|
|
|
|
|
|
Mobil 1 Grand Prix de France 2002 | 21 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:12,989 - Ralf Schumacher (Williams), 2001 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:16,088 - David Coulthard (McLaren), 2001 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 196,093 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2001 |
| |
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata |
|
1. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2002 | | 1:14,174 | - | - |
2. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2002 | | 1:14,888 | 0,714 | 0,714 |
3. | 14 | Jarno Trulli | Renault R202 | | 1:15,455 | 0,567 | 1,281 |
4. | 8 | Felipe Massa | Sauber C21 | | 1:15,519 | 0,064 | 1,345 |
5. | 7 | Nick Heidfeld | Sauber C21 | | 1:15,534 | 0,015 | 1,360 |
6. | 15 | Jenson Button | Renault R202 | | 1:15,673 | 0,139 | 1,499 |
7. | 4 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-17 | | 1:15,714 | 0,041 | 1,540 |
8. | 16 | Eddie Irvine | Jaguar R3B | | 1:15,804 | 0,090 | 1,630 |
9. | 3 | David Coulthard | McLaren MP4-17 | | 1:15,817 | 0,013 | 1,643 |
10. | 12 | Olivier Panis | BAR 004B | | 1:16,058 | 0,241 | 1,884 |
11. | 10 | Takuma Sato | Jordan EJ12 | | 1:16,068 | 0,010 | 1,894 |
12. | 5 | Ralf Schumacher | Williams FW24 | | 1:16,184 | 0,116 | 2,010 |
13. | 17 | Pedro de la Rosa | Jaguar R3B | | 1:16,612 | 0,428 | 2,438 |
14. | 6 | Juan Pablo Montoya | Williams FW24 | | 1:16,755 | 0,143 | 2,581 |
15. | 11 | Jacques Villeneuve | BAR 004B | | 1:16,821 | 0,066 | 2,647 |
16. | 24 | Mika Salo | Toyota TF102 | | 1:16,889 | 0,068 | 2,715 |
17. | 25 | Allan McNish | Toyota TF102 | | 1:17,056 | 0,167 | 2,882 |
18. | 23 | Mark Webber | Minardi PS02 | | 1:17,873 | 0,817 | 3,699 |
19. | 22 | Alex Yoong | Minardi PS02 | | 1:19,045 | 1,172 | 4,871 |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:19,366 |
|
Podczas 30-minutowej rozgrzewki bezpośrednio poprzedzającej Grand Prix Francji zdecydowanie najszybszym kierowcą był Michael Schumacher. Nawet drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello był znacznie wolniejszy od Niemca, natomiast kierowca, który uplasował się na trzeciej pozycji – Jarno Trulli, miał już grubo ponad sekundę straty do czterokrotnego mistrza świata. W związku z tym można przypuszczać, iż to właśnie Schumacher odegra kluczową rolę w dzisiejszym wyścigu i jak dobrze pójdzie już w 11 wyścigu sezonu składającego się z 17 eliminacji zostanie po raz piąty w karierze mistrzem świata.
Na czwartej i piątej pozycji dzisiejszą rozgrzewkę ukończyli kierowcy z zespołu Sauber – Felipe Massa oraz Nick Heidfeld, natomiast pierwszą szóstkę zamknął partner Trullego z zespołu Renault, który w przyszłym sezonie nie będzie już reprezentował tej stajni – Jenson Button. W pierwszej dziesiątce znaleźli się jeszcze kierowcy z zespołu McLaren – Kimi Raikkonen i David Coulthard, a także Eddie Irvine (Jaguar), który podczas całego weekendu prezentuje bardzo dobrą i zarazem równą formę oraz Olivier Panis (BAR), dla którego Grand Prix Francji jest domowym wyścigiem. Poza pierwszą dziesiątką znaleźli się tymczasem kierowcy z zespołu Williams, w tym zdobywca pole position – Juan Pablo Montoya, który był najmniej aktywnym kierowcą podczas całej rozgrzewki. Do takie stanu rzeczy zespół Williams zdołał nas już jednak przyzwyczaić.
W dzisiejszej rozgrzewce uczestniczyło tylko 19 kierowców, gdyż podczas wczorajszej sesji kwalifikacyjnej do wyścigu nie zakwalifikowali się kierowcy z zespołu Arrows – Heinz-Harald Frentzen i Enrique Bernoldi, natomiast Giancarlo Fisichella zrezygnował z udziału w Grand Prix Francji ze względu na wypadek, który przydarzył mu się podczas sobotnich treningów. Eddie Jordan chciał co prawda, aby Włocha zastąpił Frentzen, na co zgodę wydała nawet FIA, jednak na drodze stanęły potencjalne problemy prawnicze wynikające z kontraktów wiążących zainteresowane strony. W tej sytuacji jedynym reprezentantem zespołu Jordan w dzisiejszym wyścigu będzie Takuma Sato.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|