F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Foster's Australian Grand Prix 20047 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,843 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:27,724 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
203,926 km/h - David Coulthard (McLaren), 1997
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Michael SchumacherFerrari F20041:24,718--15
2.2Rubens BarrichelloFerrari F20041:24,8260,1080,10822
3.7Jarno TrulliRenault R241:25,7571,0390,93123
4.9Jenson ButtonBAR 0061:25,7861,0680,02915
5.8Fernando AlonsoRenault R241:25,8531,1350,06722
6.4Ralf SchumacherWilliams FW261:25,8821,1640,02926
7.3Juan Pablo MontoyaWilliams FW261:26,2061,4880,32419
8.5David CoulthardMcLaren MP4-191:26,2151,4970,00917
9.14Mark WebberJaguar R51:26,3121,5940,09717
10.6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-191:26,5791,8610,26718
11.11Giancarlo FisichellaSauber C231:26,6011,8830,02227
12.10Takuma SatoBAR 0061:26,9672,2490,36614
13.12Felipe MassaSauber C231:26,9692,2510,00225
14.38Ricardo ZontaToyota TF1041:27,1652,4470,19625
15.35Anthony DavidsonBAR 0061:27,5162,7980,35111
16.17Olivier PanisToyota TF1041:27,7102,9920,19411
17.15Christian KlienJaguar R51:27,7243,0060,01420
18.16Cristiano da MattaToyota TF1041:27,8073,0890,08316
19.18Nick HeidfeldJordan EJ141:27,8263,1080,01915
20.37Bjorn WirdheimJaguar R51:28,7814,0630,95530
21.20Gianmaria BruniMinardi PS04B1:28,9914,2730,21018
22.21Zsolt BaumgartnerMinardi PS04B1:29,7084,9900,7179
23.19Giorgio PantanoJordan EJ141:30,0615,3430,35318
24.39Timo GlockJordan EJ141:30,2915,5730,2304
107% najlepszego czasu: 1:30,648

Podczas drugiej i zarazem ostatniej piątkowej sesji treningowej dominującą rolę ponownie odegrali kierowcy Ferrari – Michael Schumacher i Rubens Barrichello, którzy tym razem łącznie przejechali blisko 40 okrążeń, w przeciwieństwie do zaledwie 13 okrążeń pokonanych przed południem. Sześciokrotny mistrz świata ponownie uzyskał sporą przewagę nad najbliższym rywalem z innego zespołu, którym ponownie okazał się być reprezentant Renault – Jarno Trulli. Przewaga ta była jednak mniejsza niż podczas pierwszej sesji treningowej, gdyż wyniosła sekundę. Starszy z braci Schumacherów narzekał dzisiaj na mocne porywy wiatru, przez które aż trzy razy wypadł z toru. Jedna z takich wycieczek doprowadziła nawet do niewielkich uszkodzeń bolidu F2004, ale obyło się bez większych dramatów. Ponadto Niemiec przestrzegł przed tym, aby uzyskanych dzisiaj czasów i różnic w szybkości pomiędzy poszczególnymi kierowcami nie brać zbyt dosłownie, gdyż nowe przepisy, w tym jedna zmiana, o której wcześniej nie wspominano, podyktowała nieco inne podejście do piątkowych treningów niż dotychczas. Chodzi o przepis nakazujący dokonanie wyboru typu opon na wyścig najpóźniej do godziny 9:00 w sobotę. Tym samym zespoły muszą podjąć tę decyzję w oparciu o dane uzyskane tylko podczas piątkowych treningów, a to z kolei oznacza, iż prace na dostosowaniem ustawień bolidów do wymogów poszczególnych torów będą głównie przeprowadzane w sobotę. Dzisiaj bolidy Ferrari były wyraźnie szybsze, ale jutro rozkład sił może już ulec pewnym zmianom. Tym niemniej włoska stajnia niewątpliwie dysponuje pewną przewagą nad swoimi rywalami.

Piąty czas ponownie uzyskał drugi kierowca Renault – Fernando Alonso, a pomiędzy reprezentantami z francuskiej stajni znalazł się Jenson Button (B.A.R). Tym samym spełniają się powoli obawy Michaela Schumachera i Juana Pablo Montoi, którzy tuż przed rozpoczęciem sezonu obawiali się właśnie tych zespołów. Ferrari co prawda jak na razie dysponuje pewną przewagą, jednak zespół Williams (Ralf Schumacher i Montoya uplasowali się kolejno na szóstej i siódmej pozycji) póki co nieznacznie przegrywa z zespołami B.A.R i Renault, a po piętach depczą mu kierowcy z zespołu McLaren. David Coulthard ponownie okazał się szybszy od Kimiego Raikkonena, który tym razem zdołał załapać się do pierwszej dziesiątki, jednak miał już blisko dwie sekundy straty do najszybszego kierowcy Ferrari. Stajnia z Woking jak na razie wypada najsłabiej, ale z ostatecznym werdyktem lepiej się jeszcze wstrzymać. Pomiędzy kierowcami z zespołu McLaren na dziewiątej pozycji uplasował się Mark Webber (Jaguar), będąc najszybszym kierowcą z zespołów spoza pierwszej piątki jeśli chodzi o klasyfikację końcową sezonu 2003.

Na 11 i 13 pozycji znaleźli się kierowcy z zespołu Sauber – Giancarlo Fisichella i Felipe Massa. Obaj kierowcy łącznie przejechali ponad 50 okrążeń, przy czym Massa podczas przedpołudniowej sesji treningowej nie zaliczył ani jednego okrążenia pomiarowego ze względu na problemy z ciśnieniem paliwa i jego dzisiejsza aktywność ograniczyła się tylko do drugiej godziny. Fisichella przewiduje, że trudno będzie im się zakwalifikować w pierwszej dziesiątce, ale jest zadowolony z balansu bolidu C23, który z każdym przejechanym okrążeniem jest coraz lepszy. Pomiędzy kierowcami ze szwajcarskiej stajni znalazł się drugi kierowca zespołu B.A.R – Takuma Sato. Japończyk był wyraźnie wolniejszy od swojego partnera – Buttona (ponad sekunda różnicy) i narzekał trochę na to, że miał zbyt mało czasu na dokonanie wyboru opon. Obydwu kierowcom pomógł w tym jednak Anthony Davidson (15 pozycja), który prowadząc trzeci bolid B.A.R 006 zgromadził cenne dane. Łącznie cała trójka zaliczyła dzisiaj 78 okrążeń.

Davidson nie był jednak najszybszym kierowcą testowym podczas drugiej sesji treningowej – tuż przed Brytyjczykiem uplasował się trzeci kierowca Toyoty – Ricardo Zonta. Co więcej, Brazylijczyk był szybszy od głównych kierowców japońskiej stajni, którzy ze stratą około trzech sekund do Michaela Schumachera znaleźli się odpowiednio na 16 i 18 pozycji. Obaj kierowcy byli dzisiaj wyraźnie niezadowoleni z bolidów TF104, co potwierdza ich przedsezonowe obawy. W dodatku da Matta udział w dzisiejszych treningach zakończył przed czasem ze względu na pękniętą oponę, a ponadto miał problemy z hamulcami. Pomiędzy głównymi kierowcami Toyoty znalazł się kierowca drugiego Jaguara – Christian Klien, natomiast ostatni reprezentant stajni z Milton Keynes – kierowca testowy Bjorn Wirdheim zamknął drugą dziesiątkę, mając cztery sekundy straty do Michaela Schumachera.

Najsłabiej podczas dzisiejszych treningów wypadli kierowcy z zespołów Jordan i Minardi, czego można się było raczej spodziewać. Szczególnie niezadowolony z dzisiejszej postawy może być zespół Jordan, gdyż tylko Nick Heidfeld wypadł jako tako, jednak 19 pozycja z pewnością nie jest rezultatem, jakiego spodziewał się Niemiec. Tymczasem jego partner – Giorgio Pantano uplasował się tuż za kierowcami z zespołu Minardi (Gianmaria Bruni i Zsolt Baumgartner) na 23 pozycji. Najwolniejszy był tymczasem kierowca testowy zespołu Jordan – Timo Glock, który ze względu na dalsze problemy techniczne przejechał zaledwie cztery okrążenia.

Jutro zapowiadają się jeszcze większe emocje, gdyż prognoza pogody przewiduje spore prawdopodobieństwo (75%) wystąpienia opadów deszczu podczas kwalifikacji. Trudne warunki w połączeniu z przyzwyczajaniem się dopiero do nowych przepisów mogą zaowocować dosyć nieoczekiwaną kolejnością startową do wyścigu o Grand Prix Australii. Sytuacja taka miała już miejsce rok temu.

Źródło: F1-Live.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca