F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 200413 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,836 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:15,960 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,777 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.10Takuma SatoBAR 0061:14,086--20
2.8Fernando AlonsoRenault R241:14,4260,3400,34029
3.1Michael SchumacherFerrari F20041:14,5350,4490,10926
4.6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-191:14,5810,4950,04619
5.2Rubens BarrichelloFerrari F20041:14,7050,6190,12431
6.38Ricardo ZontaToyota TF1041:14,8710,7850,16633
7.16Cristiano da MattaToyota TF1041:15,1461,0600,27530
8.9Jenson ButtonBAR 0061:15,1521,0660,00621
9.5David CoulthardMcLaren MP4-191:15,1641,0780,01219
10.11Giancarlo FisichellaSauber C231:15,2931,2070,12928
11.7Jarno TrulliRenault R241:15,4921,4060,19917
12.35Anthony DavidsonBAR 0061:15,5131,4270,02121
13.17Olivier PanisToyota TF1041:15,5381,4520,02528
14.4Ralf SchumacherWilliams FW261:15,8031,7170,26522
15.14Mark WebberJaguar R51:15,9261,8400,12314
16.12Felipe MassaSauber C231:16,1192,0330,19325
17.20Gianmaria BruniMinardi PS04B1:16,2352,1490,11622
18.18Nick HeidfeldJordan EJ141:16,5082,4220,27323
19.19Timo GlockJordan EJ141:16,5242,4380,01628
20.3Juan Pablo MontoyaWilliams FW261:16,5642,4780,0406
21.15Christian KlienJaguar R51:16,8152,7290,25127
22.21Zsolt BaumgartnerMinardi PS04B1:16,9812,8950,16617
23.40Bas LeindersMinardi PS04B1:17,6973,6110,71623
24.37Bjorn WirdheimJaguar R51:19,2605,1741,56318
107% najlepszego czasu: 1:19,272

Pierwsza sesja treningowa mogła należeć do kierowców Ferrari, jednak po południu najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał już Takuma Sato. Znajdujący się ostatnio w centrum uwagi kierowca z zespołu B.A.R nie zdołał co prawda poprawić czasu uzyskanego przez Michaela Schumachera podczas porannej sesji, ale zabrakło mu do tego zaledwie 0.073 sekundy i wygląda na to, że stajnia z Brackley znów będzie najbliższym rywalem Ferrari. Na drugiej pozycji uplasował się kierowca Renault – Fernando Alonso, tracąc do Sato 0.3 sekundy, a dopiero trzeci był Michael Schumacher. W dodatku Niemiec popełnił błąd na jednym z zakrętów i otarł się o bandę, co spowodowało pęknięcie opony. Ten dosyć rzadki jak na tego kierowcę błąd może świadczyć od odczuwalnej presji ze strony ekipy B.A.R. Oprócz starszego z braci Schumacherów poniżej jednej sekundy straty do najszybszego kierowcy zmieścił się jeszcze tylko Kimi Raikkonen. Fin po niezbyt widowiskowej postawie w pierwszej sesji po południu był już znacznie bardziej aktywny, co zaowocowało czwartą pozycją. Piąty czas uzyskał z kolei drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello.

Na kolejnych dwóch pozycjach uplasowali się dwaj Brazylijczycy z Toyoty – Ricardo Zonta i Cristiano da Matta, przy czym strata tego drugiego do Sato wyniosła już ponad sekundę. Zonta był najszybszym kierowcą testowym w drugiej sesji, gdyż chcący wywrzeć jak najlepsze wrażenie Anthony Davidson najwyraźniej przekroczył możliwości swojego auta i wpadł na barierę z opon. W tej sytuacji kierowca testowy zespołu B.A.R musiał zadowolić się zaledwie 12 pozycją. Tymczasem ostatni reprezentant stajni z Brackley – Jenson Button uplasował się na ósmej pozycji. Brytyjczyk nie poprzestał na deklaracjach związanych z chęcią nawiązania walki z Michaelem Schumacherem w Kanadzie i stwierdził dzisiaj, iż jest obecnie najlepszym kierowcą w stawce. Oby tylko ta zbytnia pewność siebie nie obróciła się przeciwko niemu, zwłaszcza, że pod względem szybkości ostatnio zaczyna go przewyższać Sato. Na dziewiątej pozycji uplasował się drugi kierowca z zespołu McLaren – David Coulthard, natomiast pierwszą dziesiątkę zamknął Giancarlo Fisichella. Strata Włocha do najszybszego kierowcy wyniosła niewiele ponad sekundę i jak na zespół Sauber jest to całkiem przyzwoity wynik.

Dosyć słabo podczas popołudniowych treningów wypadł zwycięzca wyścigu o Grand Prix Monako – Jarno Trulli. Strata kierowcy Renault do Sato wyniosła blisko półtorej sekundy, co wystarczyło zaledwie na 11 pozycję. Jeszcze słabiej wypadli kierowcy z zespołu Williams. Ralf Schumacher sklasyfikowany został na 14 pozycji, natomiast Juan Pablo Montoya ze względu na problemy techniczne przejechał zaledwie sześć okrążeń i ze stratą blisko 2.5 sekundy do Sato uplasował się na 20 pozycji. Miłą niespodziankę sprawił tymczasem kierowca Minardi – Gianmaria Bruni, uzyskując 17 czas dnia. Włoch był nie tylko szybszy od kierowców z zespołu Jordan, ale także od dwóch reprezentantów zespołu Jaguar – Bjorna Wirdheima i Christiana Kliena, którzy podczas dzisiejszych treningów wypadli dosyć mizernie.

Druga sesja obfitowała w znacznie więcej błędów ze strony kierowców. Oprócz Michaela Schumachera i kierowcy testowego z zespołu B.A.R kłopoty z utrzymaniem swoich bolidów na torze im. Gillesa Villeneuve'a, choć nieco mniej brzemienne w skutki, mieli również: Alonso, Bas Leinders, Fisichella, Coulthard, Ralf Schumacher, Klien, Barrichello, Zonta, Wirdheim i Raikkonen. Giorgio Pantano w drugiej sesji również nie wziął udziału, jednak na razie nie wiadomo, czy jutro pojawi się na torze. Na szczęście dla zespołu Jordan kierowca testowy Timo Glock przejechał sporo okrążeń podczas dzisiejszych treningów i powinien być dobrze przygotowany do ewentualnego zastępstwa, o ile spór o dalszą przyszłość Pantano nie zostanie do jutra rozwiązany.

Źródło: Formula1.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca