F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ferrari skupiało się na dobrym starcie na Hungaroringu

Stefano Domenicali: "Staraliśmy się zasymulować start pod względem linii jazdy".
Mariusz Karolak, 5 sierpnia 2008, wyświetlenia: 3023<< | lista | T- | T+ | >>
Szef Scuderii Ferrari – Stefano Domenicali ujawnił, że jego zespół poczynił specjalne przygotowania, aby Felipe Massa mógł błyskawicznie wystartować na Węgrzech, co umożliwiło mu wyprzedzenie obydwu kierowców McLarena.

Zdaniem Domenicallego start był kluczowy ze względu na strategię obraną przez zespół McLaren. „Przygotowywaliśmy się do wyścigu w sobotnią noc, mając to na uwadze.” – powiedział Domenicali. „Wiedzieliśmy, że w takich warunkach dwie rzeczy będą istotne. Staraliśmy się zasymulować start pod względem linii jazdy, jako że zdawaliśmy sobie sprawę, że jeśli znajdziemy się na przodzie, to będziemy w stanie ustanowić dobre tempo w pierwszej fazie wyścigu”.

„Budowaliśmy przewagę i informowaliśmy Felipe o dystansie dzielącym go od Hamiltona, aby miał pełny obraz sytuacji. Spodziewaliśmy się, że będzie miał postój jedno lub dwa okrążenia po nas lub przed nami. Nasza strategia opierała się właśnie na tym i musieliśmy wypracować odpowiednią przewagę, zważywszy na zaistniałą sytuację. Jednakże szczerze mówiąc nigdy nie wiadomo, jak to się dokładnie potoczy aż do momentu, kiedy zjedziesz na postój”.

Domenicali powiedział również, że nic nie wskazywało na to, aby miała nastąpić awaria silnika w samochodzie Massy, aż do jej wystąpienia pod koniec 67 okrążenia. „Zupełnie nic.” – przyznał. „Nieszczęśliwie dla nas nie było żadnych informacji, że coś może się dziać z silnikiem. Zobaczyliśmy tylko dym przed nami i to było bardzo złe. Telemetria nie pokazywała nic alarmującego”.

Źródło: GPUpdate.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.04.2024  Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari
24.04.2024  Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami
23.04.2024  Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP
21.04.2024  Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach
20.04.2024  Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji
Tagi:
Ferrari
Domenicali S.
Massa F.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mateuszj90, 05.08.2008 19:54[!]
Cóż przechytrzyć Mclarena im się udało tylko że silnik nie wytrzymał do końca wyścigu
sebas, 05.08.2008 21:50[!]
Nie chcę się chwalić, ale myślałem podobnie jak oni :). Tylko Felipe zrobił to jeszcze lepiej niż zakładałem. Myślałem że powinien przede wszystkim wyprzedzić Kova i trzymać się możliwie blisko Lewisa, bo inaczej to po zawodach. Heiki po prostu wstrzymywałby całą stawkę, Hamilton by uciekał i zrobił taką przewagę, że nic by już mu nie zagroziło. Ale Felipe zagrał vabanque i dobrał się od razu do dupy im obu. Piękna sprawa. Gdyby tylko nie ten silnik.
MairJ23, 05.08.2008 22:56[!]
tak to prawda... manewr byl doskonaly ( w przeciwienstwie do bmw - ktore jak juz gdzies tu pisalem przed wyscigiem bedzi emialo problem ze startem) nie wiem czy ktos zwrocil uwage na to ale podczas tego manewru massa jeszcze cos dostroil w bolidzie jak jzu siedzial na dupie hamiltona - dla mnei to niesamowite - koles musial sie skupic maxymalnie na starcie i manewrze i jeszcze cos dostrajal - niesamowici sa ci kierowcy... ale jak mowil Stefano Domenicali - trenowali w nocy i sie do tego przygotowywali - wiec... mysle ze to byla czasc tego manewru wyuczona podczas symulacji... tylko ciekaw jestem co on tam dostrajal - Massa to kat jednak - kazdy kierowca w F1 to KAT :)
sebas, 05.08.2008 23:15[!]
MairJ23
On to się jeszcze chyba po nosie drapał zanim dopadł Hamiltona:). Najśmiszniejsze jest to że on to zrobił na luzaku, bez żadnego zbędnego, nerwowego ruchu, na zimno. Pięknie mu siadł na ogonie i zaatakował tam gdzie Ham się najmniej tego spodziewał - po zewnętrznej. Tak drapieżnicy dopodają ofiarę, takie było moje pierwsze skojarzenie. Można to oglądać bez końca. Tylko czmu wszyscy mówią, że Felipe ma słabe nerwy? Tu wyglądało jakby miał je ze stali.
pasior, 06.08.2008 09:45[!]
sebas jakby zrobił to na luzaku bez nerwów nie schowałby się w kłębach dymu z powodu zbyt późnego hamowania. po prostu poszedł na całość , zaryzykował wszystko i udało mu się. pomyśl w którym miejscu stawki znalazłby się gdyby podczas tego hamowania nie utrzymał się na torze. ilu kierowców wyprzedziłoby go wtedy. Bardziej wyglądało to na akt desperacji Ferrari po ostatnich wyścigach niż na luzaka. Ale pomimo tego nie da się ukryć że nie wszystko w Ferrari idzie po ich myśli. Jeżeli nie brakuje im tempa wyścigowego to dopadają ich awarie - Kimasowi też coś podobno zaczęło szwankowac na koniec GP Węgier.
POZDRAWIAM
rafaello85, 06.08.2008 11:02[!]
Co by nie mówić, start faktycznie wyszedł Massie koncertowo, co prawda bardzo tam porzyblokował przednią oponę i ściągało go do zewnętrznej, ale ostatecznie znalazł się przed kierowcami McLarena. W trakcie wyścigu budował przewagę, niestety cały wysiłek poszedł na marne, bo do szczęścia zabrakło 3 okrążń... Co mnie cieszy - Ferrari nie jest gorsze od McLarena, nie ma mowy o żadnej dominacji brytyjskiego teamu. Myślę, że dalsze wyścigi będą bardzo wyrównane.
sebas, 06.08.2008 14:33[!]
pasior, trochę nie zrozumiałeś o co mi chodzi. Nerwy pewnie miał napięte do granic- to się zgadza. Ale mnie chodziło bardziej o to, że to wyglądało na totalnie przemyślane zagranie, nawet z tym ostrym hamowaniem myślę że się liczył. Owszem postawił wszystko na jedną kartę, ale musiał tak zrobić i to co mówi rafaello85, budował przewagę na torze który jest domeną Mc. Zobacz sobie ten start jeszcze raz z kamery umiszczonej nad głową Felipe wtedy zrozumiesz co miałem na myśli. Pozdro
A.S., 06.08.2008 21:53[!]
Zawsze tak jest, że ten co goni bardziej ryzykuje, bo ma mniej do stracenia. Kierowcy McLarena wystartowali spokojnie (choć moim zdaniem za spokojnie) bo nie chcieli ryzykować. Massa wiedział, że musi pójść na całość bo inaczej utknął by za Kovalainenem, który celowo by dawał odjechać Lewisowi (pewnie nawet taka była założona taktyka McLarena na wyścig) no i mu się udało... do 67 okrążenia na szczęście.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca