|
|
|
|
|
|
Grosser Preis von Deutschland 1953 | 2 sierpnia |
|
|
|
Nürburgring | |
|
Długość toru: 22,810 km Liczba okrążeń: 18 Pełny dystans: 410,580 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 9:55,800 - Alberto Ascari (Ferrari), 1951 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 9:55,800 - Juan Manuel Fangio (Alfa Romeo), 1951 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 134,801 km/h - Alberto Ascari (Ferrari), 1951 |
| |
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Nar. | Bolid | Opony | Czas kwal. | Km/h |
|
1. | 1 | Alberto Ascari | | Ferrari 500 | | 9:59,800 | 136,906 |
2. | 5 | Juan Manuel Fangio | | Maserati A6GCM | | 10:03,700 | 136,021 |
3. | 2 | Nino Farina | | Ferrari 500 | | 10:04,099 | 135,931 |
4. | 3 | Mike Hawthorn | | Ferrari 500 | | 10:12,600 | 134,045 |
5. | 10 | Maurice Trintignant | | Gordini T16 | | 10:21,700 | 132,083 |
6. | 4 | Luigi Villoresi | | Ferrari 500 | | 10:22,800 | 131,850 |
7. | 7 | Felice Bonetto | | Maserati A6GCM | | 10:40,800 | 128,146 |
8. | 8 | Onofre Marimon | | Maserati A6GCM | | 10:41,000 | 128,106 |
9. | 9 | Jean Behra | | Gordini T16 | | 10:45,500 | 127,213 |
10. | 11 | Harry Schell | | Gordini T16 | | 10:46,600 | 126,997 |
11. | 17 | Emmanuel de Graffenried | | Maserati A6GCM | | 10:46,600 | 126,997 |
12. | 19 | Stirling Moss | | Cooper Special Mk11 | | 10:48,300 | 126,664 |
13. | 15 | Roy Salvadori | | Connaught A | | 10:57,500 | 124,891 |
14. | 31 | Hans Herrmann | | Veritas Meteor | | 10:59,800 | 124,456 |
15. | 14 | Prince Bira | | Connaught A | | 11:02,100 | 124,024 |
16. | 16 | Ken McAlpine | | Connaught A | | 11:07,300 | 123,057 |
17. | 38 | Alan Brown | | Cooper T23 | | 11:08,700 | 122,799 |
18. | 23 | Willi Heeks | | Veritas | | 11:18,000 | 121,115 |
19. | 18 | Jacques Swaters | | Ferrari 500 | | 11:18,900 | 120,954 |
20. | 40 | Rodney Nuckey | | Cooper T23 | | 11:22,100 | 120,387 |
21. | 28 | Theo Fitzau | | AFM U8 | | 11:24,300 | 120,000 |
22. | 20 | Louis Rosier | | Ferrari 500 | | 11:27,400 | 119,459 |
23. | 21 | Hans Stuck | | AFM 4 | | 11:37,200 | 117,780 |
24. | 35 | Edgar Barth | | EMW | | 11:40,800 | 117,175 |
25. | 12 | Johnny Claes | | Connaught A | | 11:45,500 | 116,394 |
26. | 36 | Rudolf Krause | | Greifzu | | 11:49,500 | 115,738 |
27. | 34 | Kurt Adolff | | Ferrari 166C | | 11:53,100 | 115,154 |
28. | 24 | Theo Helfrich | | Veritas RS | | 11:56,300 | 114,639 |
29. | 22 | Wolfgang Seidel | | Veritas RS | | 11:59,300 | 114,161 |
30. | 41 | Gunther Bechem | | AFM U8 | | 12:13,300 | 111,981 |
31. | 30 | Ernst Loof | | Veritas | | 12:16,800 | 111,450 |
32. | 37 | Ernst Klodwig | | Eigenbau | | 12:24,600 | 110,282 |
33. | 32 | Erwin Bauer | | Veritas RS | | - | - |
34. | 26 | Oswald Karch | | Veritas RS | | - | - |
| |
107% czasu zdobywcy pole position: 10:41,786 |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|