F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Di Grassi zastąpi Piqueta w sezonie 2009?

Sugeruje się, że Piquet nie wykonał wystarczająco dobrej pracy, aby zostać w Renault na 2009.
Marek Roczniak, 30 wrze?nia 2008, wyświetlenia: 3728<< | lista | T- | T+ | >>
Jak twierdzi autosport.com, Lucas di Grassi jest głównym faworytem do zastąpienia w przyszłym sezonie Nelsona Piqueta Jr w Renault F1 Team, jeśli francuska stajnia zdecyduje się na rezygnację z usług tegorocznego debiutanta po sezonie 2009.

Piquet zdobył co prawda pierwsze podium w Formule 1 w dość szczęśliwych okolicznościach podczas Grand Prix Niemiec na Hockenheim, jednak w zdecydowanej większości wyścigów nie był w stanie dorównać szybkością zespołowemu koledze Fernando Alonso.

Sytuacji Brazylijczyka nie poprawiła bynajmniej ostatnia kraksa w Grand Prix Singapuru, choć jak na ironię jego błąd odegrał kluczową rolę w zwycięstwie Alonso na Marina Bay Circuit. Źródła blisko związane z zespołem twierdzą, że Piquet nie wykonał wystarczająco dobrej pracy, aby zapewnić sobie posadę kierowcy wyścigowego w Renault w kolejnym sezonie.

Tymczasem di Grassi odbył udane, trzydniowe testy z Renault na torze Jerez dwa tygodnie temu. Sugeruje się, że Brazylijczyk nie tylko prezentował przyzwoitą, ogólną szybkość, ale także wywarł pozytywne wrażenie ze względu na swój sposób pracy i nastawienie do zespołu.

Szef zespołu Flavio Briatore rozważa obecnie skład kierowców na sezon 2009, choć ostateczna decyzja zależeć będzie w dużej mierze od tego, czy Alonso zdecyduje się na pozostanie w Renault na kolejny sezon. Nieoficjalnie mówi się, że Briatore zaoferował już Piquetowi starty w Toro Rosso, choć stajnia z Faenzy żąda podobno sporej sumy za posadę kierowcy. Jeśli starty w STR nie doszłyby do skutku, to wówczas Piquet wróciłby po prostu do posady testera Renault.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.09.2022  Di Grassi: Vettel nie wie o czym mówi krytykując Formułę E
16.04.2021  Di Grassi: Formuła 1 może wrócić do silników V8 lub V10
31.07.2017  Lucas di Grassi został mistrzem Formuły E
14.02.2016  Antonio Felix da Costa krytykuje ideę zamkniętych kokpitów w F1
26.06.2015  Di Grassi: Bolid Formuły E prowadzi się zupełnie inaczej
Tagi:
Di Grassi L.
Piquet Jr N.
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Ramzi, 30.09.2008 13:06[!]
di Grassi jakby niedoceniany, natomiast Piquet? W jego zdaniu wielka gwiazda, na torze zwykly pachołek.
TimOOv, 30.09.2008 13:45[!]
Prawda jest taka ze to był element taktyki Renówek
Alonso bedzie mało zatankowany
tuż przed zjadami czołowki nelson w swoim stylu kończy wyścig
alonso jedyny zatankowany przesuwa się na czoło i hurra mamy zwycięstwo :D
bicampeon, 30.09.2008 13:52[!]
Tym co pokazał di Grassi w GP2 zasługuje na posade w F1. Z pewnością będzie z niego większy pożytek niż z Piquet'a. Razem z Alonso tworzyliby zgrany duet. Alonso nr 1, di Grassi nr2 który by się rozwijał i regularnie dowoził punkty.
oligator, 30.09.2008 14:40[!]
A Grosjean? Gdyby nie straszny pech (wymienmy chocby : hungaroring przebita opona, magny cours tez drobna awaria, a mial PP, innym razem go Filippi chcacy wypchnal, w monako ktos mu w tyl przywalil) bylby drugi, a moze nawet mistrzem w GP2...
bicampeon, 30.09.2008 15:22[!]
I to jest problem Grosjean. Jest dobrym kierowcą, ale pechowym. Znajdował się często w nieodpowiednim miejscu o nieodpowiednim czasie. Tak samo może mieć w F1.
patgaw, 30.09.2008 15:31[!]
di Grassi zasługuje na ten debiut.
barteks2, 30.09.2008 15:45[!]
Czas najwyższy na wczesną emeryturkę Piqueta...
oligator, 30.09.2008 15:47[!]
@bicampeon, jakos w GP2Asia czy innych seriach RG nie mial szczegolnie pecha... A poza tym na takiej zasadzie, to mozna by okreslic ze w 2007 kubica mial pecha i BMW powinno go wymienic. Na szczescie tak nie zrobili. Obstawiam ze jezeli Bourdais nie znajdzie nigdzie posady, to Renault wyweszy mozliwosc wstawienia "jedynego" francuskiego kierowcy i wtedy wstawia Grosjean. Ale to tylko spekulacje:)
Anderis, 30.09.2008 16:24[!]
oligator- nie wyliczaj ile Grosjean stracił punktów nie ze swojej winy w tym roku w GP2, bo w tej serii jest wiele głupich incydentów wyścigowych, a i awarie nie są rzadkością, więc każdy kierowca z czołówki stracił w tym sezonie masę punktów. Di Grassi moim zdaniem jest o klasę lepszym wyborem dla Renault, przynajmniej na przyszły sezon.

Szkoda Piqueta, miał w środku sezonu wyraźny wzrost formy (nie tylko pudło na Hocke, ale także bardzo dobry wyścig we Francji i na Węgrzech, niezła jazda na Silverstone i parę fajnych wyprzedzań), ale w ostatnich wyścigach znowu pokazuje poziom niegodny kierowcy F1 :(
paolo, 30.09.2008 17:27[!]
Mnie osobiście ciekawi kompletny brak wyczucia Briatore w kwestii młodych kierowców. W tym czasie kiedy w Renault był Kovalainen i Piquet przez BMW przewinął się Vettel, Glock i Kubica. Obaj panowie, którzy byli pod skrzydłami Flavio mogą co najwyżej aspirować do poziomu Glocka, a Vettel i Kubica to dla nich poziom kosmiczny. Flavio taki cienki czy Mario to geniusz?
bicampeon, 30.09.2008 17:49[!]
@oligator może w pewnych kwestiach masz rację, ale dobrze napisał Anderis, że w GP2 każdy traci punkty z nieswojej winy, a jednak zajął dalsze miejsce niż Lucas mimo, że ten nie startował w pierwszych 3 wyścigach. Di Grassi przynajmniej moim zdaniem jest równiejszym kierowcą i szybszym, ale to moje zdanie :)
Szakall, 30.09.2008 18:06[!]
ja bym widział Kubice a nie Di Grassiego
Jędruś, 30.09.2008 21:29[!]
di Grassi po tym co pokazywał już w zeszłym roku w GP2 , nie mówiąc już o tym powinien startować w F1. Kierowca młody, utalentowany i co najważniejsze - równy i szybki ze wskazaniem na równy.
Piquet do STR - kto wie ... STR potrzebuje na gwałt kasy, a Renault nie wypuści swojego wieloletniego kierowcy na pastwę losu w tak młodym wieku. Pytanie tylko ile musieli by zapłacić ??? 15 mln $ zważywszy na obecną formę Nelsinho to chyba odpowiednia cena. Buemi z drugiej strony też jest potrzebny STR, gdyż to kierowca z przyszłością , bardzo szybki a i być może szybszy i młodego Pirueta , a co najważniejsze ma za sobą wsparcie ( pieniężne również ) Red Bulla , a STR Red Bullowi odmówić nie może. Tylko teraz muszą zmienić plany , gdyż Piquet doświadczonym kierowcą nie jest. W takim układzie jest także duża możliwości by Bourdais ( jest przecież Francuzem ) poszedł na rezerwowego do Renault , które w przyszłym roku może być naprawdę mocne , a nie wiadomo jak by pojechał di Grasii , więc dla niego była by to w dodatku szansa na wskoczenie na sam szczyt F1.
A.S., 30.09.2008 22:05[!]
Piquet miał tyle samo szczęścia, zdobywając podium w Niemczech, ile Alonso wygrywając w Singapurze. Nie oszukujmy się zarówno jeden, jak i drugi rezultat to kwestia wielkiego szczęścia i przypadku.
Myślę, że nie ma co jeszcze skreślać Nelsinio, może z trochę lepszym sprzętem się jeszcze wyrobi, żaden kolejny debiutant z GP2 nie zapewni Briatore sukcesów, gdy sprzęt będzie do bani.
bicampeon, 30.09.2008 22:18[!]
Owszem Alonso miał szczęście w Singapurze, ale on był tam szybki i tylko awaria sprawiła, że nie startował z czołowej pozycji. W trakcie wyścigu kręcił bardzo dobre czasy, na poziomie Hamiltona a w końcowym rezultacie miał lepszy czas jednego okrążenia niż Lewis. Po drugiej neutralizacji zaczął szybko odjeżdżać. Więc jego pozycja końcowa w tym wyścigu była w uzyskana w pewnym stopniu dzięki szczęściu, ale też dzięki swojej szybkiej jeździe.
Gdy Piquet zdobył to 2 miejsce w Niemczech to wszyscy łącznie z kierowcami mówili, że to tylko i wyłącznie fart, a w przypadku Alonso tych głosów już było znacznie mniej.
Witek, 30.09.2008 22:32[!]
Piquet nigdy nie będzie szybki. To bardzo słaby kierowca- prawdopodobnie najgorszy debiutant od wielu lat (pomijając to drugie miejsce, które dostał w prezencie- ruszał przeciez z 17 miejsca i nikogo nie wyprzedził- tylko Nakajima popełnił błąd)! PS. To nie złorzeczenie, ALE konstruktywna krytyka.
rafaello85, 01.10.2008 16:22[!]
Najwyższa pora pozbyć się Piqueta. A STR musiałoby zwariować żeby go do siebie przygarnąć...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca