|
|
|
|
|
|
Allianz Grand Prix of Europe 2003 | 29 czerwca |
|
|
|
Nürburgring | |
|
Długość toru: 5,148 km Liczba okrążeń: 60 Pełny dystans: 308,863 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:29,906 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:32,226 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 194,742 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata | Okr. |
|
1. | 20 | Olivier Panis | Toyota TF103 | | 1:31,197 | - | - | 22 |
2. | 14 | Mark Webber | Jaguar R4 | | 1:31,224 | 0,027 | 0,027 | 19 |
3. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-17D | | 1:31,260 | 0,036 | 0,063 | 19 |
4. | 7 | Jarno Trulli | Renault R23 | | 1:31,513 | 0,253 | 0,316 | 22 |
5. | 8 | Fernando Alonso | Renault R23 | | 1:31,750 | 0,237 | 0,553 | 18 |
6. | 15 | Antonio Pizzonia | Jaguar R4 | | 1:31,794 | 0,044 | 0,597 | 18 |
7. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-17D | | 1:31,918 | 0,124 | 0,721 | 22 |
8. | 4 | Ralf Schumacher | Williams FW25 | | 1:32,170 | 0,252 | 0,973 | 22 |
9. | 21 | Cristiano da Matta | Toyota TF103 | | 1:32,492 | 0,322 | 1,295 | 26 |
10. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2003-GA | | 1:32,560 | 0,068 | 1,363 | 23 |
11. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW25 | | 1:32,590 | 0,030 | 1,393 | 22 |
12. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2003-GA | | 1:32,607 | 0,017 | 1,410 | 17 |
13. | 11 | Giancarlo Fisichella | Jordan EJ13 | | 1:32,692 | 0,085 | 1,495 | 16 |
14. | 10 | Heinz-Harald Frentzen | Sauber C22 | | 1:32,792 | 0,100 | 1,595 | 20 |
15. | 17 | Jenson Button | BAR 005 | | 1:32,841 | 0,049 | 1,644 | 23 |
16. | 9 | Nick Heidfeld | Sauber C22 | | 1:32,901 | 0,060 | 1,704 | 18 |
17. | 16 | Jacques Villeneuve | BAR 005 | | 1:33,602 | 0,701 | 2,405 | 21 |
18. | 12 | Ralph Firman | Jordan EJ13 | | 1:33,643 | 0,041 | 2,446 | 17 |
19. | 19 | Jos Verstappen | Minardi PS03 | | 1:34,947 | 1,304 | 3,750 | 9 |
20. | 18 | Justin Wilson | Minardi PS03 | | 1:35,525 | 0,578 | 4,328 | 14 |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:37,581 |
|
Podczas piątkowych treningów bezpośrednio poprzedzających pierwszą sesję kwalifikacyjną do Grand Prix Europy najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał kierowca Toyoty – Olivier Panis. Francuz był jednak tylko nieznacznie szybszy od dwóch kolejnych kierowców – Marka Webbera (Jaguar) i Kimiego Raikkonena (McLaren). Australijczyk w drugiej połowie zaliczył poślizg, jednak mimo to przejechał dokładnie tyle samo okrążeń co kierowca z zespołu McLaren – 19. Na czwartej i piątej pozycji sklasyfikowani zostali kierowcy Renault – Jarno Trulli i Fernando Alonso, tracąc do Panisa odpowiednio ponad 0.3 oraz 0.5 sekundy. Bardzo dobrą formę zespołu Jaguar potwierdził podczas dzisiejszych treningów partner Webbera – Antonio Pizzonia, uzyskując szósty czas. Poniżej jednej sekundy straty do Panisa zmieścili się jeszcze tylko dwaj kierowcy – David Coulthard (McLaren) i Ralf Schumacher (Williams), a tymczasem drugi kierowca Toyoty – Cristiano da Matta uplasował się na dziewiątej pozycji, zaliczając najwięcej okrążeń ze wszystkich kierowców – 26. Pierwszą dziesiątkę zamknął Michael Schumacher, tracąc grubo ponad sekundę do najszybszego kierowcy Toyoty. Co ciekawe Niemiec był jedynym kierowcą korzystającym z opon Bridgestone, któremu z trudem udało się przedrzeć do pierwszej dziesiątki. Drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello sklasyfikowany został na 12 pozycji, a pomiędzy kierowcami z włoskiej stajni znalazł się drugi reprezentant zespołu Williams – Juan Pablo Montoya, któremu francuski sąd zawiesił w tym tygodniu prawo jazdy aż na cztery miesiące, ponieważ w połowie maja Kolumbijczyk został przyłapany na jeździe z niedozwoloną prędkością. Zwykłe prawo jazdy nie jest oczywiście wymagane do udziału w wyścigach Formuły Jeden, tym niemniej występek kierowcy z zespołu Williams bynajmniej nie zasługuje na pochwałę.
Przebieg dzisiejszych treningów został zakłócony przez drobny incydent z udziałem Nicka Heidfelda (Sauber), który popełnił błąd na ostatniej szykanie toru Nurburgring (NGK-S) podczas pierwszych 30 minut, w wyniku którego z jego bolidu odpadł przedni spojler. Porządkowi przez pięć minut zbierali odłamki pozostawione przez pojazd Niemca, po czym sesja treningowa została wznowiona. Ze względu na wyraźną dominację zespołów korzystających z opon Michelin rezultat dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej może być dosyć niecodzienny.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|