F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wywiad z Samem Michaelem

Dyrektor techniczny mówi m.in. o niezbyt udanym początku sezonu dla stajni z Grove.
haha_xd & Maraz, 2 maja 2009, wyświetlenia: 1724<< | lista | T- | T+ | >>
Dyrektor techniczny WilliamsaSam Michael mówi o niezbyt udanym początku sezonu dla stajni z Grove, a także o dyfuzorach, KERS i ogólnej sytuacji w Formule 1.

Czy FW31 spełnił wasze przedsezonowe oczekiwania?
„Był on dość szybki w pierwszej części sezonu, ale nie zdobyliśmy dużej liczby punktów i to jest bardzo frustrujące. Nasi rywale szybko nas dogonili i trudno będzie utrzymać przewagę rozwojową nad nimi w trakcie sezonu, ale jest to nasza praca i będziemy nadal cisnąć”.

Jakie problemy pozbawiły was punktów?
„Popełniliśmy kilka błędów. W Australii Nico miał problemy z mocowaniem koła, co kosztowało go około 10 sekund, w Malezji w złym momencie podjęliśmy decyzję o zmianie opon na przejściowe, a w Chinach popełniliśmy błąd strategiczny w przypadku Rosberga, ściągając go do boksów, gdy na torze był samochód bezpieczeństwa”.

Czy sprawa dyfuzorów przyćmiła wam pierwsze wyścigi?
„Musieliśmy bronić naszej sprawy przed Międzynarodowym Trybunałem Apelacyjnym i była z tym związana pewna praca, ale jeśli chodzi o to, jak podchodziliśmy do naszej pracy na torze to nie miało to na nas żadnego wpływu. Z technicznego punktu widzenia nie miałem wątpliwości, jaka zapadnie decyzja, ale nigdy nie możesz być na sto procent pewny rozwoju wydarzeń, kiedy udajesz się do sądu. FIA uznała jednak nasz dyfuzor za legalny”.

Jak ekscytujący jest wyścig rozwojowy w tym roku?
„Owszem, jest wspaniały, ale przepisy bardzo ograniczają możliwość rozwoju bolidu w trakcie sezonu. W rezultacie stawka jest bardzo ściśnięta: w Bahrajnie różnica pomiędzy pierwszym a dwudziestym kierowcą wynosiła tylko 1,3 sekundy”.

Jak dużą rolę będzie odgrywał KERS w następnych wyścigach?
„Spowolnienie rozwoju pozostałych obszarów samochodu spowoduje, że KERS nabierze większego znaczenia. Pracujemy bardzo intensywnie, aby jak najszybciej zamontować ten system do FW31, ale nie jestem w stanie powiedzieć, kiedy będzie to gotowe. Gdy wszystko zostanie dopracowane, KERS pojawi się w naszym samochodzie”.

Czy uważasz, że wygrywanie wyścigów przez nowe teamy dobrze wpływa na wizerunek Formuły Jeden?
„Tak. Dotychczasowe wyścigi były bardzo dobre, a zwycięstwa Brawna oraz Red Bulla wprowadziły do stawki nowe charaktery i nowe twarze. W Formule Jeden chodzi o to, aby team dobrze funkcjonował pod względem technicznym, a kierowcy dobrze jeździli. To wolna rywalizacja i ludzie, którzy wykonują najlepiej pracę są tymi, co zasługują na sukces”.

Czy jesteś zadowolony z osiągów Nico i Kazukiego w tym sezonie?
„Oni wykonują swoją pracę najlepiej jak potrafią. Myślę, że każdy kierowca podnosi sobie poprzeczkę z roku na rok, szczególnie kiedy jest się ledwo po 20 roku życia, tak jak Nico i Kazuki. Stają się coraz lepsi i wiele z tego wynika to po prostu z większego doświadczenia”.

Źródło: ATTWilliams.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.10.2014  Sam Michael odejdzie z McLarena po zakończeniu sezonu 2014
08.11.2013  Zespoły przywiozą bolidy na testy do Jerez na ostatnią chwilę
01.11.2013  Zespoły przetestują na Interlagos przyszłoroczne opony
01.11.2013  Button: Perez zasługuje na to, by pozostać w McLarenie
01.10.2013  McLaren: Żadna ekipa nie znajdzie idealnego rozwiązania na sezon 2014
Tagi:
Michael S.
Williams
Wywiady

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Anderis, 02.05.2009 16:37[!]
Jeżeli suma szczęścia równa się zero, to Williams powinien w jednym z najbliższych wyścigów "nabić" sobie sporo punktów. Po Australii i Malezji na koncie zespołu mogło być spokojnie około 18 punktów, a skończyło się na 3,5. W Chinach i Bahrajnie też mogły jakieś drobne punkty wpaść, ale się nie udało. Winę za brak rezultatów ponoszą raczej stratedzy, którzy zepsuli Rosbergowi już 3 wyścigi w tym sezonie (Australia: za długi stint na miękkich oponach, Malezja: nietrafione pit stopy, Chiny: ściągnięcie na pit stop przed zjazdem SC).
DonGemolo, 02.05.2009 18:59[!]
Jak ekscytujący jest wyścig rozwojowy w tym roku?
„Owszem, jest wspaniały, ale przepisy bardzo ograniczają możliwość rozwoju bolidu w trakcie sezonu. W rezultacie stawka jest bardzo ściśnięta:
Człowieku, ciesz się, że tak jest! Gdyby nie to, Wiliams na szrym końcu w rozwoju bolidu.Tak jest od kilku ładnych lat.Teraz chociaż żyjesz nadzieją.
Jędruś, 03.05.2009 14:30[!]
Przed Australią mówiono , że Williams będzie w wielkiej trójce tego sezonu. No i w Australii Rosberg całkowicie zdominował treningi. Tylko co z tego skoro za treningi nie ma punktów a zarówno w kwalifikacjach jak i w wyścigu przez błędy i pech im nie idzie. Mają 3,5 punktu mimo iż posiadają jeden z najszybszych bolidów. Rosberg to też kierowca z roku na rok coraz lepszy. Nakajima się poprawił odnośnie tamtego roku ale podobnie zresztą jak Heidfeld w tym roku ani razu nie był w Q3 i ukończył 1 na 4 wyścig ( owszem 2 nie z własnej winy ).

Poprawa musi być bo jak na razie wszystko kończy się jak w poprzednich latach czyli dużo gadania , duża szybkość na testach a potem totalna klapa.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca