamachowe opracowane przez AHP może wykonywać maksymalnie 100.000 obrotów na minutę, a zgromadzona w ten sposób energia może zostać później zwrócona do układu napędowego samochodu. Stajnia z Grove rozważa także inne metody przechowywania energii, jednak nawiązanie współpracy z AHP niewątpliwie świadczy o tym, że koło zamachowe jest faworyzowanym rozwiązaniem.

Zobacz także: Torotrak i Xtrac pomogą w opracowaniu systemów KERS

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
Tagi:
F1 ogólnie
McLaren
Williams
Honda
Przepisy
KERS

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jędruś, 30.04.2008 19:36[!]
A to po to była ta cała konferencja :D

Mam nadzieję , że KERS nie stanie się powodem do nowego ,,wyścgiu zbrojeń'' tak jak no miało miejsce jeszcze kilka lat temu z silnikami . A dodatkowa moc przy wyprzedaniu z pewnością się przyda dla atrakcyjności widowiska .
I technologia może być przydatna przy samochodach drocgowych , a co najważniejsze to wszystko jest ekologiczne i przyjazne dla środowiska .
tomusxs, 30.04.2008 19:50[!]
jędruś, a to nie jest głupota wprowadzenie tego KERSa? Przecież zrobi się w F1 coś w stylu NOSu(N2O) w wyścigach na 1/4 wsi -_-. W tym momencie może i widowisko jest mniejsze, ale już umiejętności będą się mniej liczyć, a odpowiednie wkorzystanie teo głupiego guziczka O_o
rafaello85, 30.04.2008 21:02[!]
jędruś---> na 100% będzie to "wyścig zbrojeń" taki jak był z silnikami. Wspomnicie moje słowo - za kilka lat FIA zatrzyma rozwój systemu KERS ze względu na olbrzymie wydatki, które na to pójdą.
Czechoslowak, 01.05.2008 09:57[!]
"Stajnia z Grove rozważa także inne metody przechowywania energii, jednak nawiązanie współpracy z AHP niewątpliwie świadczy o tym, że koło zamachowe jest faworyzowanym rozwiązaniem."
Chyba chodziło o odzyskiwanie energii, bo nie bardzo wiem jak w kole zamachowym można energię "przechowywać" przez dłuższy czas...
Sar trek, 01.05.2008 10:07[!]
Będzie walka między zespołami . Znowu będzie ciekawie a do tego Ekologicznie (pominmy nocne wyścigi , gdzie setki kilowatów idą na oświetlenie toru:)
jędruś, 01.05.2008 10:50[!]
Takie rozwiązanie ( przycisk z przyspieszeniem ) sprawdziło się w Champs Car i A1GP więc czemu nie F1 ???
Petros, 02.05.2008 12:30[!]
posiada ktoś linki do informacji na temat systemów KERS?

koło zamachowe to wątpliwa technolohia, wymaga dodatkowych sprzęgeł i przekładnii
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca