F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

05.05.2024

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

BMW dołącza do Ferrari w sprzeciwie wobec różnych budżetów

"Formuła 1 z podziałem na dwie klasy nie jest atrakcyjna dla BMW".
Michał Roszczyn, 5 maja 2009, wyświetlenia: 5064<< | lista | T- | T+ | >>
BMW Sauber dołączyło do Ferrari, dając do zrozumienia, iż jest skłonne opuścić Formułę 1, jeśli w przyszłym roku będzie obowiązywał podwójny system budżetów. Nowo opublikowane regulacje na następny sezon dają możliwość prowadzenia zespołu według ograniczonego budżetu, mając w zamian więcej wolności technicznej, aniżeli ekipy mające nieograniczone środki finansowe.

Rewolucja Maxa Mosleya zmierzająca ku redukcji kosztów rozzłościła prezydenta Ferrari Lucę di Montezemolo. Dyrektor BMW Motorsport Mario Theissen wyjawił we wtorek, że rada nadzorcza monachijskiego producenta zareagowała równie stanowczo. „Formuła 1 z podziałem na dwie klasy nie jest atrakcyjna dla BMW” – powiedział Niemiec mediom w Monachium. Zarząd zatwierdził projekt BMW Sauber w lutym tego roku, ale Mario Theissen ostrzegł, iż taka zmiana może spowodować zmianę decyzji władz koncernu w sprawie ekipy z Hinwil.

Taka sytuacja sprawia, iż spotkanie organizacji FOTA zrzeszającej zespoły startujące w Formule 1, które odbędzie się w środę, będzie kluczowe. Theissen oczekuje, że spotkanie będzie długie, jednak Bernie Ecclestone zasugerował w tym tygodniu, iż spór pomiędzy dużymi zespołami a FIA nie jest sprawą nie do rozwiązania. Anglik na temat 40 milionowego budżetu powiedział niemieckim mediom: „Nie można za jednym razem wprowadzić takich ograniczeń. Możliwym rozwiązaniem byłoby stopniowe obniżanie tego limitu w ciągu kilku lat”.

Ecclestone jest oczywiście za zmniejszeniem kosztów w Formule 1, tak samo jak FIA i większość zespołów, ale w jego przypadku oznaczałoby to możliwość zmniejszenia wypłat dla ekip przez spółkę CVC, która jest właścicielem praw komercyjnych tej serii, co wiązałoby się ze wzrostem przychodów tejże korporacji.

Źródło: F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.09.2022  Alfa Romeo nie wyklucza podjęcia współpracy z Haasem
22.06.2020  Kubica wciąż żałuje straconej szansy na tytuł z BMW w 2008 roku
23.04.2020  Heidfeld: Vettel nie zrobił wrażenia w BMW Sauber
13.02.2020  Kubica dołączył do stawki DTM na sezon 2020
11.02.2020  AMuS: Orlen prowadzi intensywne rozmowy z BMW
Tagi:
BMW
Ferrari
FIA
Mosley M.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
bicampeon, 06.05.2009 07:54[!]
Ja sobie wyobrażam, a nawet tego chcę. Chcę by prywaciarze wiedli prym w F1, a producenci byli tylko dostawcami silników, jak to było kiedyś.
noofaq, 06.05.2009 08:06[!]
odpowiedź na pytanie czemu BMW dużo ryzykuje:

protest samego BMW nie miałby większego znaczenia..
jednak dołączenie się do takiej siły jaką jest Ferrari podnosi range problemu - nie jest to już foch jednego teamu (nawet zasłużonego)..
to wskazuje że problem jest głębszy..

a BMW wcale dużo nie ryzykuje..
jak ide przez miasto z ekipą osiłków to mogę krzyczeć w dzielnicy Legii - Legia to ** i ** i ** ;) mogę bo mam ochronę - nie oznacza to że nie dostanę po łbie, ale mam sporą szansę wyjść z opresji i mieć atysfakcję że kogoś wkurzyłem :)
Nuciula, 06.05.2009 09:17[!]
Niestety wygląda na to, że BMW ma ten sezon i tak do tyłu i kombinują co tu zrobić na następny sezon. Jednak proponowane zmiany w kwestii budżetowej mogą skomplikować ich sytuację jeszcze bardziej. Jeżeli chcą dołączyć do czołówki muszą wpakować kolejne duże miliony na rozwój, ale nowe przepisy by im w tym zdecydowanie przeszkodziły.
wojo75, 06.05.2009 09:26[!]
fabryczne teamy rzadza f1 tego boi sie "maly człowieczek" powiedzmy ze wycofuje sie mercedes bmw ferrari i renault mysle tez ze toyota za nimi to co zostanie...seria na wzór A1GP czy F2...gdzie wtedy smaczek rywalizacji miedzy producentami..
michael85, 06.05.2009 09:56[!]
Prywatne teamy to nie to samo co producenci. Jak już zauważyli koledzy wyżej "bardzo brakowało by tego smaczku". Zresztą dla mnie F1 bez Ferrari to nie jest F1 teraz gdy do SF dołączyło BMW FiA nie będzie mogła tego zlekceważyć! Max chyba nie powie żeby odeszli razem z Ferrari?! Sprawa jest zbyt poważna.
sneer, 06.05.2009 11:11[!]
He, he BMW panikuje. Plany nie wychodzą, to trzeba znaleźć pretekst żeby odejść. Żenada.
ergie, 06.05.2009 11:32[!]
sneer> z ust mi to wyjąłeś :) Diabelnie nie lubię krzykaczy krzyczących dla samego krzyczenia. Zarówno Ferrari ja i BMW dali ciała w tym roku więc podnoszą lament. Od Ferrari bardziej sobie cenię Williamsa więc wielkiej straty nie poczuję. Ferrari odkad należy do FIATA straciło to COŚ i nic tego nie zmieni.Poza tym wiadomym jest, że FIAT planując nowe szalone inwestycje (Chlysler i Opel) nie zrezygnuje z F1 bo za dużo by na tym stracił.

Właśnie tera mnie naszło: ile starego dobrego Scuderia Ferrari jet w zespole FIATA zwanego potocznie "Ferrari"?
rafaello85, 06.05.2009 12:14[!]
ergie---> Ferrari od zawsze było przeciwne tak drastycznym ograniczeniom. Dziwisz im się? Mają olbrzymi budżet i zaplanowane zadania. Dlaczego mieliby z tego rezygnować?
YAHoO, 06.05.2009 13:22[!]
Właśnie tera mnie naszło: ile starego dobrego Scuderia Ferrari jet w zespole FIATA zwanego potocznie "Ferrari"?
W takim razie powiedz mi jak wyglądało Ferrari sprzed ponad 30 lat, kiedy to nie należał do FIAT'a. Bo przyznam szczerze, że ja tych czasów nie pamiętam :)
Są wyniki - a o to chyba chodzi, nie ? Co mi po legendzie, skoro zespół przez ostatnie lata zajmowałby ostatnie miejsca i nie zanosiłoby się na poprawę ?

W dodatku czemu lamentujesz nad przejęciem Ferrari przez FIAT'a ? Wiesz jak dużo FIAT im dostarcza ? Ten koncern przecież posiada WSZYSTKO, co jest potrzebne Ferrari ! Nowe technologie - mają (Magneti Marelli), transport - mają (Iveco). FIAT jest im w stanie dostarczać wszystko - i to za darmo :)

Co do Chryslera i Opla się zgodzę - ale wierzę że szefostwo Włoskiego koncernu wie co robi.

edit//
zauważyłem, że fanboy'e dają mi 'minusy' :D Sposób na dowartościowanie :D
Khelinubril, 06.05.2009 18:26[!]
Moim zdaniem będzie tak jak mówi Bernie. Bo takich dużych zmian na raz po prostu nie da się wprowadzić. Możliwe że oni to wiedzą i zagrali tak: Jeśli zmniejszylibyśmy fundusz tak jak chcemy i zespoły fabryczne by to oprotestowały to może nie uda nam się tego wprowadzić... ale: Jeśli zmniejszymy fundusz 3 razy więcej niż chcemy to gdy zespoły fabryczne to skrytykuja dojdziemy w końcu do kompromisu czyli do zmniejszenia funduszu na taki jak zamierzamy. I w ten sposób i wilk syty i owca cała. Max się cieszy, że udało mu się zredukować fundusze zespołów do takich jak chciał, a zespoły zadowolone, że udało im się oprotestować zbyt niski budżet.
ergie, 06.05.2009 22:32[!]
YAHoO> Nie wierzę, że nie znasz historii SF. A jeśli tak jest to proponuję poczytać trochę książek. A FIAT (tak od lat 70-tych) to, niestety, dla mnie jedynie blichtr i tandeta.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca