|
|
|
|
|
|
Mobil 1 Grand Prix de France 2002 | 21 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:12,989 - Ralf Schumacher (Williams), 2001 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:16,088 - David Coulthard (McLaren), 2001 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 196,093 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2001 |
| |
Podsumowanie treningów 1 i 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata |
|
1. | 3 | David Coulthard | McLaren MP4-17 | | 1:14,025 | - | - |
2. | 4 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-17 | | 1:14,097 | 0,072 | 0,072 |
3. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2002 | | 1:14,240 | 0,143 | 0,215 |
4. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2002 | | 1:14,750 | 0,510 | 0,725 |
5. | 5 | Ralf Schumacher | Williams FW24 | | 1:14,970 | 0,220 | 0,945 |
6. | 16 | Eddie Irvine | Jaguar R3B | | 1:14,983 | 0,013 | 0,958 |
7. | 24 | Mika Salo | Toyota TF102 | | 1:15,161 | 0,178 | 1,136 |
8. | 17 | Pedro de la Rosa | Jaguar R3B | | 1:15,179 | 0,018 | 1,154 |
9. | 15 | Jenson Button | Renault R202 | | 1:15,218 | 0,039 | 1,193 |
10. | 6 | Juan Pablo Montoya | Williams FW24 | | 1:15,271 | 0,053 | 1,246 |
11. | 25 | Allan McNish | Toyota TF102 | | 1:15,411 | 0,140 | 1,386 |
12. | 9 | Giancarlo Fisichella | Jordan EJ12 | | 1:15,422 | 0,011 | 1,397 |
13. | 8 | Felipe Massa | Sauber C21 | | 1:16,030 | 0,608 | 2,005 |
14. | 12 | Olivier Panis | BAR 004B | | 1:16,163 | 0,133 | 2,138 |
15. | 10 | Takuma Sato | Jordan EJ12 | | 1:16,167 | 0,004 | 2,142 |
16. | 7 | Nick Heidfeld | Sauber C21 | | 1:16,209 | 0,042 | 2,184 |
17. | 11 | Jacques Villeneuve | BAR 004B | | 1:16,457 | 0,248 | 2,432 |
18. | 23 | Mark Webber | Minardi PS02 | | 1:16,469 | 0,012 | 2,444 |
19. | 14 | Jarno Trulli | Renault R202 | | 1:16,763 | 0,294 | 2,738 |
20. | 22 | Alex Yoong | Minardi PS02 | | 1:19,015 | 2,252 | 4,990 |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:19,206 |
|
Podczas piątkowych treningów poprzedzających Grand Prix Francji najlepsze czasy uzyskali kierowcy z zespołu McLaren – David Coulthard oraz Kimi Raikkonen. Gładka nawierzchnia toru Magny-Cours w połączeniu z wysoką temperaturą ewidentnie sprzyjała zespołom korzystającym z opon Michelin, o czym chociażby świadczy obecność tylko dwóch kierowców jeżdżących na konkurencyjnych oponach Bridgestone w pierwszej dziesiątce. Mowa oczywiście o kierowcach Ferrari – Michaelu Schumacherze i Rubensie Barrichello. Kierowcy ci uplasowali się na trzeciej i czwartej pozycji, tracąc do Coultharda odpowiednio 0.2 i 0.7 sekundy.
Poniżej jednej sekundy straty zmieścili się jeszcze tylko dwaj kierowcy – Ralf Schumacher (Williams) oraz Eddie Irvine (Jaguar), natomiast pozostali kierowcy, którzy zapełnili pierwszą dziesiątkę – Mika Salo (Toyota), Pedro de la Rosa (Jaguar), Jenson Button (Renault) oraz Juan Pablo Montoya (Williams), mieli od 1.136 do 1.246 sekundy straty. Warto tu zwrócić uwagę na kierowców z zespołu Jaguar, którzy po niezbyt udanym debiucie bolidu R3B w Grand Prix Wielkiej Brytanii, podczas dzisiejszych treningów uplasowali się bardzo wysoko – na szóstej i ósmej pozycji. Najszybszy kierowca na oponach Bridgestone nie będący reprezentantem stajni Ferrari – Giancarlo Fisichella (Jordan) został sklasyfikowany dopiero na 12 pozycji, a tymczasem kierowcy z zespołu BAR, którzy w ostatnim wyścigu wywalczyli pierwsze punkty w tym sezonie – Olivier Panis oraz Jacques Villeneuve, na francuskim torze uzyskali dopiero 14 i 17 czas, tracąc ponad dwie sekundy do Coultharda.
W dzisiejszych treningach udział wzięło tylko 20 kierowców, gdyż ze względu na trwający nadal spór pomiędzy zespołem Arrows i jego byłymi udziałowcami – grupą inwestorów bankowych Morgan Grenfell Private Equity (MGPE) ani Heinz-Harald Frentzen, ani Enrique Bernoldi nie pojawili się na torze Magny-Cours. Według wczorajszego oświadczenia prasowego udział bolidów tej stajni w Grand Prix Francji jest już tylko uzależniony od dojścia do porozumienia z MGPE, natomiast opłata za używanie silników Cosworth została już uregulowana. Poza tym przebieg dzisiejszych treningów był raczej spokojny, z typowymi dla piątkowych treningów licznymi poślizgami i wizytami na poboczach. Co prawda w przypadku Montoi, Takumy Sato (Jordan) oraz Jarna Trullego (Renault) zakończyły się one drobnymi uszkodzeniami bolidów, jednak tylko Trulli stracił z tego powodu znaczną część ostatniej z dwóch godzinnych sesji treningowych. Sato tymczasem przyczynił się również do uszkodzenia zawieszania w jednym z bolidów Toyoty, gdyż nie zauważył lub nie zdołał w porę usunąć się z drogi znacznie szybciej jadącemu Salo i w ten sposób doprowadził do niewielkiej kolizji.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|