F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespoły przetestują dźwiękowy system ostrzegania o SC

"Czeka nas uaktualnienie oprogramowania i jak tylko tego dokonamy, zabierzemy się za testy".
Konrad Házi, 5 sierpnia 2008, wyświetlenia: 2829<< | lista | T- | T+ | >>
Jak dowiedział się serwis autosport.com, kierowcy Formuły 1 mają przetestować jeszcze w tym miesiącu system dźwiękowego ostrzegania o samochodzie bezpieczeństwa (SC). FIA testowała już jedną z proponowanych zmian dotyczących samochodu bezpieczeństwa, szczególnie jeśli chodzi o okres zamykania wjazdu do boksów, zanim samochody ustawią się blisko siebie, jednak nie przyniosło to oczekiwanych rezultatów.

Zarówno zespoły, jak i kierowcy twierdzą, że zamykanie boksów jest nie fair, a FIA zamierza szukać tak długo możliwości zmian, nim nie uda się znaleźć zadowalającego sposobu na ograniczenie prędkości samochodów w początkowym okresie neutralizacji. Wstępną koncepcją jest ustalanie minimalnego czasu sektora, w którym wydarzył się incydent.

Rozwiązania to był już testowane, a kierowcy otrzymywali na wyświetlaczu informację, czy jadą za wolno czy też za szybko, jednak pomysł ten spotkał się z różnymi reakcjami. Kierowcy uskarżali się, że takie informacje rozpraszają ich, więc FIA postanowiła zmienić oprogramowanie tak, aby kierowcy otrzymywali poprzez radio informacje o tym, czy jadą zbyt szybko. Pierwsze doniesienia mówią, że nowy system może być gotowy już na najbliższe testy, które odbędą się pod koniec miesiąca na torze Monza.

Menadżer zespołu Toyoty – Richard Cregan powiedział: „Czeka nas uaktualnienie oprogramowania i jak tylko tego dokonamy, zabierzemy się za testy. FIA wprowadza zmiany w oprogramowaniu, bazując na wyciągniętych dotychczas wnioskach i tak będziemy wykonywali kolejne kroki. Powinna być możliwość korzystania i z lampek i z systemu dźwiękowego – kierowca miałby możliwość wyboru, czy chce tylko jeden czy oba sposoby informowania”.

Kierowca Red Bull Racing – Mark Webber potwierdził te doniesienia: „Nastąpią zmiany w oprogramowaniu, dzięki którym wprowadzony zostanie system dźwiękowy informujący nas o tym, czy jedziemy zbyt wolno czy za szybko. Wiem, że znowu wpędzę się w kłopoty kiedy to powiem, ale Charlie (Whiting) twierdzi, że da się to poprawić, jednak ja sądzę, że nie da się już chyba nic zrobić, aby było to jeszcze bardziej skomplikowane niż jest teraz!”

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
cinek, 05.08.2008 16:27[!]
Mark :P
mateuszj90, 05.08.2008 16:53[!]
Kierowcom trudno dogodzic co FIA wymyśli odnośnie neutralizacji to zaesze jest to złe i zbyt skomplikowane xd
Lukas, 05.08.2008 16:55[!]
Może nie mam dokładnych informacji ale czyżby tylko w F1 to był taki problem ?:)
rafaello85, 05.08.2008 17:30[!]
W takim tempie nie wprowadzą tych zmian nawet do końca sezonu:/ SC jeszcze nie raz popsuje wyścig jakiemuś kierowcy...
Maly-boy, 05.08.2008 18:09[!]
kombinują jak koń pod górę ,Mark dobrze mowi
duszek998, 05.08.2008 20:35[!]
szef wyścigu powinien mieć przycisk i on naciskając go zwalniałby bolidy gdyby zdarzyło się że SC musi wyjechać :P
blader, 05.08.2008 21:54[!]
dokładnie, nie wiem co w tym trudnego, żeby zdalnie ograniczyć prędkość bolidów, tak jakby nagle wszystkim włączyć ogranicznik prędkości jak przy wjeździe do pit lane :)
mutu, 05.08.2008 23:44[!]
Najpierw weź pod uwagę skutki uboczne.
vero, 06.08.2008 01:58[!]
kierowca moze nie wiedziec co sie stało w pierwszej chwili :)
Rob3rt, 06.08.2008 07:33[!]
a może wysyłać e-maila i smsa do kierowy podczas wyścigu?.
dmaot malach, 07.08.2008 00:19[!]
Ron za często by używał tego przycisku w stosunku do Heikkiego...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca