F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2003
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2003
Klasyfikacje generalne 2003
Statystyki z sezonu 2003

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Foster's Australian Grand Prix 20039 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,843 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:28,214 - Michael Schumacher (Ferrari), 2001
Największa średnia prędkość wyścigu:
203,926 km/h - David Coulthard (McLaren), 1997
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-17D1:26,509--18
2.5David CoulthardMcLaren MP4-17D1:26,9880,4790,47923
3.7Jarno TrulliRenault R231:27,2860,7770,2987
4.2Rubens BarrichelloFerrari F20021:27,4590,9500,17321
5.14Mark WebberJaguar R41:27,6541,1450,19513
6.1Michael SchumacherFerrari F20021:27,6661,1570,01225
7.8Fernando AlonsoRenault R231:27,6711,1620,0058
8.9Nick HeidfeldSauber C221:27,9181,4090,24717
9.3Juan Pablo MontoyaWilliams FW251:27,9291,4200,01112
10.4Ralf SchumacherWilliams FW251:27,9821,4730,05324
11.15Antonio PizzoniaJaguar R41:28,0921,5830,11013
12.10Heinz-Harald FrentzenSauber C221:28,2071,6980,11519
13.20Olivier PanisToyota TF1031:28,3621,8530,15512
14.17Jenson ButtonBAR 0051:28,4931,9840,13110
15.21Cristiano da MattaToyota TF1031:28,6982,1890,20524
16.11Giancarlo FisichellaJordan EJ131:29,3272,8180,6296
17.12Ralph FirmanJordan EJ131:29,5313,0220,20415
18.19Jos VerstappenMinardi PS031:30,1983,6890,66714
19.18Justin WilsonMinardi PS031:30,6064,0970,40817
20.16Jacques VilleneuveBAR 0051:31,5295,0200,9235
107% najlepszego czasu: 1:32,565

Kierowcy z zespołu McLaren – Kimi Raikkonen oraz David Coulthard zdominowali pierwsze w sezonie 2003 oficjalne piątkowe treningi, poprzedzające Grand Prix Australii. Dzięki udziałowi w poprzedzających treningi testach kierowcy Renault – Jarno Trulli oraz Fernando Alonso uplasowali się na bardzo dobrych pozycjach (trzecia i siódma), podobnie zresztą jak i Mark Webber, który uzyskał piąty czas. Tymczasem drugi kierowca z zespołu Jaguar, będący równocześnie najszybszym z debiutantów podczas piątkowych treningów – Antonio Pizzonia prawie zdołał załapać się do pierwszej dziesiątki, gdyż do pokonania Ralfa Schumachera (Williams), który uplasował się właśnie na 10 pozycji zabrakło mu niewiele ponad 0.1 sekundy. Na czwartej i szóstej pozycji sklasyfikowani zostali obrońcy tytułów mistrzowskich z sezonu 2002 – Rubens Barrichello i Michael Schumacher. Kierowcy Ferrari, podobnie jak i kierowcy z zespołu McLaren w przeciwieństwie do pozostałych zespołów korzystali ze zmodyfikowanych wersji zeszłorocznych bolidów (odpowiednio F2002 i MP4-17D). Ponadto w pierwszej dziesiątce znaleźli się jeszcze Nick Heidfeld (Sauber) oraz drugi kierowca z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya.

Nienajlepiej podczas dzisiejszych treningów na torze Albert Park wypadli tymczasem kierowcy z zespołów Toyota, Jordan, Minardi oraz B.A.R. W przypadku dwóch wymienionych na końcu zespołów wpływ na uzyskanie dosyć słabych czasów miały przede wszystkim kłopoty z niezawodnością bolidów. Zwłaszcza niezadowolony z przebiegu treningów powinien być mistrz świata z 1997 roku – Jacques Villeneuve, który ze stratą ponad pięciu sekund do Raikkonena sklasyfikowany został na ostatniej pozycji. Za to odnotować należy całkiem udany występ pozostałych z tegorocznych debiutantów – Cristiana da Matty (Toyota), Ralpha Firmana (Jordan), oraz Justina Wilsona (Minardi), choć tylko w odniesieniu do posiadających większe doświadczenie zespołowych partnerów. Wszyscy trzej kierowcy mieli mniej niż pół sekundy straty do swoich partnerów, plasując się z wyjątkiem kierowcy Toyoty tuż za ich plecami.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca