F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

WTCC: Yvan Muller na pole position w Walencji (aktualizacja)

W pierwszym rzędzie wraz z Mullerem stanie Gabriele Tarquini.
Konrad Házi, 17 maja 2008, zmieniony 17.05.2008 23:10, wyświetlenia: 1923<< | lista | T- | T+ | >>
Yvan Muller za kierownicą Seata Leona TDI zdobył swoje drugie w karierze pole position przed wyścigiem WTCC na bardzo mokrym torze w Walencji. Przez całe kwalifikacje Francuz był niezagrożony na pierwszym miejscu i jedynie poprawiał swoje czasy okrążeń, choć tak jak większość zawodników i on nie ustrzegł się kilku błędów.

W pierwszym rzędzie wraz z Mullerem stanie Gabriele Tarquini, również za kierownicą Seata Leona TDI. Z drugiego rzędu wystartuje duet Chevroleta – Alain Menu i Robert Huff. Za nimi uplasował się kierowca kolejnego Seata – Jordi Gene (P4), a pierwszą ósemkę zamknie po dyskwalifikacji Menu czwórka kierowców BMW – Andy Priaulx, Jorg Muller, Augusto Farfus oraz Alex Zanardi.

W kwalifikacjach wystartowało 27 samochodów, w tym po raz pierwszy trzy Hondy Accord Euro R: jedna zespołu N. Technology, którą poprowadził James Thompson (P11) i dwie zespołu Golden Motors, które prowadzili Andrey Smetski (P25) oraz Alexander Lvov (P23), startujący wśród kierowców niezależnych. Drugi z nich – Lvov zaczął kwalifikacje z przygodami. Już na jednym z pierwszych okrążeń otworzyła się maska w jego samochodzie i skutecznie zasłoniła mu całą przednią szybę. Rosjanin wypadł wtedy na pobocze, jednak nie uderzył w nic, ani się nie zakopał i udało mu się jakoś dotrzeć do boksów.

Już na początku sesji większość kierowców pojawiła się na mokrym torze, nad którym jeszcze kilka godzin wcześniej podczas wyścigu Formuł Master świeciło słońce. Na początku tempo było bardzo wolne i nikt nie próbował jakoś szczególnie naciskać. Dopiero po kilku minutach rozpoczęła się walka o pozycje. W połowie kwalifikacji widać już było, że o czołowe pozycje będą walczyć jedynie Seaty i Chevrolety. BMW nie mogło znaleźć się na mokrej nawierzchni – dwukrotny mistrz świata Andy Priaulx miał duże problemy z dostaniem się do pierwszej dziesiątki, jednak pod sam koniec udało mu się to, zajął 6 pozycję (wystartuje z P5) i to było wszystko, co mogły dziś pokazać samochody BMW.

Na 13 minut przed końcem kwalifikacji Jaap van Lagen spowodował wywieszenie czerwonej flagi, kiedy to po wypadnięciu z toru zakopał się w żwirze. Jego samochód nie został jednak poważnie uszkodzony i po kilku minutach sesję wznowiono. Zwycięski czas kwalifikacji został ustanowiony już na ponad 10 minut przed końcem. Tymczasem były kierowca F1 – Tiago Monteiro pokazał się dziś z nienajlepszej strony i po zwycięstwie w drugim wyścigu na meksykańskim torze w Puebla, tym razem zajął dopiero 17 (wystartuje z P16) miejsce i wylądował między kierowcami niezależnymi. Czterej ostatni kierowcy nie uzyskali minimum kwalifikacyjnego i nie wiadomo, czy zostaną dopuszczeni do jutrzejszych wyścigów.

Podczas tych trzydziestu minut doszło do wielu niebezpiecznych sytuacji. Większość kierowców popełniała dziś błędy, a mniej więcej w połowie sesji o mało co nie doszło w ósmym zakręcie do zderzenia czołowego między Yvanem Mullerem, który przestrzelił zakręt a wracającym na tor po podobnej przygodzie na tor Jorgiem Mullerem. Dość poważne problemy miał też Thompson, którego samochód po wypadnięciu z toru zaczął wydawać dziwne dźwięki. Na pięć minut przed końcem pojawił się jednak z powrotem na torze.

Sesja rozgrzewająca odbędzie się jutro o godzinie 9:00, a wyścigi zostaną rozegrane o 12:00 i 15:45. Jak zwykle będzie je można obejrzeć na antenie Eurosportu.

Wyniki kwalifikacji na torze Ricardo Tormo (4,005 km)
P.Kierowca Flaga Samochód Czas okr. Strata 
1.Yvan Muller SEAT Leon TDI 1:58,816   
2.Gabriele Tarquini SEAT Leon TDI 1:59,514 +0,698 
3.Robert Huff Chevrolet Lacetti 1:59,624 +0,808 
4.Jordi Gene SEAT Leon TDI 1:59,902 +1,086 
5.Andy Priaulx BMW 320si 1:59,941 +1,125 
6.Jorg Muller BMW 320si 2:00,043 +1,227 
7.Augusto Farfus BMW 320si 2:00,074 +1,258 
8.Alessandro Zanardi BMW 320si 2:00,211 +1,395 
9.Nicola Larini Chevrolet Lacetti 2:00,381 +1,565 
10.Rickard Rydell SEAT Leon TDI 2:00,407 +1,591 
11.James Thompson Honda Accord Euro R 2:00,543 +1,727 
12.Felix Porteiro BMW 320si 2:00,956 +2,140 
13.Stefano D'Aste* BMW 320si 2:01,062 +2,246 
14.Sergio Hernandez* BMW 320si 2:01,110 +2,294 
15.Pierre-Yves Corthals* SEAT Leon 2:01,366 +2,550 
16.Tiago Monteiro SEAT Leon TDI 2:01,743 +2,927 
17.Jose Perez-Aicart SEAT Leon 2:01,821 +3,005 
18.Tom Coronel SEAT Leon 2:02,332 +3,516 
19.Franz Engstler* BMW 320si 2:03,350 +4,534 
20.Andrei Romanov* BMW 320si 2:04,394 +5,578 
21.Jaap Van Lagen* Łada 110 2:04,796 +5,980 
22.Olivier Tielemans* BMW 320si 2:05,774 +6,958 
23.Alexander Lvov* Honda Accord Euro R 2:07,463 +8,647 
24.Ibrahim Okyay* BMW 320si 2:13,114 +14,298 
25.Andrey Smetsky*  Honda Accord Euro R 2:13,139 +14,323 
26.Viktor Shapovalov* Łada 110   
27.Alain Menu** Chevrolet Lacetti   
* - kierowcy niezależni
** - ukarany za niezgodną z regulaminem wysokość zawieszenia w jego samochodzie

Aktualizacja

Czasy z kwalifikacji Alaina Menu zostały anulowane przez stewardów, ponieważ wysokość zawieszenia w jego Chevrolecie Lacetti była niezgodna z regulaminem technicznym. Szwajcar wystartuje do wyścigu z końca stawki.

Tymczasem po otrzymaniu raportu od delegata technicznego FIA stewardzi podjęli również decyzję dotyczącą zespołu Russian Bears Motorsports. Obie Łady ekipy zostaną warunkowo dopuszczone do startu za zgodą wszystkich zespołów, jednak nie będą się liczyć w walce o punkty. Powodem tej decyzji jest niezgodność konstrukcji cylindrów z regulaminem technicznym.

Zespół musi teraz dokonać odpowiednich poprawek, by zostać dopuszczonym do startu za dwa tygodnie we Francuskim Pau.

Źródło: Fiawtcc.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.05.2017  Mehdi Benani wygrał drugi wyścig WTCC na Węgrzech
14.05.2017  Monteiro wygrał pierwszy wyścig WTCC na Hungaroringu
30.04.2017  WTCC: Thed Bjork najlepszy w głównym wyścigu we Włoszech
30.04.2017  WTCC: Tom Chilton wygrał pierwszy wyścig na Monzy
09.04.2017  WTCC: Monteiro triumfatorem głównego wyścigu w Marrakeszu
Tagi:
WTCC
Ricardo Tormo

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
BARBP, 17.05.2008 20:25[!]
Alain Menu został zdyskwalifikowany z kwalifikacji ale nie wiem za co...
pyciek, 18.05.2008 07:40[!]
Szczerze mówiąc trochę śmiesznie wygląda to że Aicart debiutant pokonał zespołowego kolegę jeżdżącego kilka lat w WTCC Toma Coronela. A poza tym ograniczenia obrotów diesla nic nie dały nadal kopią tyłki BMW i Chevrletom.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca