F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kolejne zespoły rozważają wprowadzenie systemu KERS

Pomimo obaw, KERS wypadł pozytywnie w GP Australii, choć nie wszyscy są takiego zdania.
Grekyy & DamianF1, 30 marca 2009, wyświetlenia: 4639<< | lista | T- | T+ | >>
Dyrektor techniczny Williamsa, Sam Michael, potwierdził, iż zamierza wyposażyć samochody zespołu w system KERS tak szybko, jak tylko jest to możliwe. „To bardzo przydatne narzędzie, wspomagające wyprzedzanie” – powiedział. Według PlanetF1.com, także Toyota, po doświadczeniach Timo Glocka, będzie do tegoż systemu się przymierzać.

Glock w trakcie minionego wyścigu zgłaszał przez radio, że wyprzedzenie Fernando Alonso jest właściwie niemożliwe, jako że jego Renault znacząco przyśpiesza, kiedy tylko Toyota doń się zbliża. W obecności systemu KERS w bolidzie Lewisa Hamiltona można by również dopatrywać się przyczyny licznych manewrów wyprzedzania w wykonaniu Brytyjczyka, w tym na Glocku.

KERS może okazać się niezwykle przydatny na długich prostych na torze Sepang w trakcie Grand Prix Malezji. Serwis PlanetF1.com zwraca jednak uwagę na negatywne konsekwencje, jakie pociąga za sobą waga tego systemu. Na jego łamach przytoczone również zostały spekulacje, jakoby była ona przyczyną problemów, jakie zespół Ferrari miał z nadmiernie szybko zużywającymi się miękkimi oponami w trakcie minionego weekendu.

Alonso, który był jednym z siedmiu kierowców mających do dyspozycji system odzyskiwania energii kinetycznej KERS w pierwszym wyścigu sezonu uważa tymczasem, że w Melbourne nie był on aż tak skuteczny. „System ten nie był bardzo użyteczny” – powiedział Hiszpan gazetce AS.

„Jeżeli chodzi o czasy okrążeń to wiedzieliśmy, że nie da nam to przewagi, ale używałem go gdy jechałem tuż za Glockiem, który nie miał KERS i prawda jest taka, że właściwie w ogóle to nie pomagało. Na tym torze nie było widać korzyści, ale zobaczymy, jak będzie na torach z długimi prostymi, takimi jak Bahrajn czy Monza ”.

Źródło: Planet-F1.com, F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.10.2017  Zespoły omówią koncepcję wprowadzenia do F1 napędu na cztery koła
16.03.2012  FIA nie zrezygnuje z DRS
09.03.2012  Mercedes i McLaren eksperymentują z tylnym kanałem F
27.01.2012  Marussia bez systemu KERS w sezonie 2012
24.01.2012  Watson: DRS, KERS i opony Pirelli poprawiły rozrywkę w Formule 1
Tagi:
KERS
Michael S.
Williams

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
quickmick, 30.03.2009 16:08[!]
Ale z kolei Fernando zrzędzi na KERS: "With the KERS I didn't feel a big difference and I was a little bit disappointed at how it worked," the former double World Champion admitted. Although he may not have felt a huge difference in performance, pursuer Timo Glock certainly did - the German found it impossible to pass the Spaniard during the race, as Fernando used his boost button good effect, keeping the Toyota behind on the straights.".
seba_d, 30.03.2009 16:11[!]
jakoś Kubica, Vettel nie mieli KERS a miększa mieszanka opon też na długo nie starczała .
Grekyy, 30.03.2009 16:13[!]
Spekulacje, to zawsze spekulacje ; ]
Mexi, 30.03.2009 16:14[!]
Ale co im da KERS jak kazdy go wsadzi do bolidu...
Huckleberry, 30.03.2009 16:23[!]
"Glock, w trakcie minionego wyścigu, zgłaszał przez radio, iż wyprzedzenie Fernando Alonso jest właściwie niemożliwe, jako że jego Renault znacząco przyśpiesza, kiedy tylko Toyota doń się zbliża." - czy mi się zdaje, że przez ostatnie lata było tak samo? ;)
scanner, 30.03.2009 16:27[!]
Chociażby to, że przecież nie wiedzą wzajemnie który z nich w jakim stopniu ma ten KERS naładowany...
Sivy, 30.03.2009 16:27[!]
Tak, wszystko ladnie, pieknie tylko ze Glock chyba nie wzial pod uwage ze gdyby Ferdek nie mial KERSA na pokladzie to mozliwe ze niemiec nawet by nie mial okazji go łyknac:) Tak jak ktos wyzej pisal. Wszystko to spekulacje ;p
Anderis, 30.03.2009 16:33[!]
Wątpię, by nadmierne zużywanie się opon, było winą systemu KERS. W Australii Rosberg chyba najszybciej ze wszystkich "zjadał" opony. No chyba, że bolid Ferrari jest bardzo łagodny dla opon (jak w zeszłym sezonie) i mimo wszystko tyle, ile wytrzymali w Melbourne, to i tak krócej, niż chcieli.
Maraz, 30.03.2009 16:34[!]
News został uzupełniony o wypowiedź Alonso.
quickmick, 30.03.2009 16:38[!]
@autorzy
Proponuję nie używać w stosunku do "AS" używać sformułowania "gazetka" - to największa hiszpańska gazeta (i serwis internetowy) z wiadomościami sportowymi (obejrzyjcie sobie www.as.com).
camorra, 30.03.2009 16:40[!]
Jak myslicie ,czy w deszczu beda uzywac KERS'u? :D W Malezji bedzie przydatny ,wiec mam nadzieje ,ze popada troszke.No i oczywiscie Robert na P1 :)
kemek, 30.03.2009 16:42[!]
Huckleberry - nie, nie było.
mielony, 30.03.2009 21:50[!]
Jeżeli skorupy większości bolidow zostały przewidziane do zamontowania KERS to znaczy, że w wersji bez KERS mogłyby być inne - być może lepsze pod względem aero. Tak więc albo spróbować coś w nich zmienić (niewiele można) albo wcisnąć jednak ten KERS.
Co prawda McLaren zapowiadał przed sezonem dwie wersje ale zdaje się jest jedna. Bolidy Roberta i Nicka chyba się z zewnątrz nie różnią? Teraz BMW bedzie miało zestawienie zalet i wad KERS - jeden bolid miał drugi nie. Mają dane do analizy.
KERS chyba można tak ustawić żeby nie zakłócał pracy hamulców tylnych kół przy ładowaniu ale pewnie nie idealnie stąd tylne opony bardziej się mogą zużywać. Moim zdaniem w Australii bardziej niż KERS dało się we znaki wieksze zróżnicowanie mieszanek niż w poprzednim sezonie. Twardsza była na granicy optimum a miększa za miękka. Z KERS czy bez zarzynali je wszyscy. Z tych co na nich wystartowali najdłużej, ale tylko 12 okr. wytrzymał Robert (niewykluczone, że pomógł mu najlżejszy bolid). I chyba wszyscy zjechali na 1. pit-stop wcześniej niż wynikałoby to z ilości paliwa. Niby Webber jechał od 35 okr. na supermiękkich ale dojechał ostatni.
KERS po deszczu gdy przesycha czemu nie, ale w deszcz nie wiem.
rafaello85, 31.03.2009 11:10[!]
W Malezji chyba będzie większy pożytek z KERS. W Australii system odzysku energii kinetycznej nie za bardzo się sprawdził.
Jędruś, 31.03.2009 20:50[!]
Widać było po jeździ Hamiltona , że KERS daje przewagę w wyścigu. Mógł on jechać swoim tempem , łatwiej wyprzedzać i dlatego z ostatnich pozycji ukończył na trzeciej.
Zobaczymy jaki będzie pożytek w Malezji z ów systemu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca