F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Istanbul.
Petrol Ofisi Grand Prix of Turkey 200627 sierpnia
Istanbul Park
Długość toru: 5,338 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 309,356 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:26,797 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,770 - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,497 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Michael SchumacherFerrari 248 F11:27,203--12
2.1Fernando AlonsoRenault R261:27,9240,7210,72116
3.2Giancarlo FisichellaRenault R261:27,9630,7600,03917
4.17Robert KubicaBMW Sauber F1.061:27,9640,7610,00115
5.16Nick HeidfeldBMW Sauber F1.061:28,1510,9480,18714
6.12Jenson ButtonHonda RA1061:28,1900,9870,03917
7.6Felipe MassaFerrari 248 F11:28,2661,0630,07614
8.11Rubens BarrichelloHonda RA1061:28,3591,1560,09315
9.3Kimi RaikkonenMcLaren MP4-211:28,3681,1650,00911
10.15Christian KlienRed Bull RB21:28,8301,6270,4629
11.8Jarno TrulliToyota TF106B1:28,8611,6580,03117
12.21Scott SpeedToro Rosso STR11:28,8611,6580,00014
13.4Pedro de la RosaMcLaren MP4-211:29,0341,8310,17312
14.9Mark WebberWilliams FW281:29,0691,8660,03510
15.10Nico RosbergWilliams FW281:29,1761,9730,10713
16.14David CoulthardRed Bull RB21:29,3572,1540,18112
17.7Ralf SchumacherToyota TF106B1:29,3742,1710,01718
18.20Vitantonio LiuzziToro Rosso STR11:29,4262,2230,05219
19.19Christijan AlbersMidland M161:29,6682,4650,24219
20.23Sakon YamamotoSuper Aguri SA061:29,8812,6780,21317
21.18Tiago MonteiroMidland M161:29,9152,7120,03417
22.22Takuma SatoSuper Aguri SA061:30,1512,9480,23621
107% najlepszego czasu: 1:33,307

Michael Schumacher okazał się zdecydowanie najszybszym kierowcą podczas sobotnich treningów bezpośrednio poprzedzających kwalifikacje do wyścigu o Grand Prix Turcji. Niemiec niemal przez całą sesję był w posiadaniu najlepszego czasu, a jego przewaga nad najbliższym rywalem wyniosła ostatecznie ponad 0.7 sekundy. Bolidy Ferrari podczas tego weekendu mają specjalne felgi na tylnych kołach, które – jeśli wierzyć analizie technicznej z oficjalnej strony Formuły 1 – redukują turbulencje powietrza w tym miejscu, poprawiając tym samym chłodzenie hamulców.

Drugi czas uzyskał prowadzący nadal w klasyfikacji generalnej kierowców Fernando Alonso, mając tuż za swoimi plecami partnera z zespołu Renault, Giancarla Fisichellę. Francuska stajnia być może nie dysponuje obecnie najszybszym bolidem, ale tak czy inaczej nadal jest w ścisłej czołówce, a więc walka o obydwa tytuły mistrzowskie zapowiada się bardzo ciekawie w końcówce sezonu. Drugi kierowca Ferrari, Felipe Massa, dzisiejsze treningi ukończył na siódmej pozycji, mając już ponad sekundę straty do swojego partnera, co może sugerować, że Brazylijczyk obrał nieco inną drogę podczas przygotowań do kwalifikacji i wyścigu.

Kolejno na czwartej i piątej pozycji uplasowali się kierowcy z zespołu BMW Sauber, Robert Kubica i Nick Heidfeld, mieszcząc się poniżej jednej sekundy straty do Michaela Schumachera. Jednakże zanim wpadniemy w przesadni zachwyt warto zwrócić uwagę na fakt, że przez większą część sesji obaj kierowcy zajmowali odległe miejsca, a dopiero po założeniu nowych opon w końcówce znaleźli się w czołówce. Możemy mieć więc do czynienie z podobną sytuacją jak na Węgrzech, gdzie dostanie się do pierwszej dziesiątki na kwalifikacjach okazało się bardzo trudne. Tak czy inaczej mamy się z czego cieszyć, ponieważ Kubica okazał się szybszy od swojego partnera, a do pokonania Fisichelli zabrakło mu zaledwie 0.001 sekundy.

Ponadto w pierwszej dziesiątce znaleźli się obydwaj kierowcy Hondy, Jenson Button (P6) i Rubens Barrichello (P8), a także Kimi Raikkonen (McLaren) i Christian Klien (Red Bull). Dosyć zachowawczo pojechali kierowcy Toyoty, Jarno Trulli (P11) i Ralf Schumacher (P17), jednak patrząc na szybkość Michaela Schumachera, a więc i opon Bridgestone, japońska stajnia powinna wypaść znacznie lepiej podczas kwalifikacji. Warto także zwrócić uwagę na Sakona Yamamoto, który nie tylko okazał się szybszy od swojego partnera z zespołu Super Aguri, to jeszcze okazał się szybszy od jednego z kierowców Midland. O tym, czy uda mu się powtórzyć ten wyczyn w kwalifikacjach, przekonamy się już za niespełna godzinę.

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Pogoda
Temperatura powietrza: 32°C
Temperatura toru: 48°C
Prędkość wiatru: 1,1 mps
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho

Źródło: Formula1.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
troni, 26.08.2006 12:37[!]
Msc pieknie ale jeszcze piekniej Robert bravo!musi byc wyzej w kwalifikacjach od Nickai bedzie rewelacja
Lukas, 26.08.2006 12:38[!]
No właśnie, ja je pod koniec zauważyłem przy wpychaniu bolidu do bosku, co one popraiwaja/zmieniaja??
rmn, 26.08.2006 17:12[!]
to chyba nie sa nakladki tyle elementy felgi -> w zwiazku z tym jest to zgodane z regulaminem?
rafaello85, 27.08.2006 11:07[!]
andy...

Nie wiem co o tym myśleć.Jeżeli te nakładki są niezgodne z regulaminem tzn. dają jakąś niedozowoloną przewagę aerodynamiczną i zostanie to udowodnione to jestem za zakazem stosowania czegoś takiego w przyszłości. Chociaż osobiście wątpię, że to może poprawiać osiągi, ale kto wie...
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca