|
|
|
|
|
|
Grand Prix du Canada 2004 | 13 czerwca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:12,836 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:15,960 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 200,777 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Podsumowanie sobotnich treningów [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata | Okr. |
|
1. | 7 | Jarno Trulli | Renault R24 | | 1:12,629 | - | - | 24 |
2. | 8 | Fernando Alonso | Renault R24 | | 1:12,901 | 0,272 | 0,272 | 23 |
3. | 9 | Jenson Button | BAR 006 | | 1:13,026 | 0,125 | 0,397 | 24 |
4. | 10 | Takuma Sato | BAR 006 | | 1:13,235 | 0,209 | 0,606 | 11 |
5. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW26 | | 1:13,320 | 0,085 | 0,691 | 31 |
6. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2004 | | 1:13,420 | 0,100 | 0,791 | 27 |
7. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-19 | | 1:13,566 | 0,146 | 0,937 | 21 |
8. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-19 | | 1:13,686 | 0,120 | 1,057 | 20 |
9. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2004 | | 1:13,904 | 0,218 | 1,275 | 22 |
10. | 15 | Christian Klien | Jaguar R5 | | 1:14,340 | 0,436 | 1,711 | 30 |
11. | 16 | Cristiano da Matta | Toyota TF104 | | 1:14,521 | 0,181 | 1,892 | 37 |
12. | 4 | Ralf Schumacher | Williams FW26 | | 1:14,697 | 0,176 | 2,068 | 29 |
13. | 14 | Mark Webber | Jaguar R5 | | 1:14,835 | 0,138 | 2,206 | 35 |
14. | 11 | Giancarlo Fisichella | Sauber C23 | | 1:14,902 | 0,067 | 2,273 | 20 |
15. | 17 | Olivier Panis | Toyota TF104 | | 1:14,916 | 0,014 | 2,287 | 29 |
16. | 12 | Felipe Massa | Sauber C23 | | 1:15,332 | 0,416 | 2,703 | 28 |
17. | 18 | Nick Heidfeld | Jordan EJ14 | | 1:15,987 | 0,655 | 3,358 | 29 |
18. | 19 | Timo Glock | Jordan EJ14 | | 1:16,417 | 0,430 | 3,788 | 30 |
19. | 21 | Zsolt Baumgartner | Minardi PS04B | | 1:16,579 | 0,162 | 3,950 | 32 |
20. | 20 | Gianmaria Bruni | Minardi PS04B | | 1:16,825 | 0,246 | 4,196 | 32 |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:17,713 |
|
Podczas dzisiejszych treningów został wreszcie ustanowiony nowy rekord toru im. Gillesa Villeneuve'a, jednak o dziwo nie uczynił tego kierowca z zespołu Ferrari, czy też B.A.R. Sobotnie treningi należały do kierowców Renault – Jarno Trullego i Fernando Alonso, którzy jako jedyni zeszli poniżej jednej minuty i 13 sekund. Uzyskany przez Trullego czas jest lepszy o około 0.2 sekundy w stosunku do czasu pole position wykręconego w 2002 roku przez Juana Pabalo Montoyę podczas kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Kanady. Na kolejnych dwóch pozycjach uplasowali się kierowcy z zespołu B.A.R – Jenson Button i Takuma Sato. Japończyk, który wczoraj był najszybszym kierowcą podczas popołudniowej sesji treningowej, miał dzisiaj sporego pecha, gdyż ze względu na problemy techniczne ze swoim autem na torze pojawił się dopiero w połowie ostatniej z dwóch 45-minutowych sesji i przejechał zaledwie 11 okrążeń. Nie przeszkodziło mu to jednak w uzyskaniu przyzwoitego czasu już na pierwszym okrążeniu pomiarowym. Ostatecznie strata Sato do Trullego wyniosła niewiele ponad pół sekundy.
Na piątej pozycji znalazł się poprzedni rekordzista na torze w Montrealu – Montoya. Kierowca z zespołu Williams po wczorajszych problemach technicznych wziął się dzisiaj ostro do pracy, czego efektem była znacznie mniejsza strata do czołówki. Tymczasem Ralf Schumacher nie uczynił zbyt wielkich postępów w stosunku do piątkowych treningów i ze stratą ponad dwóch sekund do Trullego wylądował dopiero na 12 pozycji. Być może jest to efekt ostatniej wypowiedzi Franka Williamsa, z której wynika, iż młodszy z braci Schumacherów na pewno opuści stajnię z Grove po zakończeniu sezonu 2004. Michael Schumacher także nie był zbyt szybki podczas sobotnich treningów, jednak należy się spodziewać, że czas 1:13.420 raczej nie odzwierciedla pełnego potencjału bolidu F2004. Dopiero podczas kwalifikacji będzie się można przekonać, jak dobrze zespół Ferrari przygotował się do zmagań na torze im. Gillesa Villeneuve'a. Póki co Niemiec musiał zadowolić się szóstą pozycję, natomiast drugi kierowca z włoskiej stajni – Rubens Barrichello dzisiejsze treningi ukończył na dziewiątej pozycji, mając ponad sekundę straty do Trullego.
Pomiędzy kierowcami Ferrari kolejno na siódmej i ósmej pozycji uplasowali się reprezentanci zespołu McLaren – Kimi Raikkonen i David Coulthard, natomiast pierwszą dziesiątkę dosyć niespodziewanie zamknął Christian Klien. Jest to dosyć znaczny postęp w wykonaniu Austriaka, który w piątek nie zdołał się nawet załapać do drugiej dziesiątki, a dzisiaj udało mu się nawet pokonać partnera z zespołu Jaguar – Marka Webbera (13 pozycja). Z pozostałych kierowców warto jeszcze odnotować słabszą niż wczoraj postawę Giancarlo Fisichelli. Może to być jednak potwierdzeniem nienajlepszej dyspozycji opon Bridgestone podczas dzisiejszych treningów, które wyraźnie ustępowały oponom konkurencyjnej firmy Michelin. Możliwe również, że zespół Sauber kolejny raz zdecyduje się na mniejszą liczbę postojów w boksach podczas wyścigu, co może oznaczać niską pozycję startową, ale za to znacznie większe szanse na zarobek punktowy.
Sobotnie treningi także obfitowały w wiele błędów popełnianych przez kierowców, chociaż tym razem obyło się bez żadnej kraksy. Bardzo dobra postawa kierowców z zespołów Renault i B.A.R może być zapowiedzią ciekawej walki podczas dzisiejszych kwalifikacji z kierowcami Ferrari, a przynajmniej z Michaelem Schumacherem, który pomimo nienajlepszej postawy na treningach jest oczywiście głównym faworytem do wywalczenia pole position.
Źródło: Formula1.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|