|
|
|
|
|
|
|
Podwozie: | | wykonane przez McLaren z kompozytu włókna węglowego i aluminium o strukturze plastra miodu, zawiera przednią i boczne struktury uderzeniowe oraz zintegrowany zbiornik paliwa |
Zawieszenie: | | wewnętrzny system drążków skrętnych/amortyzatorów sterowany przez popychacze i dźwignie kątowe z podwójnym układem wahaczy |
Amortyzatory: | | Koni |
Elektronika: | | urządzenia kontrolne McLaren Electronic Systems zawierające elektronikę dla podwozia, silnika i do zbierania danych; McLaren Electronic Systems dostarcza również elektroniczną tablicę rozdzielczą, regulator napięcia alternatora, czujniki i systemy telemetryczne |
Karoseria: | | jednoczęściowa pokrywa na silnik i chłodnice, oddzielna sekcja podłogowa, strukturalny nos ze zintegrowanym przednim skrzydłem |
Opony: | | Bridgestone Potenza |
Radia: | | Kenwood |
Koła: | | Enkei |
Akumulatory: | | GS Yuasa Corporation |
Układ kierowniczy: | | McLaren ze wspomaganiem |
Przekładnia: | | półautomatyczna sekwencyjna skrzynia biegów McLaren, siedem biegów + wsteczny |
Sprzęgło: | | operowane manualnie |
|
•Statystyki bolidu McLaren MP4-23 ze wszystkich sezonów | | | | | | |
Objaśnienia: GP - zaliczone Grand Prix, Str. - starty wszystkich bolidów, Pkt. - punkty, Zwyc. - zwycięstwa, Pod. - obecność na podium, P.P. - pole positions, N.O. - najszybsze okrążenia, N.U. - nie ukończone wyścigi |
|
|
•Rezultaty wszystkich wyścigów | | | | | GP | Tor | Nr | Kierowca | Silnik | Op. | St. | Fi. | Dodatkowa informacja |
|
Sezon 2008 | |
| Albert Park | 22 | L. Hamilton | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 1 | 1 | | | Albert Park | 23 | H. Kovalainen | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 3 | 5 | (naj. okr.) | | Sepang | 23 | H. Kovalainen | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 8 | 3 | | | Sepang | 22 | L. Hamilton | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 9 | 5 | | | Sakhir | 23 | H. Kovalainen | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 5 | 5 | (naj. okr.) | | Sakhir | 22 | L. Hamilton | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 3 | 13 | | | Catalunya | 23 | H. Kovalainen | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 6 | NS | wypadek | | Catalunya | 22 | L. Hamilton | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 5 | 3 | | | Istanbul | 23 | H. Kovalainen | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 2 | 12 | | | Istanbul | 22 | L. Hamilton | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 3 | 2 | | | Monte Carlo | 22 | L. Hamilton | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 3 | 1 | pierwotny dystans miał wynieść 78 okrążeń, ale wyścig przekroczył limit dwóch godzin | | Monte Carlo | 23 | H. Kovalainen | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 4 | 8 | | | Gilles Villeneuve | 23 | H. Kovalainen | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 7 | 9 | | | Gilles Villeneuve | 22 | L. Hamilton | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 1 | NS | kolizja z Raikkonenem; pozycja startowa do następnego wyścigu obniżona o 10 miejsc za spowodowanie kolizji w boksach | | Magny-Cours | 22 | L. Hamilton | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 13 | 10 | kara przejazdu przez boksy za ścięcie szykany podczas walki z Vettelem | | Magny-Cours | 23 | H. Kovalainen | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 10 | 4 | | | Silverstone | 23 | H. Kovalainen | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 1 | 5 | | | Silverstone | 22 | L. Hamilton | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 4 | 1 | | | Hockenheim | 23 | H. Kovalainen | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 3 | 5 | | | Hockenheim | 22 | L. Hamilton | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 1 | 1 | | | Hungaroring | 23 | H. Kovalainen | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 2 | 1 | | | Hungaroring | 22 | L. Hamilton | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 1 | 5 | | | Valencia | 23 | H. Kovalainen | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 5 | 4 | | | Valencia | 22 | L. Hamilton | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 2 | 2 | | | Spa-Francorchamps | 22 | L. Hamilton | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 1 | 3 | do rezultatu końcowego doliczone 25 sekund kary za ścięcie szykany podczas walki z Raikkonenem | | Spa-Francorchamps | 23 | H. Kovalainen | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 3 | 10 | skrzynia biegów; kara przejazdu przez boksy za spowodowanie kolizji z Webberem | | Monza | 23 | H. Kovalainen | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 2 | 2 | | | Monza | 22 | L. Hamilton | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 15 | 7 | | | Marina Bay | 22 | L. Hamilton | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 2 | 3 | | | Marina Bay | 23 | H. Kovalainen | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 5 | 10 | | | Fuji | 23 | H. Kovalainen | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 3 | NS | silnik | | Fuji | 22 | L. Hamilton | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 1 | 12 | kara przejazdu przez boksy za incydent w pierwszym zakręcie | | Shanghai | 22 | L. Hamilton | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 1 | 1 | (naj. okr.) | | Shanghai | 23 | H. Kovalainen | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 5 | NS | pneumatyka | | Interlagos | 23 | H. Kovalainen | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 5 | 7 | | | Interlagos | 22 | L. Hamilton | Mercedes FO108V 2.4 V8 | | 4 | 5 | |
| |
Objaśnienia: Op. - opony, St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie, ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się, WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|