F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.04.2024

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Toyota może nie użyć systemu KERS w sezonie 2009

"Tak naprawdę nie potrzebujesz tych 400 kJ (możliwych do wykorzystania na okrążeniu)".
Marek Roczniak, 20 sierpnia 2008, wyświetlenia: 3870<< | lista | T- | T+ | >>
Szef ds. silników w zespole ToyotyLuca Marmorini powiedział, że japońska stajnia może w ogóle nie użyć systemu odzyskiwania energii kinetycznej (KERS) w sezonie 2009, nie tyle z powodu dotychczasowych problemów podczas prac rozwojowych, co z uwagi na brak korzyści.

„Tak naprawdę nie potrzebujesz tych 400 kJ (możliwych do wykorzystania na każdym okrążeniu).” – powiedział Marmorini w wywiadzie dla szwajcarskiej gazety Motorsport Aktuell. „Nie musisz korzystać z KERS. FIA dała nam w tej kwestii pełną swobodę wyboru. Najważniejsze jest zawsze to, żeby samochód był szybki”.

Według Marmoriniego kolejnym istotnym czynnikiem do rozważenia jest to, że awarie KERS będą najprawdopodobniej prowadziły do wyeliminowania bolidów z wyścigu. Toyota była też jednym z kilku zespołów, które były za dżentelmeńskim porozumieniem o odroczeniu tego systemu do roku 2010, powołując się głównie na względy bezpieczeństwa. „Jesteśmy bardzo ostrożni w tych sprawach.” – potwierdza Włoch. „Toyota ma wiele doświadczenia z tego typu technologią w samochodach drogowych, a więc bezpieczeństwo jest dla nas najważniejszą sprawą”.

Źródło: F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.11.2023  Iltalehti: Toyota może przejąć realizację programu Audi
25.09.2023  Toyota dementuje plotki o powrocie do Formuły 1 z McLarenem
20.07.2019  Valtteri Bottas przetestował Toyotę Yaris WRC
01.05.2019  Alonso zakończy starty w WEC z Toyotą po tegorocznym Le Mans
17.06.2018  Toyota #8 odniosła zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans
Tagi:
Toyota
KERS

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
MITSUBISHI_GT, 20.08.2008 20:37[!]
leon to są duże atuty Toyoty, tylko czy je wykorzysta, być może tak.
hide, 20.08.2008 22:39[!]
Z tego co mi wiadomo bolid bedzie mial w momencie uzycia KERS o 75 koni wiecej.Czy to bedzie pomocne, czas pokaze.Jedni wypowiadaja sie, ze tak inni, ze bolid z KErs bedzie ciezko zbalansowac a to bedzie prowadzilo do podsterownosci, nadsterownosci. Pozyjemy zobaczymy. Kazdy narzeka ale jak przyjdzie co do czego to najwieksze koncerny stana na poczatu sezonu w tym systemem. Na razie jest on w powijakach jednak w przyszlosci jesli bedzie rozszerzone dzialanie tejze mocy to wowczas moze niezle zamieszanie zrobic sie na torze. Tylko z drugiej strony wtedy bedziemy mieli wyscigi jak w Star warsach albo Wipeoucie;]
jędruś, 21.08.2008 10:14[!]
Może rzeczywiście trafnym wydaje się być pomysł przełożenia wprowadzenia KERS na 2010 sezon . Przecież w przyszłym roku i tak będzie wiele zmian które wywróci stawkę do góry nogami i prawdopodobnie ułatwi wyprzedanie . Więc mi się wydaje , że zważywszy na dużą awaryjność systemu w tej fazie testów można by z nim pokombinować jeszcze rok w fabryce i na testach . Czy to nie dobry pomysł ???
sneer, 21.08.2008 12:34[!]
Jędruś - oczywiście że zły. KERS, nawet awaryjny, zwiększy widowisko, a o to przecież chodzi.
maroo, 21.08.2008 14:17[!]
Jest ok tak jak jest. Wiemy że KERS nie jest obowiązkowy w '09 i to jest ok. Każdy zespół sam sobie zadecyduje co robić ale myślę że warto go zastosować bo gdy stanie się obligatoryjny ci którzy wcześniej go wprowadzą bedą mieli większy bagaż doświadczeń.

Co do pojazdów hybrydowych - myślę że specyfikacja jest tak odmienna że nie ma porównania. Za to myślę że KERS dostarczy wielu informacji w sprawie odzyskiwania energii - konkretnie mam na myśli jak najbardziej optymalne gdyż w F1 jak odzyskiwać energię to ile się da, maximum na ile współczesna technika pozwoli. A to jest rozwój dla systemów gromadzenia energii, przetwarzania z jak najmniejszymi stratami, wydajnego i bezstratnego prawie jej użycia, oprogramowania nadzorującego, elementów wykonawczych. Uważam że KERS to jest zdecydowanie świetny pomysł.

A jeśli jakiś zespół w '09 straci miejsce w generalce przez to że będzie używał KERS z którym w sezonie będą problemy - to i tak zyska na next sezon - ogrom doświadczeń.

Ale to moje zdanie. Osobiście czekam niecierpliwie na KERS w akcji :)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca