|
|
|
|
|
|
Mobil 1 Grand Prix de France 2003 | 6 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: - |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: - |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: - |
| |
I sesja kwalifikacyjna [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata |
|
1. | 19 | Jos Verstappen | Minardi PS03 | | 1:20,817 | - | - |
2. | 18 | Justin Wilson | Minardi PS03 | | 1:20,968 | 0,151 | 0,151 |
3. | 12 | Ralph Firman | Jordan EJ13 | | 1:23,496 | 2,528 | 2,679 |
4. | 9 | Nick Heidfeld | Sauber C22 | | 1:24,042 | 0,546 | 3,225 |
5. | 20 | Olivier Panis | Toyota TF103 | | 1:24,175 | 0,133 | 3,358 |
6. | 15 | Antonio Pizzonia | Jaguar R4 | | 1:24,642 | 0,467 | 3,825 |
7. | 16 | Jacques Villeneuve | BAR 005 | | 1:24,651 | 0,009 | 3,834 |
8. | 14 | Mark Webber | Jaguar R4 | | 1:25,178 | 0,527 | 4,361 |
9. | 10 | Heinz-Harald Frentzen | Sauber C22 | | 1:26,151 | 0,973 | 5,334 |
10. | 21 | Cristiano da Matta | Toyota TF103 | | 1:26,975 | 0,824 | 6,158 |
11. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2003-GA | | 1:27,095 | 0,120 | 6,278 |
12. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2003-GA | | 1:27,929 | 0,834 | 7,112 |
13. | 11 | Giancarlo Fisichella | Jordan EJ13 | | 1:28,508 | 0,579 | 7,691 |
14. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-17D | | 1:28,937 | 0,429 | 8,120 |
15. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW25 | | 1:28,988 | 0,051 | 8,171 |
16. | 7 | Jarno Trulli | Renault R23 | | 1:29,024 | 0,036 | 8,207 |
17. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-17D | | 1:29,120 | 0,096 | 8,303 |
18. | 4 | Ralf Schumacher | Williams FW25 | | 1:29,327 | 0,207 | 8,510 |
19. | 8 | Fernando Alonso | Renault R23 | | 1:29,455 | 0,128 | 8,638 |
20. | 17 | Jenson Button | BAR 005 | | 1:30,731 | 1,276 | 9,914 |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:26,474 |
|
Największymi szczęśliwcami podczas piątkowej sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Francji byli zdecydowanie kierowcy z zespołu Minardi – Jos Verstappen i Justin Wilson, którzy ze względu na zajmowane w klasyfikacji generalnej kierowców ostatnie pozycje na tor wyjechali dzisiaj jako ostatni, trafiając w najlepsze warunki. Efektem tego jest prowizoryczne pole position wywalczone przez Holendra, który partnera z włoskiej stajni pokonał zaledwie o 0.151 sekundy. Inni kierowcy, plasujący się z reguły na dalszych pozycjach także zdołali wykorzystać poprawiające się przez cały czas trwania sesji kwalifikacyjnej warunki na torze do zakwalifikowania się w pierwszej dziesiątce. I tak na trzeciej pozycji znalazł się Ralph Firman (Jordan), przy czym Brytyjczyk miał już grubo ponad dwie sekundy straty do kierowców z zespołu Minardi. Czwarty czas uzyskał kolejny kierowca korzystający z opon Bridgestone – Nick Heidfeld (Sauber), a tymczasem najszybszym kierowcą na konkurencyjnych oponach Michelin był dzisiaj Olivier Panis (Toyota), który sklasyfikowany został na piątej pozycji. Tuż za Francuzem znalazł się Antonio Pizzonia (Jaguar), chociaż Brazylijczyk z pewnością miał szansę na uzyskanie jeszcze lepszego rezultatu, ponieważ swoje okrążenie pomiarowe zaliczył tuż przed kierowcami z zespołu Minardi i mimo to miał do nich blisko cztery sekundy straty. Tymczasem Jacques Villeneuve pomimo nie uczestniczenia w porannych treningach prowizorycznie zakwalifikował się na siódmej pozycji, zapewniając tym samym zespołowi B.A.R jedyny pozytywny akcent podczas dzisiejszego dnia, który stał pod znakiem batalii z francuskim wymiarem sprawiedliwości. Mniej szczęścia miał jednak drugi kierowca z tej stajni – Jenson Button, plasując się na ostatniej pozycji ze stratą blisko 10 sekund do Verstappena. W pierwszej dziesiątce znaleźli się jeszcze Mark Webber (Jaguar), Heinz-Harald Frentzen (Sauber) i Cristiano da Matta (Toyota).
Kierowcy z czołowych zespół musieli zadowolić się dzisiaj pozycjami w drugiej dziesiątce. Najlepiej wypadli kierowcy Ferrari – Rubens Barrichello i Michael Schumacher, którzy sklasyfikowani zostali kolejno na 11 i 12 pozycji. Zwłaszcza dobrze spisał się Niemiec, gdyż swoje okrążenie pomiarowe zaliczył jako pierwszy ze wszystkich, trafiając w zasadzie na najbardziej mokrą nawierzchnię toru Magny-Cours, która po przejeździe każdego kolejnego kierowcy oferowała coraz większą przyczepność. Tuż za kierowcami z włoskiej stajni uplasował się Giancarlo Fisichella (Jordan), natomiast na pozycjach od 14 do 19 sklasyfikowani zostali kierowcy z zespołów McLaren, Williams i Renault, przed którymi jutro będzie stało dosyć trudne zadanie, jeśli będą chcieli liczyć na uzyskanie wysokich pozycji startowych, chyba, że jutro będą panowały podobne warunki pogodowe.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|