F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Renault jest dobrej myśli, że będzie gotowe z KERS na Australię

Poza Renault nie próżnuje także inny dotychczasowy przeciwnik systemu KERS - Ferrari.
Marek Roczniak, 30 stycznia 2009, wyświetlenia: 2890<< | lista | T- | T+ | >>
Pomimo rozczarowujących osiągów nowego bolidu R29 podczas testów na torze Algarve, zespół Renault ma jednak pewne powody do zadowolenia, jako że dokonał znaczących postępów nad rozwojem systemu odzyskiwania energii kinetycznej (KERS).

Większość zespołów nie ma jeszcze pewności, czy zdąży z dopracowaniem KERS przed pierwszym wyścigiem sezonu 2009, a jeden z największych przeciwników wprowadzenia tej technologii do F1 już w tym roku – zespół Toyoty zadeklarował, że nie zamierza użyć KERS w Australii, gdyż według Pascala Vasselona w obecnej wersji system ten nie przyniesie żadnych korzyści na większości torów.

Renault także było przeciwne wprowadzeniu KERS już w 2009 roku, a szef działu inżynierii Pat Symonds przyznał, że przed okresem świąteczno-noworocznym oceniał szanse francuskiego zespołu na użycie tego systemu już na starcie sezonu na dosyć małe. Od tamtej pory sytuacja uległa jednak zmianie: „Dokonaliśmy piekielnie dużych postępów w ostatnich tygodniach i jestem znacznie bardziej pewny tego, że będziemy mieli KERS w bolidzie w Melbourne.” – powiedział Symonds magazynowi Autosport.

„Nie ma jeszcze gwarancji, że tak będzie, ale o ile przed świętami wydawało się to bardzo mało prawdopodobne, o tyle teraz powiedziałbym, że jest to prawdopodobne”. Postępy Renault w pracach nad KERS to także dobra wiadomość dla zespołu Red Bull Racing, który otrzyma od francuskiej stajni taki sam system w pakiecie z silnikiem. Poza Renault nie próżnuje także inny przeciwnik KERS – Ferrari. Szwajcarska gazeta Motorsport Aktuell twierdzi, że włoski zespół eksperymentował z umieszczeniem baterii/akumulatorów do KERS w nosie bolidu F60.

Takie rozwiązanie przyniosłoby spore korzyści, jeśli chodzi o rozłożenie masy bolidu, gdyż tylko część całego systemu KERS (np. silnik elektryczny dołączony do głównej jednostki napędowej) byłby w centralnej lub tylnej części bolidu (zależy od wariantu wybranego przez dany zespół), a drugi istotny element byłby z przodu. Są jednak też i wady takiego sposobu – konieczność poprowadzenia przewodów wysokiego napięcia przez kokpit i skomplikowanie procesu wymiany przedniego skrzydła, które z uwagi na większy rozmiar i niższe umocowanie będzie w tym roku prawdopodobnie częściej ulegało uszkodzeniu.

Źródło: Autosport.com, F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.10.2017  Zespoły omówią koncepcję wprowadzenia do F1 napędu na cztery koła
16.03.2012  FIA nie zrezygnuje z DRS
09.03.2012  Mercedes i McLaren eksperymentują z tylnym kanałem F
27.01.2012  Marussia bez systemu KERS w sezonie 2012
24.01.2012  Watson: DRS, KERS i opony Pirelli poprawiły rozrywkę w Formule 1
Tagi:
KERS
Renault
Symonds P.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
macrocosm, 30.01.2009 15:00[!]
"włoski zespół eksperymentował z umieszczeniem baterii/akumulatorów do KERS w nosie bolidu F60"

Ale chyba nie w tym nosie wymiennym :) Ale trzeba powiedzieć, że ciekawe by to było. W trakcie wyścigu okazłaoby się, że zero korzyści z tego KERS i na pierwszym stopie wymiana nosa, na taki bez "elektronicznych glutów w środku". Lżej dla samochodu, lżej dla mózgu kierowcy bo nie trzeba się bawić przyciskami. A żeby na ważeniu trzymać limit, na drugim stopie zmiana nosa na kersowy. Może sędziowie się nie połapią ;)
sobiibos, 30.01.2009 15:10[!]
moim zdaniem Renault próbuje zrobić tylko głośno o sobie najpierw alonso chwali R29 zapowiada walke o tytuł potem mówią ze są zawiedzeni osiągami bolidu teraz ze wciagu kilku tygodni zrobili niesamowite postepy z kersem hehe jak dla mnie kazda wiadomość od renault bynajmniej do marca bedzie sie mijac z prawda;p
5cuderi4, 30.01.2009 15:21[!]
Co do przewodów w nosie, to i tak one będą, ponieważ będą ruchome płaty. ;)
lookacz, 30.01.2009 16:37[!]
Ja bym dopatrywał się innej korzyści w wymianie baterii w trakcie wyścigu- jak np. to, że baterie nieco zużyte wymienialoby się na nówki sztuki nieśmigne:), bo chyba nie są w stanie całkowicie ominąć efektu zwanego pamięcią baterii.
mielony, 30.01.2009 18:40[!]
Z pamięcią to ten efekt nic wspólnego nie ma. :) Efekt wymaga dość dużo czasu i spowodowany jest długim nieużywaniem (w szczególności nie rozładowaniem do końca) - tworzą się trudno rozpuszczalne związki zmniejszające pojemność i zwiekszające rezystancję czyli straty. Ale praktycznie nie wystęouje w aku litowych, bo chyba nie użyją Ni-Cd - wytrzymałe ale cieżkie i grzeją się przy ładowaniu.
Wymiana w trakcie wyścigu może być jednak konieczna - będą pracować w ekstremalnych warunkach: krótkie bardzo intensywne ładowanie i rozładowanie. A przy projektowaniu trzeba oszczędzać miejsce i masę więc... Nie dziwiłbym się gdyby po każdym wyścigu wymieniali. Czy KERS jest częścią silnika i podlega tym samym zasadom wymiany co silnik?
No właśnie, wie ktos jakich aku użyją? Może jednak nie aku a superkondensatorów, tylko, że wtedy to trochę wiecej miejsca zajmuje.
sisiorex, 30.01.2009 21:42[!]
W Australii KERS nie będzie aż tak potrzebny. Konfiguracja toru sprawia to.
marios76, 30.01.2009 23:00[!]
macrocosm, mylisz się-prowadzenie bolidu zmieniłoby się niekorzystnie, gdyby przód był lżejszy! W łaśnie dlatego kombinują część kers na przód ,żeby tył odciążyć i stworzyć lepszy balans... ;)
sobiibos, 31.01.2009 00:56[!]
oj no nie powiedział bym ze on nie bedzie az tak potrzebny prosta startowa jest niemal idealna zeby uzyc KERSu (około 7sek a tyle mniej wiecej ma działac kers na okrązeniu) a jak wiadomo wyprzedzac w F1 cieszko a to moze dac dosc spore szanse
Amalio, 31.01.2009 01:18[!]
KERS to taki elektroniczny podtlenek azotu :)
Jędruś, 31.01.2009 17:37[!]
Renault bardzo próbuje zrobić zasłonę dymną .... Alonso gada , że wszystko w fabryce super i będzie walczył o tytuł , potem gadają, że debiut wypadł rozczarowujący , a teraz jeszcze KERS.

CO do tych akumulatorów w nosie to nie chodzi o przednie skrzydło bezpośrednio. Przecież gdyby kierowca uszkodził przód to praktycznie nie mógłby dale jechać. Nie mówię już o względach bezpieczeństwa. Zobaczymy co powie na to FIA.
Huckleberry, 01.02.2009 19:50[!]
Jędruś - Przecież i tak jak ktoś rozwali przód to nie może jechać dalej...Bez docisku traci się bardzo wiele. A to tylko akumulator do KERSu czyli po uszkodzeniu nie mógłby korzystać z KERSu a do boksu by dojechał na wymianę. A może dociążenie przodu jest warte takiego ryzyka?
Ale ja się raczej zastanawiam czy to nie jest jakaś "ściema" - przecież cały przód to jedna wielka strefa zgniotu. Jak powsadzamy tam akumulatory to bolid nie przejdzie testów zderzeniowych. Może rozważali taki pomysł i teraz go "zdradzają" żeby zmylić konkurencję?
NEO86, 19.02.2009 10:57[!]
Z tymi akumulatorami w nosie to dość ryzykowne bo w tym sezonie raczej często będzie nos wymieniany
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca