F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio Marlboro de Espana 20049 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,627 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 305,256 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie sobotnich treningów  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrataOkr.
1. 10Takuma SatoBAR 0061:14,836--24
2. 1Michael SchumacherFerrari F20041:15,0250,1890,18919
3. 3Juan Pablo MontoyaWilliams FW261:15,2320,2070,39617
4. 7Jarno TrulliRenault R241:15,4570,2250,62115
5. 2Rubens BarrichelloFerrari F20041:15,5400,0830,70428
6. 9Jenson ButtonBAR 0061:15,6270,0870,79121
7. 5David CoulthardMcLaren MP4-191:15,7680,1410,93221
8. 8Fernando AlonsoRenault R241:15,8740,1061,03812
9. 14Mark WebberJaguar R51:15,8950,0211,05924
10. 16Cristiano da MattaToyota TF1041:15,8950,0001,05926
11. 6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-191:15,9830,0881,14715
12. 4Ralf SchumacherWilliams FW261:16,2330,2501,39724
13. 15Christian KlienJaguar R51:16,6480,4151,81242
14. 17Olivier PanisToyota TF1041:16,7210,0731,88511
15. 18Nick HeidfeldJordan EJ141:16,7460,0251,91025
16. 11Giancarlo FisichellaSauber C231:17,1450,3992,30912
17. 12Felipe MassaSauber C231:17,2820,1372,44612
18. 19Giorgio PantanoJordan EJ141:17,6650,3832,82924
19. 21Zsolt BaumgartnerMinardi PS04B1:19,9492,2845,11322
20. 20Gianmaria BruniMinardi PS04B1:21,0051,0566,1696
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:20,075

Przebieg piątkowych treningów na torze Catalunya przypominał pierwsze przygotowania do wyścigu o Grand Prix San Marino, jednak sobotnie treningi to już nieco inna historia, gdyż w obydwu 45-minutowych sesjach na czele klasyfikacji uplasował się kierowca z zespołu B.A.R. Co ciekawe w pierwszej sesji był to Jenson Button, natomiast w drugiej zdecydowanie najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia z całego weekendu uzyskał wczorajszy pechowiec – Takuma Sato. Japończyk jako jedyny szedł poniżej minuty i 15 sekund, uzyskując blisko 0.2 sekundy przewagi nad Michaelem Schumacherem, który nawet pomimo dosyć niskiej temperatury toru w pierwszej sesji, co teoretycznie powinno sprzyjać oponom Bridgestone, nie był w stanie prześcignąć bolidu B.A.R 006. W tej sytuacji należy się spodziewać, że walka o pole position ponownie rozegra się pomiędzy kierowcami z zespołów B.A.R i Ferrari, chociaż tym razem stajnia z Brackley wydaje się być w jeszcze lepszej sytuacji niż przed dwoma tygodniami, czego zresztą należało się spodziewać na torze Catalunya.

Trzeci czas uzyskał Juan Pablo Montoya, który wczoraj narzekał na problemy ze znalezieniem optymalnych ustawień bolidu Williams FW26, ale jak widać dzisiaj nie było już z tym problemów. Kolumbijczyk miał niecałe 0.4 sekundy straty do Sato i powinien mieć szansę na wywalczenie pozycji startowej w pierwszej piątce. Dla odmiany dosyć słabo wypadł podczas dzisiejszych treningów drugi kierowca ze stajni z Grove – Ralf Schumacher, chociaż na swoim najszybszym okrążeniu natrafił na wolniejszych kierowców i gdyby nie to z pewnością zostałby sklasyfikowany nieco wyżej. Tak czy inaczej Niemiec miał już blisko półtorej sekundy straty do najszybszego kierowcy z zespołu B.A.R, co dało mu zaledwie 12 pozycję. Kierowcy Renault także zamienili się dzisiaj miejscami i tym razem to Jarno Trulli został sklasyfikowany wyżej (czwarta pozycja) od Fernando Alonso, który ze stratą ponad sekundy do Sato uplasował się na ósmej pozycji. Pomiędzy reprezentantami francuskiej stajni znaleźli się drudzy kierowcy z zespołów Ferrari i B.A.R – Rubens Barrichello i Jenson Button, a także David Coulthard (McLaren). Szkot jako ostatni zmieścił się poniżej sekundy straty do Sato.

Pierwszą dziesiątkę zamknęli Mark Webber (Jaguar) i Cristiano da Matta (Toyota). Drugi kierowca z zespołu McLaren – Kimi Raikkonen po wczorajszych problemach technicznych dzisiaj był już wolniejszy od swojego partnera i uplasował się na 11 pozycji. Tymczasem na 13 pozycji znalazł się najbardziej aktywny kierowca podczas sobotnich treningów – Christian Klien. Partner Webbera musiał nadrobić straconą w wyniku błędu popełnionego podczas piątkowych treningów niemal całą godzinę na dostosowanie ustawień bolidu R5 do wymogów toru Catalunya i raczej się mu to udało, gdyż łącznie zaliczył dzisiaj aż 42 okrążenia, czyli dwa razy więcej niż większość kierowców.

Pierwsza z dzisiejszych sesji treningowych rozpoczęła się przy mokrawym jeszcze miejscami po wczorajszych opadach deszczu torze, jednak warunki ulegały stopniowej poprawie i pod koniec drugiej sesji były już w zasadzie idealne. Największymi pechowcami sobotnich treningów byli niewątpliwie Olivier Panis (Toyota) i Gianmaria Bruni (Minardi). Panis ze względu na problemy techniczne stracił niemal całą drugą sesję i kto wie, czy nie będzie go czekała wymiana silnika, co oczywiście wiąże się z obniżeniem pozycji startowej aż o 10 miejsc. Tymczasem Bruni w pierwszej sesji nie zaliczył ani jednego okrążenia pomiarowego ze względu na błąd popełniony na ósmym zakręcie, a drugiej sesji przejechał zaledwie sześć okrążeń, mając ponad sześć sekund straty do Sato. Na popołudnie przewidywane są sporadyczne opady deszczów, które mogą sprawić kilka niespodzianek podczas dzisiejszych kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Hiszpanii.

Źródło: Formula1.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca