|
|
|
|
|
|
Grand Prix Air Canada 2003 | 15 czerwca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:12,836 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:15,960 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 195,682 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2002 |
| |
I sesja kwalifikacyjna [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata |
|
1. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2003-GA | | 1:30,925 | - | - |
2. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2003-GA | | 1:31,969 | 1,044 | 1,044 |
3. | 9 | Nick Heidfeld | Sauber C22 | | 1:32,778 | 0,809 | 1,853 |
4. | 12 | Ralph Firman | Jordan EJ13 | | 1:34,759 | 1,981 | 3,834 |
5. | 8 | Fernando Alonso | Renault R23 | | 1:35,173 | 0,414 | 4,248 |
6. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-17D | | 1:35,373 | 0,200 | 4,448 |
7. | 10 | Heinz-Harald Frentzen | Sauber C22 | | 1:35,776 | 0,403 | 4,851 |
8. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-17D | | 1:36,463 | 0,687 | 5,538 |
9. | 14 | Mark Webber | Jaguar R4 | | 1:36,699 | 0,236 | 5,774 |
10. | 20 | Olivier Panis | Toyota TF103 | | 1:37,313 | 0,614 | 6,388 |
11. | 19 | Jos Verstappen | Minardi PS03 | | 1:37,426 | 0,113 | 6,501 |
12. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW25 | | 1:37,479 | 0,053 | 6,554 |
13. | 18 | Justin Wilson | Minardi PS03 | | 1:38,088 | 0,609 | 7,163 |
14. | 17 | Jenson Button | BAR 005 | | 1:38,109 | 0,021 | 7,184 |
15. | 4 | Ralf Schumacher | Williams FW25 | | 1:38,210 | 0,101 | 7,285 |
16. | 21 | Cristiano da Matta | Toyota TF103 | | 1:38,244 | 0,034 | 7,319 |
17. | 15 | Antonio Pizzonia | Jaguar R4 | | 1:38,255 | 0,011 | 7,330 |
18. | 11 | Giancarlo Fisichella | Jordan EJ13 | | 1:38,617 | 0,362 | 7,692 |
19. | 7 | Jarno Trulli | Renault R23 | | 1:41,413 | 2,796 | 10,488 |
20. | 16 | Jacques Villeneuve | BAR 005 | | 1:44,702 | 3,289 | 13,777 |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:37,290 |
|
Przebieg piątkowej sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Kanady był w głównej mierze zależny od deszczu, który raz padał mocniej, a raz słabiej. Najlepsze warunki panowały na początku i pod koniec sesji, a trafili na nie przede wszystkim kierowcy Ferrari – Rubens Barrichello i Michael Schumacher. Jako pierwszy na tor wyjechał jednak Kimi Raikkonen, oczyszczając niejako drogę dla kierowców z włoskiej stajni. Michael Schumacher uzyskał lepszy o blisko 3.5 sekundy czas od Fina, by w chwilę później zostać pokonanym przez partnera z zespołu Ferrari – Rubensa Barrichello, który w ten sposób wywalczył prowizoryczne pole position. Pomiędzy kierowcami z włoskiej stajni okrążenie pomiarowe zaliczył Fernando Alonso (Renault), jednak Hiszpan podobnie jak i Raikkonen nie był w stanie dorównać ani Barrichello, ani też starszemu z braci Schumacherów. Tym niemniej był szybszy o 0.2 sekundy od kierowcy z zespołu McLaren i dzięki temu sklasyfikowany został na piątej pozycji. W tak trudnych warunkach opony Bridgestone spisywały się znacznie lepiej od opon Michelin, o czym świadczy tak duża przewaga kierowców Ferrari.
Po przejazdach pierwszych czterech kierowców warunki zaczęły się stopniowo pogarszać i kolejni zawodnicy mieli wręcz problemy z utrzymaniem swoich bolidów na torze. Tak było między innymi w przypadku zwycięzcy ostatniego wyścigu – Juana Pablo Montoi. Kolumbijczyk po krótkiej wycieczce na poboczu po przekroczeniu linii mety miał ponad sześć i pół sekundy straty do Barrichello i musiał zadowolić się dopiero 12 pozycją. Jeszcze gorzej wypadł drugi kierowca z zespołu Williams – Ralf Schumacher, plasując się ostatecznie na 15 pozycji. Pomiędzy reprezentantami stajni dowodzonej przez Franka Williamsa okrążenie pomiarowe zaliczył drugi kierowca z zespołu McLaren – David Coulthard. Szkot miał jednak więcej szczęścia, gdyż uzyskany przez niego czas zagwarantował mu ósmą pozycję.
Fatalnie tymczasem wypadł drugi kierowca Renault – Jarno Trulli, tracąc ponad 10 sekund do Barrichello. O dziwo Włoch sklasyfikowany został na przedostatniej pozycji, a to za sprawą największego pechowca dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej, którym był nie kto inny, jak syn słynnego kierowcy, którego imieniem nazwany jest tor w Montrealu – Jacques Villeneuve. Kanadyjczyk na ostatnim zakręcie zaliczył piruet i przez to do sobotniej i zarazem decydującej sesji kwalifikacyjnej przystąpi jako pierwszy kierowca. Co ciekawe w tym momencie panowały już nieco lepsze warunki, o czym świadczy fakt, iż tuż przed Villeneuve'em okrążenia pomiarowe zaliczyli Heinz-Harald Frentzen (Sauber) i Mark Webber (Jaguar), kwalifikując się odpowiednio na siódmej i dziewiątej pozycji. Z kolei po Kanadyjczyku na tor wyjechał drugi kierowca z zespołu Sauber – Nick Heidfeld, trafiając w najbardziej optymalne warunki do jazdy, co zaowocowało stratą mniej niż dwóch sekund do Barrichello i trzecim czasem. Kolejny kierowca – Ralph Firman (Jordan) także nie zmarnował okazji do zaznaczenia swojej obecności i kwalifikując się na czwartej pozycji okazał się być najszybszym debiutantem. Zawiódł tymczasem inny debiutant – Antonio Pizzonia (Jaguar), plasując się ostatecznie na 17 pozycji.
Pierwszą dziesiątkę zamknął Olivier Panis (Toyota), natomiast kierowcy z zespołu Minardi – Jos Verstappen oraz Justin Wilson jako ostatni uczestnicy dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej sklasyfikowani zostali dosyć wysoko, bo na 11 i 13 pozycji. Pozostali kierowcy – Jenson Button (B.A.R), Cristiano da Matta (Toyota) i Giancarlo Fisichella (Jordan) ze względu na trafienie w nienajlepszy moment prowizorycznie zakwalifikowali się odpowiednio na 14, 16 i 18 pozycji. Jutro także przewidywane są opady deszczu i bardzo możliwe, że ostateczna kolejność startowa kierowców będzie jeszcze trudniejsza do przewidzenia.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|