|
|
|
|
|
|
Zespoły przetestują dźwiękowy system ostrzegania o SC |
"Czeka nas uaktualnienie oprogramowania i jak tylko tego dokonamy, zabierzemy się za testy". |
|
•Konrad Házi, 5 sierpnia 2008, wyświetlenia: 2829 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Jak dowiedział się serwis autosport.com, kierowcy Formuły 1 mają przetestować jeszcze w tym miesiącu system dźwiękowego ostrzegania o samochodzie bezpieczeństwa (SC). FIA testowała już jedną z proponowanych zmian dotyczących samochodu bezpieczeństwa, szczególnie jeśli chodzi o okres zamykania wjazdu do boksów, zanim samochody ustawią się blisko siebie, jednak nie przyniosło to oczekiwanych rezultatów.
Zarówno zespoły, jak i kierowcy twierdzą, że zamykanie boksów jest nie fair, a FIA zamierza szukać tak długo możliwości zmian, nim nie uda się znaleźć zadowalającego sposobu na ograniczenie prędkości samochodów w początkowym okresie neutralizacji. Wstępną koncepcją jest ustalanie minimalnego czasu sektora, w którym wydarzył się incydent.
Rozwiązania to był już testowane, a kierowcy otrzymywali na wyświetlaczu informację, czy jadą za wolno czy też za szybko, jednak pomysł ten spotkał się z różnymi reakcjami. Kierowcy uskarżali się, że takie informacje rozpraszają ich, więc FIA postanowiła zmienić oprogramowanie tak, aby kierowcy otrzymywali poprzez radio informacje o tym, czy jadą zbyt szybko. Pierwsze doniesienia mówią, że nowy system może być gotowy już na najbliższe testy, które odbędą się pod koniec miesiąca na torze Monza.
Menadżer zespołu Toyoty – Richard Cregan powiedział: „Czeka nas uaktualnienie oprogramowania i jak tylko tego dokonamy, zabierzemy się za testy. FIA wprowadza zmiany w oprogramowaniu, bazując na wyciągniętych dotychczas wnioskach i tak będziemy wykonywali kolejne kroki. Powinna być możliwość korzystania i z lampek i z systemu dźwiękowego – kierowca miałby możliwość wyboru, czy chce tylko jeden czy oba sposoby informowania”.
Kierowca Red Bull Racing – Mark Webber potwierdził te doniesienia: „Nastąpią zmiany w oprogramowaniu, dzięki którym wprowadzony zostanie system dźwiękowy informujący nas o tym, czy jedziemy zbyt wolno czy za szybko. Wiem, że znowu wpędzę się w kłopoty kiedy to powiem, ale Charlie (Whiting) twierdzi, że da się to poprawić, jednak ja sądzę, że nie da się już chyba nic zrobić, aby było to jeszcze bardziej skomplikowane niż jest teraz!”
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|