F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Mobil 1 Preis von Deutschland 200630 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.15Christian KlienRed Bull RB21:15,628--14
2.12Jenson ButtonHonda RA1061:15,6510,0230,02315
3.11Rubens BarrichelloHonda RA1061:15,9630,3350,31219
4.6Felipe MassaFerrari 248 F11:15,9770,3490,01413
5.14David CoulthardRed Bull RB21:16,0800,4520,10314
6.2Giancarlo FisichellaRenault R261:16,1300,5020,05016
7.16Nick HeidfeldBMW Sauber F1.061:16,1670,5390,03714
8.3Kimi RaikkonenMcLaren MP4-211:16,2180,5900,05112
9.5Michael SchumacherFerrari 248 F11:16,3070,6790,08911
10.4Pedro de la RosaMcLaren MP4-211:16,3220,6940,01512
11.1Fernando AlonsoRenault R261:16,4270,7990,10515
12.20Vitantonio LiuzziToro Rosso STR11:16,5320,9040,10518
13.21Scott SpeedToro Rosso STR11:16,6000,9720,06817
14.10Nico RosbergWilliams FW281:16,6901,0620,09020
15.9Mark WebberWilliams FW281:16,8341,2060,14416
16.7Ralf SchumacherToyota TF106B1:17,4191,7910,58517
17.17Jacques VilleneuveBMW Sauber F1.061:17,7402,1120,32116
18.18Tiago MonteiroMidland M161:17,7932,1650,05323
19.23Sakon YamamotoSuper Aguri SA061:18,6433,0150,85019
20.22Takuma SatoSuper Aguri SA061:18,6683,0400,02521
21.19Christijan AlbersMidland M161:19,2543,6260,58615
22.8Jarno TrulliToyota TF106B---2
107% najlepszego czasu: 1:20,922

Christian Klien dosyć niespodziewanie uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas sobotnich treningów bezpośrednio poprzedzających kwalifikacje do wyścigu o Grand Prix Niemiec. Kierowca Red Bull Racing pierwszą pozycję zawdzięczał co prawda w dużym stopniu kraksie Sakona Yamamoto na pierwszym zakręcie (Nordkurve) w końcowych minutach godzinnej sesji, gdyż wywieszone żółte flagi uniemożliwiły innym kierowcom poprawę czasów, jednak tym niemniej przejechał bardzo szybkie okrążenie i mógł być zadowolony ze swojej poprawy. Tymczasem Yamamoto pomimo kraksy okazał się minimalnie szybszy od swojego partnera z zespołu Super Aguri, Takumy Sato, a więc do tego momentu spisywał się bardzo dobrze. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że zespół zdoła odbudować przód jego bolidu SA06 przed kwalifikacjami i Japończyk nie będzie musiał startować starym SA05.

Kolejno na drugiej i trzeciej pozycji uplasowali się kierowcy Hondy, Jenson Button i Rubens Barrichello, nadal prezentując całkiem niezłą formę na torze Hockenheim, a tuż za nimi znalazł się Felipe Massa, który okazał się najszybszym kierowcą na oponach Bridgestone. Drugi kierowca Ferrari, Michael Schumacher, musiał zadowolić się dziewiątym czasem, tracąc do Kliena już ponad pół sekundy, a jeszcze wolniejszy od Niemca okazał się jego główny rywal, Fernando Alonso (P11, +0.8s). Czasy Massy (+0.3s) i Giancarla Fisichelli (P6, +0.5s) wskazują jednak na to, że zespoły Ferrari i Renault nie są w aż tak słabej dyspozycji, jakby mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. W istocie tylko te dwa zespoły będą najprawdopodobniej znowu liczyły się w walce o pole position.

Oprócz Kliena w pierwszej dziesiątce znalazł się także drugi kierowca Red Bull, David Coulthard (P5, +0.4s), co może potwierdzać nieco lepszą dyspozycję stajni z Milton Keynes na torze Hockenheim w stosunku do poprzedniego wyścigu. Siódmy czas uzyskał Nick Heidfeld (BMW Sauber), a odpowiednio na 8 i 10 pozycji uplasowali się kierowcy McLarena, Kimi Raikkonen i Pedro de la Rosa, których rozdzieliła zaledwie 0.1 sekunda różnicy. Z pozostałych kierowców uwagę zwraca nadal niezbyt imponująca szybkość Nica Rosberga i Marka Webbera. Obaj reprezentanci Williamsa uplasowali się kolejno na 14 i 15 pozycji, ale z drugiej strony kolejność kierowców podczas dzisiejszych treningów z pewnością nie odwzorowuje obecnego rozkładu sił, więc na kwalifikacjach także i stajnia z Grove może wypaść zupełnie inaczej.

Na koniec warto wspomnieć o kolejnym wielkim pechu Jarna Trullego – w bolidzie kierowcy Toyoty już na pierwszym okrążeniu nastąpiła awaria silnika i na tym zakończyła się przygotowania Włocha do kwalifikacji. W dodatku czekać go będzie obniżenie pozycji startowej o 10 miejsc za wymianę silnika, a więc nie będzie miał łatwego zadania w jutrzejszym wyścigu. Co ciekawe, jest to już druga awaria silnika Toyoty podczas tego weekendu – wczoraj to samo przydarzyło się Christijanowi Albersowi z zespołu MF1 Racing.

Pogoda
Temperatura powietrza: 27°C
Temperatura toru: 41°C
Prędkość wiatru: 1,7 mps
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, Pitpass.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
axel83, 29.07.2006 12:12[!]
Widac ze Francuskie opony maja przewage ale Ferrari da rade;) Renault nie zachwyca osiagami ale moze to tylko przykrywka . Wszsytko sie wyjasni w qualu.
Ciekawe czy naprawia na czas bolid Sakona...
kuman7, 29.07.2006 12:16[!]
Tak jest Ferrari da rade :) na ostatnim okrązenia M.SCH był najszybszy i gdyby sierota Sakon nie spowodował zółtej flagi to kto wie...
Mariusz, 29.07.2006 12:45[!]
Sakon szybszy niż Taku'. ;)
jaguar666, 29.07.2006 12:47[!]
Jak zwykle w treningach wszyscy się "bawią", jak przyjdzie do kwalifikacji, to Klien, Buttom i paru innych będą zdecydowanie słabsi.
I już jeden silnik nie wytrzymał, pewnie jeszcze parę nawali. A Super Aguri mają nowe silniki czy przełożyli ze starych bolidów, którymi pewnie jeszcze będa jeździć w tym roku?
d'Angelo, 29.07.2006 12:50[!]
RBR dwa auta w pierwszej 5-tce no no no ładnie ciekaw jestem na jakich oni silnikch jezdzą? i z kad maja takiego power-a ? zartuje!
Maraz, 29.07.2006 13:20[!]
Na temat silników w bolidach Super Aguri niestety nic nie wiem, podobnie jak i w przypadku kilku innych kierowców, dlatego na razie w tabeli w ostatniej kolumnie jest kilka znaków zapytania.
piotrektk, 29.07.2006 14:09[!]
Jakiś duży incydent ze Speedem. Macie w TV na żywo? O co chodzi?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca