|
|
|
|
|
|
Heidfeld: Slicki są największym wyzwaniem |
"Różnice w ustawianiu bolidu wynikają głównie z nowych opon, a nie aerodynamiki". |
|
•Igor Szmidt, 11 grudnia 2008, wyświetlenia: 2778 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Kierowca zespołu BMW Sauber – Nick Heidfeld podkreślił, że dbanie o kondycję nowych opon typu slick firmy Bridgestone będzie w największym stopniu decydowało w ustawieniach bolidów w sezonie 2009.
Mimo, że największe zainteresowanie wzbudzały dotychczas nowe skrzydła przygotowane z myślą o regulacjach na przyszły sezon, to jednak Niemiec uważa, iż zrozumienie pracy opon będzie sprawą priorytetową w przyszłym roku.
Opony typu slick mają te same wymiary, co stare opony z rowkami. To oznacza, że przyczepność nowych opon wzrosła bardziej z przodu, bowiem cztery rowki na przednich oponach zabierały procentowo większy obszar, niż na tylnych. „Są pewne różnice w ustawianiu bolidu, lecz wynikają one głównie z nowych opon, a nie aerodynamiki.” – powiedział Heidfeld.
„Wszyscy wiedzą, że tylne opony bolidu będą się zużywały w szaleńczym tempie, więc będzie to główny problem w nowym sezonie. Mamy dużo mniejszą siłę dociskową, co oczywiście oznacza ogólnie mniejszą przyczepność, ale największym wyzwaniem będą opony. Wydaje się, że mamy zbyt dużą przyczepność z przodu w porównaniu z tyłem”.
O ile podczas ostatnich testów w Barcelonie zespoły miały problemy z odpowiednim dogrzaniem opon w zimnych warunkach, o tyle w Jerez walczą z nadmiernym zużyciem tylnych gum, co zwiększa nadsterowność bolidu z biegiem danego przejazdu. „Zużycie tylnych opon jest bardzo złe.” – powiedział Niemiec.
„Doświadczamy zupełnie innego zjawiska niż w Barcelonie, gdzie nikt nie mógł odpowiednio dogrzać opon. W Barcelonie mieliśmy zarówno miękkie, jak i twarde opony, ale myślę, że nikt, nawet chłopaki z bardzo wysoką siłą dociskową nie byli w stanie ich użyć! Problemem jest degradacja tylnych opon. Jest fatalna, ale dobrą stroną tego problemu jest to, że mają go wszyscy”.
Mimo swoich problemów w kwalifikacjach z zeszłego roku, gdzie miał problemy z odpowiednim dogrzaniem opon, Heidfeld jest pewien, że ta sprawa już się nie powtórzy. „Po testach na dwóch różnych torach zaczynam lepiej rozumieć działanie opon i nie powinniśmy mieć już tych problemów w przyszłym roku.” – powiedział Nick. „Myślę, że z tegorocznymi oponami jest mi łatwiej i szybciej je zrozumiałem, niż poprzednie”.
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|