F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2002
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2002
Klasyfikacje generalne 2002
Statystyki z sezonu 2002

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Magny-Cours.
Mobil 1 Grand Prix de France 200221 lipca
Circuit de Nevers Magny-Cours
Długość toru: 4,251 km
Liczba okrążeń: 72
Pełny dystans: 305,886 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,989 - Ralf Schumacher (Williams), 2001
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:16,088 - David Coulthard (McLaren), 2001
Największa średnia prędkość wyścigu:
196,093 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2001
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie treningów 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrata
1. 3David CoulthardMcLaren MP4-171:14,025--
2. 4Kimi RaikkonenMcLaren MP4-171:14,0970,0720,072
3. 1Michael SchumacherFerrari F20021:14,2400,1430,215
4. 2Rubens BarrichelloFerrari F20021:14,7500,5100,725
5. 5Ralf SchumacherWilliams FW241:14,9700,2200,945
6. 16Eddie IrvineJaguar R3B1:14,9830,0130,958
7. 24Mika SaloToyota TF1021:15,1610,1781,136
8. 17Pedro de la RosaJaguar R3B1:15,1790,0181,154
9. 15Jenson ButtonRenault R2021:15,2180,0391,193
10. 6Juan Pablo MontoyaWilliams FW241:15,2710,0531,246
11. 25Allan McNishToyota TF1021:15,4110,1401,386
12. 9Giancarlo FisichellaJordan EJ121:15,4220,0111,397
13. 8Felipe MassaSauber C211:16,0300,6082,005
14. 12Olivier PanisBAR 004B1:16,1630,1332,138
15. 10Takuma SatoJordan EJ121:16,1670,0042,142
16. 7Nick HeidfeldSauber C211:16,2090,0422,184
17. 11Jacques VilleneuveBAR 004B1:16,4570,2482,432
18. 23Mark WebberMinardi PS021:16,4690,0122,444
19. 14Jarno TrulliRenault R2021:16,7630,2942,738
20. 22Alex YoongMinardi PS021:19,0152,2524,990
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:19,206

Podczas piątkowych treningów poprzedzających Grand Prix Francji najlepsze czasy uzyskali kierowcy z zespołu McLaren – David Coulthard oraz Kimi Raikkonen. Gładka nawierzchnia toru Magny-Cours w połączeniu z wysoką temperaturą ewidentnie sprzyjała zespołom korzystającym z opon Michelin, o czym chociażby świadczy obecność tylko dwóch kierowców jeżdżących na konkurencyjnych oponach Bridgestone w pierwszej dziesiątce. Mowa oczywiście o kierowcach Ferrari – Michaelu Schumacherze i Rubensie Barrichello. Kierowcy ci uplasowali się na trzeciej i czwartej pozycji, tracąc do Coultharda odpowiednio 0.2 i 0.7 sekundy.

Poniżej jednej sekundy straty zmieścili się jeszcze tylko dwaj kierowcy – Ralf Schumacher (Williams) oraz Eddie Irvine (Jaguar), natomiast pozostali kierowcy, którzy zapełnili pierwszą dziesiątkę – Mika Salo (Toyota), Pedro de la Rosa (Jaguar), Jenson Button (Renault) oraz Juan Pablo Montoya (Williams), mieli od 1.136 do 1.246 sekundy straty. Warto tu zwrócić uwagę na kierowców z zespołu Jaguar, którzy po niezbyt udanym debiucie bolidu R3B w Grand Prix Wielkiej Brytanii, podczas dzisiejszych treningów uplasowali się bardzo wysoko – na szóstej i ósmej pozycji. Najszybszy kierowca na oponach Bridgestone nie będący reprezentantem stajni Ferrari – Giancarlo Fisichella (Jordan) został sklasyfikowany dopiero na 12 pozycji, a tymczasem kierowcy z zespołu BAR, którzy w ostatnim wyścigu wywalczyli pierwsze punkty w tym sezonie – Olivier Panis oraz Jacques Villeneuve, na francuskim torze uzyskali dopiero 14 i 17 czas, tracąc ponad dwie sekundy do Coultharda.

W dzisiejszych treningach udział wzięło tylko 20 kierowców, gdyż ze względu na trwający nadal spór pomiędzy zespołem Arrows i jego byłymi udziałowcami – grupą inwestorów bankowych Morgan Grenfell Private Equity (MGPE) ani Heinz-Harald Frentzen, ani Enrique Bernoldi nie pojawili się na torze Magny-Cours. Według wczorajszego oświadczenia prasowego udział bolidów tej stajni w Grand Prix Francji jest już tylko uzależniony od dojścia do porozumienia z MGPE, natomiast opłata za używanie silników Cosworth została już uregulowana. Poza tym przebieg dzisiejszych treningów był raczej spokojny, z typowymi dla piątkowych treningów licznymi poślizgami i wizytami na poboczach. Co prawda w przypadku Montoi, Takumy Sato (Jordan) oraz Jarna Trullego (Renault) zakończyły się one drobnymi uszkodzeniami bolidów, jednak tylko Trulli stracił z tego powodu znaczną część ostatniej z dwóch godzinnych sesji treningowych. Sato tymczasem przyczynił się również do uszkodzenia zawieszania w jednym z bolidów Toyoty, gdyż nie zauważył lub nie zdołał w porę usunąć się z drogi znacznie szybciej jadącemu Salo i w ten sposób doprowadził do niewielkiej kolizji.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca