F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Mobil 1 Preis von Deutschland 200630 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.38Robert KubicaBMW Sauber F1.061:16,225--18
2.5Michael SchumacherFerrari 248 F11:16,5020,2770,27714
3.37Robert DoornbosRed Bull RB21:16,5490,3240,04718
4.3Kimi RaikkonenMcLaren MP4-211:17,0400,8150,4919
5.6Felipe MassaFerrari 248 F11:17,2050,9800,16511
6.36Anthony DavidsonHonda RA1061:17,2941,0690,08926
7.9Mark WebberWilliams FW281:17,3441,1190,0506
8.4Pedro de la RosaMcLaren MP4-211:17,5161,2910,17210
9.11Rubens BarrichelloHonda RA1061:17,5191,2940,00313
10.12Jenson ButtonHonda RA1061:17,5421,3170,02313
11.2Giancarlo FisichellaRenault R261:17,6721,4470,13010
12.8Jarno TrulliToyota TF106B1:17,8441,6190,17213
13.7Ralf SchumacherToyota TF106B1:17,8951,6700,05114
14.39Markus WinkelhockMidland M161:17,9621,7370,06720
15.1Fernando AlonsoRenault R261:18,0821,8570,1208
16.35Alex WurzWilliams FW281:18,1641,9390,08236
17.15Christian KlienRed Bull RB21:18,2231,9980,05913
18.20Vitantonio LiuzziToro Rosso STR11:18,3662,1410,14313
19.40Neel JaniToro Rosso STR11:18,4602,2350,09419
20.14David CoulthardRed Bull RB21:18,6162,3910,15610
21.16Nick HeidfeldBMW Sauber F1.061:18,6362,4110,02010
22.19Christijan AlbersMidland M161:18,6432,4180,00711
23.18Tiago MonteiroMidland M161:18,9912,7660,34811
24.17Jacques VilleneuveBMW Sauber F1.061:19,1132,8880,1229
25.21Scott SpeedToro Rosso STR11:19,2323,0070,11912
26.22Takuma SatoSuper Aguri SA061:19,3653,1400,1338
27.23Sakon YamamotoSuper Aguri SA06---2
107% najlepszego czasu: 1:21,561

Po niezbyt widowiskowym występie w pierwszej sesji treningowej na torze Hockenheim, po południu Robert Kubica (BMW Sauber) okazał się już najszybszym kierowcą, uzyskując lepszy o blisko 0.3 sekundy czas od swojego najbliższego rywala, którym był siedmiokrotny mistrza świata Michael Schumacher (Ferrari). Druga sesja rozpoczęła się przy mokrej nawierzchni toru po przelotnych opadach deszczu, jakie nawiedziły Hockenheim po porannej sesji. W pierwszym kwadransie jeździł w zasadzie tylko najszybszy kierowca z porannej sesji, Alex Wurz (Williams), a dopiero gdy tor stał się już niemal całkiem suchy, pozostali kierowcy także czasy zaczęli ustanawiać czasy.

Z trójki najszybszych piątkowych testerów z pierwszej sesji, w czołówce po południu utrzymał się tylko Polak, a tymczasem na trzeciej pozycji uplasował się jego imiennik ze zespołu Red Bull Racing, Robert Doornbos. Główni kierowcy z zespołów reprezentowanych przez obydwu Robertów jak zwykle nie starali się przeciążać silników w swoich bolidach i zadowolili się pozycjami poza pierwszą piętnastką. Czwarty czas uzyskał Kimi Raikkonen, a jego strata do Michaela Schumachera wyniosła niespełna pół sekundy. W pierwszej dziesiątce znaleźli się także drudzy kierowcy z zespołów Ferrari i McLaren, Felipe Massa (P5) i Pedro de la Rosa (P8), przy czym tylko ten pierwszy zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Roberta Kubicy.

Honda drugą sesję treningową także mogła zaliczyć do udanych, bowiem w pierwszej dziesiątce ponownie znaleźli się wszyscy jej kierowcy, począwszy od Anthony'ego Davidsona (P6), a na Jensonie Buttonie (P10), który jak by nie patrzeć, wydaje się być obecnie najsłabszym ogniwem japońskiej stajni. Być może w Niemczech uda mu się w końcu zdobyć pierwsze punkty od maja. Drugim po Michaelu Schumacherze najszybszym kierowcą na oponach Bridgestone był dzisiaj Mark Webber, co zdaje się potwierdzać poprawę osiągów bolidu Williams FW28, którą w ostatnim wyścigu zamaskowały problemy z tylnymi oponami. Wurz ostatecznie uplasował się na 16 pozycji, przejeżdżając zdecydowanie najwięcej okrążeń ze wszystkich kierowców (36), a tymczasem Nico Rosberg po porannej kraksie więcej nie pojawił się już więcej na torze.

Tuż za pierwszą dziesiątką uplasowali się kierowcy z zespołów Renault i Toyota. Jak na razie francuska stajnia prezentuje się wyraźnie słabiej od Ferrari, choć oczywiście trzeba brać poprawkę na to, że wyniki piątkowych treningi zwykle nie odwzorowują zbyt dokładnie aktualnego rozkładu sił. Afera związana ze specjalnym amortyzatorem poprawiającym mechaniczną przyczepność bolidu, jaki Renault zamontowało w nosie swojego zapasowego bolidu, także nie powinna chyba zbytnio martwić fanów francuskiej stajni, chyba że zespół zdecyduje się na użycie tego rozwiązania w kwalifikacjach lub w wyścigu. Co prawda zostało ono dopuszczone do użytku przez stewardów na torze Hockenheim, jednakże FIA zapowiedziała już, że zamierza odwołać się od ich decyzji i w tej sytuacji użycie amortyzatora z ruchomą masą (ang. mass-damper) byłoby niezwykle ryzykowne.

Poza Rosbergiem, sporego pecha miał dzisiaj także inny debiutant, Sakon Yamamoto, który ze względu na problemy z hydrauliką w swoim bolidzie SA06, w drugiej sesji nie zdołał zaliczyć ani jednego okrążenia pomiarowego. Podobne problemy dotknęły także w końcówce treningów drugiego kierowcę Super Aguri, Takumę Sato (P26, +3.0s), jednak mimo to japońska stajnia jest zadowolona z debiutu swojego nowego samochodu, choć nie dysponuje on jeszcze nowym zawieszeniem. Dzisiejsze treningi były w zasadzie pierwszymi testami SA06, bowiem w zeszłym tygodniu zespół zdołał jedynie sprawdzić poprawność funkcjonowania wszystkich systemów tego bolidu na torze Silverstone. Na koniec warto dodać, że w bolidzie Christijana Albersa (MF1) konieczna była wymiana silnika i Holendra czeka w niedzielę obniżenie pozycji startowej o 10 miejsc.

Pogoda
Temperatura powietrza: 28°C
Temperatura toru: 42°C
Prędkość wiatru: 1,7 mps
Wilgotność powietrza: 57%
Na początku mokro, potem sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, Pitpass.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
robi, 28.07.2006 15:21[!]
Martwią mnie wyniki Ferrari:-( Naruralnie gratulacje dla Roberta!!!
slawek7s, 28.07.2006 15:23[!]
Brawo Robert !!! Od ponad trzech lat nie mogę wyjśc z podziwu dla tego chłopaka !!! Jestem pewien że w przyszłym sezonie będzie zbierał punkty na swoje konto.
Mam nadzieje że Honda zabłyśnie w tym GP. Nie mogę się doczekać jutrzejszych kwalifikacji i postawy Ferrari.
redzkaformula, 28.07.2006 15:30[!]
martwia cie ? haha mnie ciesza !! sa lepsi i tyle
jakub871, 28.07.2006 15:36[!]
Brawo Robert oby tak dalej. Jestem zawsze z toba. Utrzymaj swoja wysoka forme i walcz o miejsce w swoim zespole o udzial w wyscigu głownym.
Bart2005, 28.07.2006 15:41[!]
Lepsi i oby tak zostało do końca sezonu. Jakby teraz Schumacher i Ferrari zdobyli tytuł to bedzie można powiedzieć, że jest to wyczyn godny prawdziwego mistrza. Z drugiej strony jesli nie uda się zdobyć tego tytułu to i tak jest to bardzo udany sezon dla ekipy Ferrari i Schumachera. Schumacher potrafi dalej zaskakiwać swoich przeciwników tym jak panuje nad bolidem.
W, 28.07.2006 16:06[!]
Schumacher aż tak nie panuje nad Ferrari, żeby go za to podziwiać.
Popełnia wiele błędów.

McLaren się chyba poprawia. Honda też.
Te dwa zespoły mogą pogrzebać Renault.
McLuke, 28.07.2006 16:32[!]
Super Robert!! tylko tak dalej!! ale czemu tak mało kółek??
Krzysiek66, 28.07.2006 16:53[!]
Mnie martwi to, że Kimi nie wygrał w tym roku żadnego wiścigu
jaguar666, 28.07.2006 17:08[!]
Ciekaw jestem na ile prawdziwe jest to, że Robert dostanie miejsce w bolidzie w czasie wyściugu w przyszłym sezonie, a na ile są to życzenia polkich medów? Oby to była prawda, życzę mu tego.
Ferrari bardzo ładnie, zobaczymy czy ktoś się włączy jeszcze do walki między nich a Renault? Oby.
Zastanawiam się ile bolidów dojedzie do mety, większość ma silnik jeszcze z poprzedniej eliminacji, a we Francji było gorąco.
robi, 28.07.2006 17:26[!]
A może jakiś psikus pogodowy, bo tego jeszcze nie było w tym sezonie?!!
redzkaformula, 28.07.2006 20:37[!]
moze grad na przemian ze sniegiem plus lekkie podmuchy tornada ? XD
Bart2005, 29.07.2006 00:32[!]
W---> Ty nie musisz go podziwiać jak nie chcesz ale inni to robią i długo będą to robić.
pjcarp, 29.07.2006 01:58[!]
mogloby troche popdac a wtedy Schumi pokazalby jak sie jezdzi, On lubi jezdzic po mokrej nawierzchni, Alfonso chyba zabardzo nieprzepada za takimi warunkami.W europie zapowiadaja deszcze ,moze byc ciekawie.Dobra jazda jak zwykle Roberta ale to tylko treningi.Zobaczymy co pokaza w sobote.
Metalpablo, 29.07.2006 15:37[!]
pjcarp->mokra nawierzchnia i odrazu skojarzył mi się Senna.On był mistrzem w takiej jezdzie,kurcze aż łezka w oczku sie mieni.Brawo Robert:D!!McLareny co raz lepiej:D i Toyota w góre :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca