F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Najpierw wydech F60, teraz dyfuzor FW31 i TF109

Pojawiły się doniesienia o kontrowersjach związanych z inną częścią nowych bolidów.
Marek Roczniak, 28 stycznia 2009, wyświetlenia: 5230<< | lista | T- | T+ | >>
Ledwo wyjaśniona została kwestia końcówek rur wydechowych w Ferrari F60, a już pojawiły się doniesienia o kontrowersjach związanych z inną częścią nowych bolidów. Chodzi konkretnie o projekt dyfuzora w Williamsie FW31 i Toyocie TF109.

Oba zespoły, które notabene korzystają z takich samych silników zdecydowały się na nieco inne rozwiązanie w konstrukcji dyfuzora w tylnej części samochodu w porównaniu do nowych bolidów rywali. Dyfuzory te wydają się przekraczać dopuszczalną wysokość 175 mm w swoim najwyższym punkcie dzięki zmyślnemu kształtowi aerodynamicznemu tylnej strefy zgniotu.

Zespoły Williams i Toyota twierdzą, że ich konstrukcja jest zgodna z regulaminem technicznym, jednak nie przekonuje to rywali, którzy obawiają się, że taki kształt dyfuzora może dawać przewagę w wolnych zakrętach. W związku z tym chcą uzyskać od FIA wyjaśnienie odnośnie tego, czy taka konstrukcja jest dozwolona. Pierwszym zespołem, który potwierdził, że zamierza to uczynić jest Renault.

„Dyfuzory te są z pewnością interesujące, choć nie wydaje mi się, abym mógł wypowiadać się na temat ich legalności.” – powiedział Pat Symonds z Renault F1 Team w wywiadzie dla magazynu Austosport. „To jest coś, co powinna rozsądzić FIA. Zapytamy się jej o to, ale jeszcze tego nie uczyniliśmy”. To, że Renault chce jako pierwsze uzyskać wyjaśnienie tej kwestii może być potwierdzeń doniesień hiszpańskiej prasy o tym, że Francuzi są zaniepokojeni wczesnymi osiągami bolidu R29.

Warto dodać, że protesty odnośnie konstrukcji bolidów mogą być oficjalnie składane tylko na ręce sędziów wyścigowych w weekendy grand prix. Zespoły mogą się jednak domagać wcześniej odpowiedzi, czy podpatrzone u rywali rozwiązanie jest zgodne z przepisami, aby móc zaadoptować podobne bez obawy o niedopuszczenie do startów. Bywały też przypadki, że pomimo zapewnień o legalności jakiejś części przed startem sezonu była ona później uznawana za niedopuszczalną.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
Toyota
Williams
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Huckleberry, 28.01.2009 20:08[!]
Ech, nie wrócą już czasy sześciu kół... :P
Albo kiedy rewolucyjne było umieszczenie silnika z tyłu zamiast z przodu :D
ksAnderson, 28.01.2009 20:30[!]
Wiecie co, to się robi wkurzające. Ciałge ograniczenia, mierzenie co do milimetra itp... kiedyś było można 6 kół wymyślać, jakieś wiatraczki z tyłu bolidu (co z tego że zakazano po pierwszym wyścigu?), nie mówiąc o przeniesieniu silnika na tył, czy zrobieniu przedniego i tylnego skrzydła... kiedyś to był rozwój, teraz jak jest jakaś rewolucja typu dziura u Ferrari czy rogi wikinga u BMW to i tak zaraz tego zabraniają, więc żadnej przyszłości to nie ma. Coraz bardziej ujednolicają, niedługo może i będziemy mieli konstruktorów, ale i tak będą jeździć praktycznie tym samym.
Jędruś, 28.01.2009 20:30[!]
Wszyscy próbują ....


Z pewnością jeszcze niejedną ,,zmyślną '' część ujrzymy przed sezonem :D
fernandof1, 28.01.2009 21:16[!]
A reno też bedzie miało takie problemy jak bedą donosić to ktowie może o nos albo o płetwe rekina ich oskarżą
noofaq, 28.01.2009 21:22[!]
niech szukają nowych rozwiązań :)
geniula1, 28.01.2009 22:49[!]
TO jest po prostu przykre :(
kemek, 28.01.2009 22:55[!]
Że każdy chce mieć takie same możliwości budowy samochodu?
topgear, 28.01.2009 23:07[!]
Renault trzęsię portkami, że będą znów za wolni... Za bardzo skupili się na końcówce poprzedniego sezonu, teraz za to zapłacą.
marios76, 29.01.2009 00:52[!]
E tam, normalka... znajdą jeszcze parę szczegółów w kilku zespołach, a wy to pierwszy raz słyszycie? Źle jest tylko jak są pewne przepisy, i powstaje zmiana do nich zanim na dobre zaczną obowiązywać... to się ostatnio za często powtarza, a kombinować będą jak zawsze- Renault, czy jeszcze Benetton chciał wprowadzić parę lat temu napęd na przednie koła:) Miało to rzekomo kierować tam tylko nadwyżkę momentu obrotowego ;D Nie wiedzieliście? Może nie da się wiatraka, ale zawsze coś wymyślą. Fajny był 2 pedał hamulca w McLarenie:) Po Australii granda i wycofali...a FIA zmieniła przepisy-zamknęła furtkę... o ile się nie mylę to wtedy dublet był! :D Zdarzają się cuda w trakcie sezonu! A cieszę się jak widzę pokraczne posty kibiców, dla których formuła! zaczęła się od Kubicy:D Z całym szacunkiem dla Roberta i ...nowych fanów F1
Lukas, 29.01.2009 10:55[!]
nie ma to jak porządne regulacje :) ehhh
Umbrella, 29.01.2009 11:09[!]
maclaren tez ma pewne niedociagniecia ,wydech wystaje zgrabnie przykryty
rafaello85, 30.01.2009 00:17[!]
Wydech, dyfuzory. Co następne?;) Póki co, jest troszkę tych niedociągnięć regulaminowych.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca