Ale z kolei Fernando zrzędzi na KERS: "With the KERS I didn't feel a big difference and I was a little bit disappointed at how it worked," the former double World Champion admitted. Although he may not have felt a huge difference in performance, pursuer Timo Glock certainly did - the German found it impossible to pass the Spaniard during the race, as Fernando used his boost button good effect, keeping the Toyota behind on the straights.".
jakoś Kubica, Vettel nie mieli KERS a miększa mieszanka opon też na długo nie starczała .
Spekulacje, to zawsze spekulacje ; ]
Mexi, 30.03.2009 16:14 | | |
Ale co im da KERS jak kazdy go wsadzi do bolidu...
"Glock, w trakcie minionego wyścigu, zgłaszał przez radio, iż wyprzedzenie Fernando Alonso jest właściwie niemożliwe, jako że jego Renault znacząco przyśpiesza, kiedy tylko Toyota doń się zbliża." - czy mi się zdaje, że przez ostatnie lata było tak samo? ;)
Chociażby to, że przecież nie wiedzą wzajemnie który z nich w jakim stopniu ma ten KERS naładowany...
Sivy, 30.03.2009 16:27 | | |
Tak, wszystko ladnie, pieknie tylko ze Glock chyba nie wzial pod uwage ze gdyby Ferdek nie mial KERSA na pokladzie to mozliwe ze niemiec nawet by nie mial okazji go łyknac:) Tak jak ktos wyzej pisal. Wszystko to spekulacje ;p
Wątpię, by nadmierne zużywanie się opon, było winą systemu KERS. W Australii Rosberg chyba najszybciej ze wszystkich "zjadał" opony. No chyba, że bolid Ferrari jest bardzo łagodny dla opon (jak w zeszłym sezonie) i mimo wszystko tyle, ile wytrzymali w Melbourne, to i tak krócej, niż chcieli.
News został uzupełniony o wypowiedź Alonso.
@autorzy
Proponuję nie używać w stosunku do "AS" używać sformułowania "gazetka" - to największa hiszpańska gazeta (i serwis internetowy) z wiadomościami sportowymi (obejrzyjcie sobie www.as.com).
Jak myslicie ,czy w deszczu beda uzywac KERS'u? :D W Malezji bedzie przydatny ,wiec mam nadzieje ,ze popada troszke.No i oczywiscie Robert na P1 :)
Huckleberry - nie, nie było.
Jeżeli skorupy większości bolidow zostały przewidziane do zamontowania KERS to znaczy, że w wersji bez KERS mogłyby być inne - być może lepsze pod względem aero. Tak więc albo spróbować coś w nich zmienić (niewiele można) albo wcisnąć jednak ten KERS.
Co prawda McLaren zapowiadał przed sezonem dwie wersje ale zdaje się jest jedna. Bolidy Roberta i Nicka chyba się z zewnątrz nie różnią? Teraz BMW bedzie miało zestawienie zalet i wad KERS - jeden bolid miał drugi nie. Mają dane do analizy.
KERS chyba można tak ustawić żeby nie zakłócał pracy hamulców tylnych kół przy ładowaniu ale pewnie nie idealnie stąd tylne opony bardziej się mogą zużywać. Moim zdaniem w Australii bardziej niż KERS dało się we znaki wieksze zróżnicowanie mieszanek niż w poprzednim sezonie. Twardsza była na granicy optimum a miększa za miękka. Z KERS czy bez zarzynali je wszyscy. Z tych co na nich wystartowali najdłużej, ale tylko 12 okr. wytrzymał Robert (niewykluczone, że pomógł mu najlżejszy bolid). I chyba wszyscy zjechali na 1. pit-stop wcześniej niż wynikałoby to z ilości paliwa. Niby Webber jechał od 35 okr. na supermiękkich ale dojechał ostatni.
KERS po deszczu gdy przesycha czemu nie, ale w deszcz nie wiem.
W Malezji chyba będzie większy pożytek z KERS. W Australii system odzysku energii kinetycznej nie za bardzo się sprawdził.
Widać było po jeździ Hamiltona , że KERS daje przewagę w wyścigu. Mógł on jechać swoim tempem , łatwiej wyprzedzać i dlatego z ostatnich pozycji ukończył na trzeciej.
Zobaczymy jaki będzie pożytek w Malezji z ów systemu.
|