F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Indianapolis.
United States Grand Prix 200420 czerwca
Indianapolis Motor Speedway
Długość toru: 4,192 km
Liczba okrążeń: 73
Pełny dystans: 306,016 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,566 - Q1, Jarno Trulli (Renault), 2003
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
201,476 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Rubens BarrichelloFerrari F20041:10,365--24
2.35Anthony DavidsonBAR 0061:10,9670,6020,60242
3.3Juan Pablo MontoyaWilliams FW261:10,9820,6170,01529
4.1Michael SchumacherFerrari F20041:11,0360,6710,05428
5.9Jenson ButtonBAR 0061:11,2300,8650,19419
6.4Ralf SchumacherWilliams FW261:11,5301,1650,30030
7.16Cristiano da MattaToyota TF1041:11,8931,5280,36335
8.17Olivier PanisToyota TF1041:11,9941,6290,10130
9.38Ricardo ZontaToyota TF1041:12,0191,6540,02542
10.6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-191:12,1971,8320,17820
11.14Mark WebberJaguar R51:12,4382,0730,24133
12.7Jarno TrulliRenault R241:12,4412,0760,00328
13.11Giancarlo FisichellaSauber C231:12,5372,1720,09627
14.10Takuma SatoBAR 0061:12,6012,2360,0643
15.37Bjorn WirdheimJaguar R51:12,7612,3960,16030
16.15Christian KlienJaguar R51:12,9502,5850,18931
17.12Felipe MassaSauber C231:13,1962,8310,24632
18.21Zsolt BaumgartnerMinardi PS04B1:13,3843,0190,18818
19.39Timo GlockJordan EJ141:13,4463,0810,06233
20.8Fernando AlonsoRenault R241:13,7323,3670,2863
21.18Nick HeidfeldJordan EJ141:13,9613,5960,22918
22.19Giorgio PantanoJordan EJ141:14,4074,0420,44620
23.40Bas LeindersMinardi PS04B1:14,4094,0440,00221
24.20Gianmaria BruniMinardi PS04B1:14,4284,0630,01917
25.5David CoulthardMcLaren MP4-19---2
107% najlepszego czasu: 1:15,291

Rubens Barrichello kontynuuje dominację na torze Indianapolis, gdyż jego łupem padła również druga sesja treningowa. W dodatku Brazylijczyk tym razem był jeszcze szybszy od swojego partnera z zespołu Ferrari – Michaela Schumachera, który ze stratą blisko 0.7 sekundy uplasował się dopiero na czwartej pozycji. Niemiec zawzięcie poszukiwał limitów swojego auta, czego efektem był widowiskowy piruet na 11 zakręcie, będący następstwem najechania tylnym kołem na krawężnik. Obyło się jednak bez większych dramatów. Pomiędzy kierowcami z włoskiej stajni znaleźli się Anthony Davidson (B.A.R) i Juan Pablo Montoya (Williams). Kierowca testowy stajni z Brackley po kraksie w Kanadzie, która uniemożliwiła mu przed tygodniem uzyskaniu dobrego czasu w piątkowych treningach, tym razem nie popełnił już tego samego błędu i na koniec dnia uległ tylko Barrichello, tracąc do niego niewiele ponad pół sekundy. Z kolei postawa Montoi wskazuje na to, iż bolid Williams FW26 na torze Indianapolis także spisuje się całkiem nieźle. Miejmy nadzieję, że tym razem wysiłek kierowców zostanie nagrodzony punktami, a nie kolejną dyskwalifikacją.

Poniżej jednej sekundy straty do Barrichello zmieścił się jeszcze tylko jeden z głównych kierowców zespołu B.A.R – Jenson Button, plasując się na piątej pozycji. Tuż za Brytyjczykiem znalazł się drugi kierowca z zespołu Williams – Ralf Schumacher, potwierdzając w ten sposób niezłą jak na razie dyspozycję stajni z Grove w Stanach Zjednoczonych. Pozycje od siódmej do dziewiątej przypadły z kolei trzem kierowcom Toyoty. Japońska stajnia także została zdyskwalifikowana w Kanadzie za niezgodność z przepisami układu hamulcowego w bolidach TF104 i podobnie jak zespół Williams chce jak najszybciej zapomnieć o tej wpadce. Najlepszym sposobem na to jest uzyskanie dobrego rezultatu i jak na razie Cristiano da Matta oraz Olivier Panis są na dobrej drodze. Łącznie z kierowcą testowym (Ricardo Zonta) cała trójka w drugiej sesji zaliczyła ponad 100 okrążeń i powinna być solidnie przygotowana do dalszej części weekendu. Pierwszą dziesiątkę zamknął tymczasem Kimi Raikkonen (McLaren), tracąc już blisko dwie sekundy do Barrichello.

Jarno Trulli ponownie nie znalazł się wśród dziesięciu najszybszych kierowców i został nawet pokonany przez Marka Webbera (Jaguar), który uplasował się tuż przed nim na 11 pozycji. Znacznie mniej szczęścia miał jednak drugi kierowca Renault – Fernando Alonso. Hiszpan już na początku drugiej sesji po przejechaniu zaledwie trzech okrążeń popełnił błąd na 11 zakręcie i ugrzązł na środku żwirowiska. Uzyskany do tego momentu czas wystarczył zaledwie na 20 pozycję, ale najgorsza jest oczywiście utrata cennego czasu na zoptymalizowanie ustawień bolidu. Kolejnymi pechowcem był Takuma. Kierowca z zespołu B.A.R także przejechał zaledwie trzy okrążenia, a z udziału w dalszej części sesji musiał zrezygnować ze względu na nie udaną próbę wyprzedzenia Felipe Massy pod koniec prostej startowej. Skończyło się to w podobny sposób jak podczas wyścigu na torze Nurburgring i znów tylko Japończyk był poszkodowany, natomiast kierowca z zespołu Sauber po poślizgu pojechał dalej. Sato ostatecznie został sklasyfikowany tuż za partnerem Massy – Giancarlo Fisichellą na 14 pozycji.

Oprócz Michaela Schumachera, Alonso i Sato błędów nie uniknęli także Button, Ralf Schumacher, kierowcy Jaguara – Webber i Christian Klien (16 pozycja), Zsolt Baumgartner (bardzo dobra 18 pozycja jak na zespół Minardi), a także Giorgio Pantano (22 pozycja), który dodatkowo został ukarany grzywną za przekroczenie limitu prędkości obowiązującego w boksach. Największym pechowcem był niewątpliwie drugi kierowca z zespołu McLaren – David Coulthard. Szkot ze względu na problemy z elektryką bolidu MP4-19 nie zaliczył ani jednego okrążenia pomiarowego.

Źródło: Formula1.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca