F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Coulthard: KERS może nie być gotowy na start sezonu 2009

Szkot obawia się o bezpieczeństwo związane ze stosowaniem tej technologii.
Mariusz Karolak, 29 lipca 2008, wyświetlenia: 2309<< | lista | T- | T+ | >>
David Coulthard uważa, że jest zbyt mało czasu, aby w pełni przygotować system KERS do użycia już na początku sezonu 2009. W jego opinii istnieją realne obawy o bezpieczeństwo związane ze stosowaniem tej technologii.

FIA chce wprowadzić KERS do Formuły 1 od początku przyszłego sezonu i niektóre zespoły rozpoczęły już testy tego systemu w bolidach. Patrząc jednak na przeprowadzone do tej pory prace badawcze nie ma pewności, że wszystkie ekipy wprowadzą KERS już na początku sezonu 2009.

Zespół Red Bull Racing miał już nieprzyjemny incydent w swojej fabryce z systemem KERS, zaś jeden z mechaników zespołu BMW Sauber został porażony prądem w trakcie niedawnych testów na torze Jerez. „Jako zostało to już dobrze udokumentowane, są pewne obawy dotyczące odizolowania ładunku elektrycznego w aucie oraz chemikaliów znajdujących się w bateriach litowych.” – napisał Coulthard w swojej stałej rubryce dla ITV.

„Formuła Jeden to wielkie wyzwanie technologiczne, jednakże ryzyko ogranicza się przeważnie wyłącznie do kierowców. Niewątpliwie w przypadku KERS sprawa wygląda inaczej. Można oczywiście schować głowę w piach, bo mówienie o tych problemach nie jest poprawne politycznie, ale w czasie rozwoju KERS zagrożone są też osoby znajdujące się w fabryce i personel na torze”.

„Wiem, że są grupy próbujące rozwikłać te problemy i mam nadzieję, że uda im się znaleźć zadowalające rozwiązanie, jednak zostało stosunkowo mało czasu, jeśli chcemy, aby było to gotowe już na początek przyszłego sezonu. Częścią mojej roli w przyszłym roku będzie pomaganie Red Bullowi w rozwoju systemu KERS. Będę na pewno nosił pełny gumowy kombinezon ochronny by mieć pewność, że jestem bezpieczny... Kombinezony kierowców F1 staną się czymś w rodzaju ognioodpornych kondomów!”

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.12.2021  Coulthard: To Hamilton mógł być winny kolizji z Verstappenem
01.11.2021  Coulthard liczy na pozostanie Giovinazziego w Alfie Romeo
21.09.2021  Coulthard: Kariera Tsunody w F1 dobiegnie końca w 2022 roku
24.05.2021  Coulthard: Bottas mógł już usłyszeć, że nie zostanie w Mercedesie
04.05.2021  Coulthard: Stroll chce budować markę syna, a nie Astona
Tagi:
Coulthard D.
Red Bull
KERS

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Rob3rt, 29.07.2008 12:13[!]
Pewnie jak komuś z kierowców stanie się krzywda FIA dopiero się opamięta, tak pozatym, co się stanie jak przy powiedzmy 200km/h coś zrobi małe przebicie do kokpitu!. Nie życzę nikomu takiego scenarusza ale czy to jest nie możliwe.
ICEman, 29.07.2008 12:28[!]
ognioodpornych kondomów!”
Sar trek, 29.07.2008 12:36[!]
Kombinezony kierowców F1 staną się czymś w rodzaju ognioodpornych kondomów!”
no comment

PS: Poszłem zrobić herbatkę i nie zawierdziłem komentarza
sir_Lukas, 29.07.2008 13:00[!]
"(...)Kombinezony kierowców F1 staną się czymś w rodzaju ognioodpornych kondomów!” przynajmniej będą mieli pewność że się AIDS'em nie zarażą

P.S: Sar trek mówi się poszedłem xD
Denis, 29.07.2008 16:37[!]
David to niezły rutyniarz :P
blader, 29.07.2008 16:45[!]
"Kombinezony kierowców F1 staną się czymś w rodzaju ognioodpornych kondomów!”
gość nieźle powiedział :D wreszcie jakaś ciekawa wypowiedź kierowców a nie tylko w kółko to samo... ;]
rafaello85, 29.07.2008 18:58[!]
blader--->David lubi czasem rzucić jakimś oryginalnym tekstem hehe
"przenośne kible" też są jego autorstwa;)

Ja też mam obawy czy zespoły nie mają czasem zbyt mało czasu na to żeby przygotować KERS. Wg mnie najlepiej by było odroczyć o rok wprowadzenie tego systemu.
zoolwik, 30.07.2008 08:16[!]
Moim zdaniem to gadanie glupot jest i tyle. Jak zespol nie bedzie pewny ze ma sprawny system to go po prostu nie uzyje. Z drugiej strony ciekaw jestem jak bedzie wygladala rywalizacja na torze samochodow ktore beda mialy kers z tymi bez niego - te drugie powinny byc lzejsze i mniej awaryjne ...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca