F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.04.2024

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Więcej wiadomości

  Archiwum 2003
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Drugi dzień testów na torach Catalunya i Jerez

Marek Roczniak, 3 grudnia 2003, wyświetlenia: 945<< | lista | T- | T+ | >>
P.Kierowca Konstruktor Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane na torze Catalunya (Barcelona)
1.David Coulthard McLaren Mercedes 1:28,114   41 
2.Franck Montagny Renault 1:28,946 +0,832 34 
3.Alex Wurz McLaren Mercedes 1:29,510 +1,396 89 
4.Mark Webber Jaguar Cosworth 1:30,849 +2,735 67 
5.Ryan Briscoe Toyota 1:31,007 +2,893 80 
6.Christian Klien Jaguar Cosworth 1:32,228 +4,114 95 
7.Heikki Kovalainen Renault 1:32,467 +4,353 
8.Jose-Maria Lopez Renault 1:32,737 +4,623 14 
9.Ricardo Zonta Toyota 1:33,492 +5,378 19 
Czasy uzyskane na torze Jerez
1.Ralf Schumacher Williams BMW 1:17,705   116 
2.Jenson Button B.A.R Honda 1:18,292 +0,587 61 
3.Marc Gene Williams BMW 1:18,422 +0,717 52 
4.Takuma Sato B.A.R Honda 1:18,692 +0,987 82 
5.Luca Badoer Ferrari 1:18,830 +1,125 75 
6.Felipe Massa Ferrari 1:19,074 +1,369 63 
7.Nico Rosberg Williams BMW 1:19,468 +1,763 68 
8.Luciano Burti Ferrari 1:19,554 +1,849 42 
9.Nick Heidfeld Jordan Ford 1:20,004 +2,299 34 
10.Jarek Janis Jordan Ford 1:21,991 +4,286 60 
Drugi dzień testów w tym tygodniu na torze Catalunya stał pod znakiem deszczowej pogody. Zdecydowanie najlepszy czas w trudnych warunkach uzyskał David Coulthard za kierownicą McLarena MP4-19. Szkot miał blisko sekundę przewagi nad następnym kierowcą i kolejne pół sekundy przewagi nad drugim reprezentantem zespołu McLaren – Alexem Wurzem, który uplasował się na trzeciej pozycji. Austriak przejechał za to dwa razy więcej okrążeń od Coultharda, prowadząc tegoroczny bolid MP4-17D.

Kierowca testowy Renault – Franck Montagny na śliskiej nawierzchni toru musiał ustąpić miejsca Coulthardowi i w dodatku podczas jednej z wizyt na poboczu uszkodził przedni spojler w prowadzonym przez siebie bolidzie R23B. Tymczasem pozostali reprezentanci francuskiej stajni – Jose-Maria Lopez i Heikki Kovalainen, który dzisiaj dołączył do Argentyńczyka, ze względu na trudne warunki łącznie przejechali zaledwie 22 okrążenia, gdyż zespół nie chciał ryzykować uszkodzenia sprzętu. Obaj kierowcy z programu rozwojowego Renault uplasowali się kolejno na siódmej i ósmej pozycji (w odwrotnej do wymienionej wyżej kolejności), mając ponad cztery sekundy straty do Coultharda. Francuska stajnia testuje w tym tygodniu nowe zawieszenie, a także opony Michelin.

Kierowcy z zespołu Jaguar – Mark Webber i Christian Klien uzyskali czwarty i szósty czas. Obaj kierowcy mieli dosyć znaczną stratę do Coultharda, a zwłaszcza Klien, przy czym Austriak po raz pierwszy miał okazję prowadzić bolid Formuły Jeden na mokrej nawierzchni. Z tego względu było to dla niego bardzo cenne doświadczenia, tym bardziej, że przejechał najwięcej okrążeń ze wszystkich kierowców, bo aż 95.

Ostatni zespół uczestniczący w testach na barcelońskim torze – Toyota ponownie reprezentowali dwaj kierowcy testowi – Ryan Briscoe i Ricardo Zonta. Australijczyk przejechał 80 okrążeń i uplasował się na piątej pozycji, natomiast Zonta zaliczył zaledwie 19 okrążeń i był ostatni.

Podczas drugiego dnia testów na torze Jerez najszybszym kierowcą ponownie był Ralf Schumacher. W dodatku Niemiec zaliczył zdecydowanie najwięcej okrążeń ze wszystkich obecnych kierowców, których tym razem było aż dziesięciu, gdyż do zespołu Williams dołączyły dzisiaj stajnie B.A.R, Ferrari i Jordan. Kierowca testowy zespołu Williams – Marc Gene uzyskał trzeci czas, natomiast ostatni reprezentant stajni z Grove – Nico Rosberg uplasował się na siódmej pozycji. Urodzony w Niemczech syn fińskiego mistrza świata z 1982 roku – Keke Rosberga przejął dzisiaj trzeci bolid FW25 po innym synu mistrza świata – Nelsonie Piquecie Jr, przy czym był to już dla niego drugi kontakt z bolidem Formuły Jeden. Pierwszy test w barwach zespołu Williams młody Rosberg zaliczył dokładnie rok temu, a miało to miejsce na innym hiszpańskim torze – Catalunya.

Najszybszych kierowców z zespołu Williams rozdzielił Jenson Button. Brytyjczyk tym razem zasiadł za kierownicą tegorocznego bolidu 005, natomiast czarny bolid '04 concept car testował dzisiaj drugi kierowca z zespołu B.A.R – Takuma Sato. Japończyk uplasował się tuż za Gene, mieszcząc się poniżej jednej sekundy straty do Ralfa Schumachera.

Kolejnym zespołem, który rozpoczął dzisiaj testy na torze Jerez jest Ferrari. Włoską stajnię podobnie jak w zeszłym tygodniu ponownie reprezentowali Luca Badoer, Felipe Massa i Luciano Burti, plasując się odpowiednio na czwartej, piątej i ósmej pozycji. Wszyscy trzej kierowcy mieli ponad sekundę straty do Ralfa Schumachera, a do ich obwiązków tak jak w zeszłym tygodniu należały testy opon Bridgestone, elektroniki i silnika.

Na ostatnich pozycjach uplasowali się kierowcy reprezentujący barwy zespołu Jordan – Nick Heidfeld i Jarek Janis. Będący jednym z głównych kandydatów do objęcia stanowiska głównego kierowcy w irlandzkiej stajni Heidfeld zaliczył dzisiaj zapoznawczą jazdę za kierownicą tegorocznego bolidu EJ13, jednak jego aktywność ograniczyły problemy techniczne. Z tego względu Niemiec przejechał najmniej okrążeń ze wszystkich kierowców i miał ponad dwie sekundy straty do swojego rodaka – Ralfa Schumachera. Tymczasem dla Janisa był to pierwszy test za kierownicą bolidu Formuły Jeden. Czech przejechał 60 okrążeń i chociaż miał ponad cztery sekundy straty, to jednak był zadowolony ze swojej postawy, zwłaszcza, że nie popełnił poważniejszych błędów. Janis oprócz zapoznania się z bolidem EJ13 (układ toru Jerez opanował jeszcze jako kierowca Formuły 3000) przeprowadzał testy opon Bridgestone.

Źródło: F1Racing.net, F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.02.2024  Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli
23.02.2024  Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów
23.02.2024  Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie
22.02.2024  Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir
22.02.2024  Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana
Tagi:
Testy
Catalunya
Jerez

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca