|
|
|
|
|
|
Gran Premio Vodafone d'Italia 2002 | 15 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:22,216 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2001 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:25,073 - Ralf Schumacher (Williams), 2001 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 239,115 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2001 |
| |
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata |
|
1. | 5 | Ralf Schumacher | Williams FW24 | | 1:24,480 | - | - |
2. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2002 | | 1:24,636 | 0,156 | 0,156 |
3. | 6 | Juan Pablo Montoya | Williams FW24 | | 1:24,738 | 0,102 | 0,258 |
4. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2002 | | 1:25,137 | 0,399 | 0,657 |
5. | 4 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-17 | | 1:25,350 | 0,213 | 0,870 |
6. | 12 | Olivier Panis | BAR 004B | | 1:25,394 | 0,044 | 0,914 |
7. | 8 | Felipe Massa | Sauber C21 | | 1:25,428 | 0,034 | 0,948 |
8. | 3 | David Coulthard | McLaren MP4-17 | | 1:25,547 | 0,119 | 1,067 |
9. | 24 | Mika Salo | Toyota TF102 | | 1:25,751 | 0,204 | 1,271 |
10. | 7 | Nick Heidfeld | Sauber C21 | | 1:25,785 | 0,034 | 1,305 |
11. | 16 | Eddie Irvine | Jaguar R3B | | 1:25,899 | 0,114 | 1,419 |
12. | 25 | Allan McNish | Toyota TF102 | | 1:26,081 | 0,182 | 1,601 |
13. | 10 | Takuma Sato | Jordan EJ12 | | 1:26,201 | 0,120 | 1,721 |
14. | 11 | Jacques Villeneuve | BAR 004B | | 1:26,464 | 0,263 | 1,984 |
15. | 9 | Giancarlo Fisichella | Jordan EJ12 | | 1:26,556 | 0,092 | 2,076 |
16. | 14 | Jarno Trulli | Renault R202 | | 1:26,705 | 0,149 | 2,225 |
17. | 15 | Jenson Button | Renault R202 | | 1:27,198 | 0,493 | 2,718 |
18. | 23 | Mark Webber | Minardi PS02 | | 1:27,596 | 0,398 | 3,116 |
19. | 22 | Alex Yoong | Minardi PS02 | | 1:28,408 | 0,812 | 3,928 |
20. | 17 | Pedro de la Rosa | Jaguar R3B | | 1:30,192 | 1,784 | 5,712 |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:30,393 |
|
Podczas 30-minutowej rozgrzewki poprzedzającej Grand Prix Włoch tempo jazdy dyktowali nadal kierowcy z zespołów Williams i Ferrari, z tą tylko różnicą, iż na czele znalazła się tym razem para Ralf Schumacher-Rubens Barrichello, natomiast zdobywca pole position – Juan Pablo Montoya był dopiero trzeci. Tuż za Michaelem Schumacherem na piątej pozycji ponownie uplasował się Kimi Raikkonen (McLaren), natomiast pierwszą szóstkę zamknął Olivier Panis (BAR), tracąc blisko sekundę do młodszego z braci Schumacherów. Kierowcy z zespołu Sauber – Felipe Massa i Nick Heidfeld pierwszy raz podczas tego weekendu znaleźli się w pierwszej dziesiątce, tak więc należy spodziewać się, iż w dzisiejszym wyścigu powinni być znacznie bardziej konkurencyjni niż na wczorajszych kwalifikacjach. Ponadto w pierwszej dziesiątce znaleźli się jeszcze drugi kierowca z zespołu McLaren – David Coulthard oraz Mika Salo (Toyota).
Przebieg dzisiejszej rozgrzewki, która odbyła się przy słonecznej pogodzie, był raczej spokojny. Tylko trzech kierowców (Ralf Schumacher, Rubens Barrichello i Takuma Sato) zaliczyło krótkie wizyty na poboczach, po czym bez problemu kontynuowali jazdę. Tymczasem problemy techniczne dotknęły między innymi kierowcę z zespołu Jaguar – Pedra de la Rosę, który zaliczył tylko sześć okrążeń i został sklasyfikowany na ostatniej pozycji. Oprócz tego Jacques Villeneuve tuż po wyjechaniu z boksów zatrzymał się w miejscu i musiał o własnych siłach zapchać swój bolid z powrotem do garaży zespołu British American Racing.
Podobnie jak podczas wczorajszej sesji kwalifikacyjnej także w dzisiejszym wyścigu należy spodziewać się zaciętej walki pomiędzy kierowcami z zespołów Williams i Ferrari. Zwłaszcza Montoya będzie z pewnością liczył na powtórzenie rezultatu sprzed roku, kiedy to właśnie na torze Monza odniósł swoje pierwsze i jak dotąd jedyne zwycięstwo w wyścigach Formuły Jeden.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|