|
|
|
|
|
|
Grand Prix du Canada 2004 | 13 czerwca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:12,836 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:15,960 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 200,777 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 10 | Takuma Sato | BAR 006 | | 1:14,086 | - | - | 20 |
2. | 8 | Fernando Alonso | Renault R24 | | 1:14,426 | 0,340 | 0,340 | 29 |
3. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2004 | | 1:14,535 | 0,449 | 0,109 | 26 |
4. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-19 | | 1:14,581 | 0,495 | 0,046 | 19 |
5. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2004 | | 1:14,705 | 0,619 | 0,124 | 31 |
6. | 38 | Ricardo Zonta | Toyota TF104 | | 1:14,871 | 0,785 | 0,166 | 33 |
7. | 16 | Cristiano da Matta | Toyota TF104 | | 1:15,146 | 1,060 | 0,275 | 30 |
8. | 9 | Jenson Button | BAR 006 | | 1:15,152 | 1,066 | 0,006 | 21 |
9. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-19 | | 1:15,164 | 1,078 | 0,012 | 19 |
10. | 11 | Giancarlo Fisichella | Sauber C23 | | 1:15,293 | 1,207 | 0,129 | 28 |
11. | 7 | Jarno Trulli | Renault R24 | | 1:15,492 | 1,406 | 0,199 | 17 |
12. | 35 | Anthony Davidson | BAR 006 | | 1:15,513 | 1,427 | 0,021 | 21 |
13. | 17 | Olivier Panis | Toyota TF104 | | 1:15,538 | 1,452 | 0,025 | 28 |
14. | 4 | Ralf Schumacher | Williams FW26 | | 1:15,803 | 1,717 | 0,265 | 22 |
15. | 14 | Mark Webber | Jaguar R5 | | 1:15,926 | 1,840 | 0,123 | 14 |
16. | 12 | Felipe Massa | Sauber C23 | | 1:16,119 | 2,033 | 0,193 | 25 |
17. | 20 | Gianmaria Bruni | Minardi PS04B | | 1:16,235 | 2,149 | 0,116 | 22 |
18. | 18 | Nick Heidfeld | Jordan EJ14 | | 1:16,508 | 2,422 | 0,273 | 23 |
19. | 19 | Timo Glock | Jordan EJ14 | | 1:16,524 | 2,438 | 0,016 | 28 |
20. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW26 | | 1:16,564 | 2,478 | 0,040 | 6 |
21. | 15 | Christian Klien | Jaguar R5 | | 1:16,815 | 2,729 | 0,251 | 27 |
22. | 21 | Zsolt Baumgartner | Minardi PS04B | | 1:16,981 | 2,895 | 0,166 | 17 |
23. | 40 | Bas Leinders | Minardi PS04B | | 1:17,697 | 3,611 | 0,716 | 23 |
24. | 37 | Bjorn Wirdheim | Jaguar R5 | | 1:19,260 | 5,174 | 1,563 | 18 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:19,272 |
|
| Pierwsza sesja treningowa mogła należeć do kierowców Ferrari, jednak po południu najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał już Takuma Sato. Znajdujący się ostatnio w centrum uwagi kierowca z zespołu B.A.R nie zdołał co prawda poprawić czasu uzyskanego przez Michaela Schumachera podczas porannej sesji, ale zabrakło mu do tego zaledwie 0.073 sekundy i wygląda na to, że stajnia z Brackley znów będzie najbliższym rywalem Ferrari. Na drugiej pozycji uplasował się kierowca Renault – Fernando Alonso, tracąc do Sato 0.3 sekundy, a dopiero trzeci był Michael Schumacher. W dodatku Niemiec popełnił błąd na jednym z zakrętów i otarł się o bandę, co spowodowało pęknięcie opony. Ten dosyć rzadki jak na tego kierowcę błąd może świadczyć od odczuwalnej presji ze strony ekipy B.A.R. Oprócz starszego z braci Schumacherów poniżej jednej sekundy straty do najszybszego kierowcy zmieścił się jeszcze tylko Kimi Raikkonen. Fin po niezbyt widowiskowej postawie w pierwszej sesji po południu był już znacznie bardziej aktywny, co zaowocowało czwartą pozycją. Piąty czas uzyskał z kolei drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello.
Na kolejnych dwóch pozycjach uplasowali się dwaj Brazylijczycy z Toyoty – Ricardo Zonta i Cristiano da Matta, przy czym strata tego drugiego do Sato wyniosła już ponad sekundę. Zonta był najszybszym kierowcą testowym w drugiej sesji, gdyż chcący wywrzeć jak najlepsze wrażenie Anthony Davidson najwyraźniej przekroczył możliwości swojego auta i wpadł na barierę z opon. W tej sytuacji kierowca testowy zespołu B.A.R musiał zadowolić się zaledwie 12 pozycją. Tymczasem ostatni reprezentant stajni z Brackley – Jenson Button uplasował się na ósmej pozycji. Brytyjczyk nie poprzestał na deklaracjach związanych z chęcią nawiązania walki z Michaelem Schumacherem w Kanadzie i stwierdził dzisiaj, iż jest obecnie najlepszym kierowcą w stawce. Oby tylko ta zbytnia pewność siebie nie obróciła się przeciwko niemu, zwłaszcza, że pod względem szybkości ostatnio zaczyna go przewyższać Sato. Na dziewiątej pozycji uplasował się drugi kierowca z zespołu McLaren – David Coulthard, natomiast pierwszą dziesiątkę zamknął Giancarlo Fisichella. Strata Włocha do najszybszego kierowcy wyniosła niewiele ponad sekundę i jak na zespół Sauber jest to całkiem przyzwoity wynik.
Dosyć słabo podczas popołudniowych treningów wypadł zwycięzca wyścigu o Grand Prix Monako – Jarno Trulli. Strata kierowcy Renault do Sato wyniosła blisko półtorej sekundy, co wystarczyło zaledwie na 11 pozycję. Jeszcze słabiej wypadli kierowcy z zespołu Williams. Ralf Schumacher sklasyfikowany został na 14 pozycji, natomiast Juan Pablo Montoya ze względu na problemy techniczne przejechał zaledwie sześć okrążeń i ze stratą blisko 2.5 sekundy do Sato uplasował się na 20 pozycji. Miłą niespodziankę sprawił tymczasem kierowca Minardi – Gianmaria Bruni, uzyskując 17 czas dnia. Włoch był nie tylko szybszy od kierowców z zespołu Jordan, ale także od dwóch reprezentantów zespołu Jaguar – Bjorna Wirdheima i Christiana Kliena, którzy podczas dzisiejszych treningów wypadli dosyć mizernie.
Druga sesja obfitowała w znacznie więcej błędów ze strony kierowców. Oprócz Michaela Schumachera i kierowcy testowego z zespołu B.A.R kłopoty z utrzymaniem swoich bolidów na torze im. Gillesa Villeneuve'a, choć nieco mniej brzemienne w skutki, mieli również: Alonso, Bas Leinders, Fisichella, Coulthard, Ralf Schumacher, Klien, Barrichello, Zonta, Wirdheim i Raikkonen. Giorgio Pantano w drugiej sesji również nie wziął udziału, jednak na razie nie wiadomo, czy jutro pojawi się na torze. Na szczęście dla zespołu Jordan kierowca testowy Timo Glock przejechał sporo okrążeń podczas dzisiejszych treningów i powinien być dobrze przygotowany do ewentualnego zastępstwa, o ile spór o dalszą przyszłość Pantano nie zostanie do jutra rozwiązany.
Źródło: Formula1.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|