F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Michael Schumacher najszybszy także podczad drugiej sesji treningowej

Marek Roczniak, 5 marca 2004, wyświetlenia: 3646<< | lista | T- | T+ | >>
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrataOkr.
1. 1Michael SchumacherFerrari F20041:24,718--15
2. 2Rubens BarrichelloFerrari F20041:24,8260,1080,10822
3. 7Jarno TrulliRenault R241:25,7570,9311,03923
4. 9Jenson ButtonBAR 0061:25,7860,0291,06815
5. 8Fernando AlonsoRenault R241:25,8530,0671,13522
6. 4Ralf SchumacherWilliams FW261:25,8820,0291,16426
7. 3Juan Pablo MontoyaWilliams FW261:26,2060,3241,48819
8. 5David CoulthardMcLaren MP4-191:26,2150,0091,49717
9. 14Mark WebberJaguar R51:26,3120,0971,59417
10. 6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-191:26,5790,2671,86118
11. 11Giancarlo FisichellaSauber C231:26,6010,0221,88327
12. 10Takuma SatoBAR 0061:26,9670,3662,24914
13. 12Felipe MassaSauber C231:26,9690,0022,25125
14. 38Ricardo ZontaToyota TF1041:27,1650,1962,44725
15. 35Anthony DavidsonBAR 0061:27,5160,3512,79811
16. 17Olivier PanisToyota TF1041:27,7100,1942,99211
17. 15Christian KlienJaguar R51:27,7240,0143,00620
18. 16Cristiano da MattaToyota TF1041:27,8070,0833,08916
19. 18Nick HeidfeldJordan EJ141:27,8260,0193,10815
20. 37Bjorn WirdheimJaguar R51:28,7810,9554,06330
21. 20Gianmaria BruniMinardi PS04B1:28,9910,2104,27318
22. 21Zsolt BaumgartnerMinardi PS04B1:29,7080,7174,9909
23. 19Giorgio PantanoJordan EJ141:30,0610,3535,34318
24. 39Timo GlockJordan EJ141:30,2910,2305,5734
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:30,648

Podczas drugiej i zarazem ostatniej piątkowej sesji treningowej dominującą rolę ponownie odegrali kierowcy Ferrari – Michael Schumacher i Rubens Barrichello, którzy tym razem łącznie przejechali blisko 40 okrążeń, w przeciwieństwie do zaledwie 13 okrążeń pokonanych przed południem. Sześciokrotny mistrz świata ponownie uzyskał sporą przewagę nad najbliższym rywalem z innego zespołu, którym ponownie okazał się być reprezentant Renault – Jarno Trulli. Przewaga ta była jednak mniejsza niż podczas pierwszej sesji treningowej, gdyż wyniosła sekundę. Starszy z braci Schumacherów narzekał dzisiaj na mocne porywy wiatru, przez które aż trzy razy wypadł z toru. Jedna z takich wycieczek doprowadziła nawet do niewielkich uszkodzeń bolidu F2004, ale obyło się bez większych dramatów. Ponadto Niemiec przestrzegł przed tym, aby uzyskanych dzisiaj czasów i różnic w szybkości pomiędzy poszczególnymi kierowcami nie brać zbyt dosłownie, gdyż nowe przepisy, w tym jedna zmiana, o której wcześniej nie wspominano, podyktowała nieco inne podejście do piątkowych treningów niż dotychczas. Chodzi o przepis nakazujący dokonanie wyboru typu opon na wyścig najpóźniej do godziny 9:00 w sobotę. Tym samym zespoły muszą podjąć tę decyzję w oparciu o dane uzyskane tylko podczas piątkowych treningów, a to z kolei oznacza, iż prace na dostosowaniem ustawień bolidów do wymogów poszczególnych torów będą głównie przeprowadzane w sobotę. Dzisiaj bolidy Ferrari były wyraźnie szybsze, ale jutro rozkład sił może już ulec pewnym zmianom. Tym niemniej włoska stajnia niewątpliwie dysponuje pewną przewagą nad swoimi rywalami.

Piąty czas ponownie uzyskał drugi kierowca Renault – Fernando Alonso, a pomiędzy reprezentantami z francuskiej stajni znalazł się Jenson Button (B.A.R). Tym samym spełniają się powoli obawy Michaela Schumachera i Juana Pablo Montoi, którzy tuż przed rozpoczęciem sezonu obawiali się właśnie tych zespołów. Ferrari co prawda jak na razie dysponuje pewną przewagą, jednak zespół Williams (Ralf Schumacher i Montoya uplasowali się kolejno na szóstej i siódmej pozycji) póki co nieznacznie przegrywa z zespołami B.A.R i Renault, a po piętach depczą mu kierowcy z zespołu McLaren. David Coulthard ponownie okazał się szybszy od Kimiego Raikkonena, który tym razem zdołał załapać się do pierwszej dziesiątki, jednak miał już blisko dwie sekundy straty do najszybszego kierowcy Ferrari. Stajnia z Woking jak na razie wypada najsłabiej, ale z ostatecznym werdyktem lepiej się jeszcze wstrzymać. Pomiędzy kierowcami z zespołu McLaren na dziewiątej pozycji uplasował się Mark Webber (Jaguar), będąc najszybszym kierowcą z zespołów spoza pierwszej piątki jeśli chodzi o klasyfikację końcową sezonu 2003.

Na 11 i 13 pozycji znaleźli się kierowcy z zespołu Sauber – Giancarlo Fisichella i Felipe Massa. Obaj kierowcy łącznie przejechali ponad 50 okrążeń, przy czym Massa podczas przedpołudniowej sesji treningowej nie zaliczył ani jednego okrążenia pomiarowego ze względu na problemy z ciśnieniem paliwa i jego dzisiejsza aktywność ograniczyła się tylko do drugiej godziny. Fisichella przewiduje, że trudno będzie im się zakwalifikować w pierwszej dziesiątce, ale jest zadowolony z balansu bolidu C23, który z każdym przejechanym okrążeniem jest coraz lepszy. Pomiędzy kierowcami ze szwajcarskiej stajni znalazł się drugi kierowca zespołu B.A.R – Takuma Sato. Japończyk był wyraźnie wolniejszy od swojego partnera – Buttona (ponad sekunda różnicy) i narzekał trochę na to, że miał zbyt mało czasu na dokonanie wyboru opon. Obydwu kierowcom pomógł w tym jednak Anthony Davidson (15 pozycja), który prowadząc trzeci bolid B.A.R 006 zgromadził cenne dane. Łącznie cała trójka zaliczyła dzisiaj 78 okrążeń.

Davidson nie był jednak najszybszym kierowcą testowym podczas drugiej sesji treningowej – tuż przed Brytyjczykiem uplasował się trzeci kierowca Toyoty – Ricardo Zonta. Co więcej, Brazylijczyk był szybszy od głównych kierowców japońskiej stajni, którzy ze stratą około trzech sekund do Michaela Schumachera znaleźli się odpowiednio na 16 i 18 pozycji. Obaj kierowcy byli dzisiaj wyraźnie niezadowoleni z bolidów TF104, co potwierdza ich przedsezonowe obawy. W dodatku da Matta udział w dzisiejszych treningach zakończył przed czasem ze względu na pękniętą oponę, a ponadto miał problemy z hamulcami. Pomiędzy głównymi kierowcami Toyoty znalazł się kierowca drugiego Jaguara – Christian Klien, natomiast ostatni reprezentant stajni z Milton Keynes – kierowca testowy Bjorn Wirdheim zamknął drugą dziesiątkę, mając cztery sekundy straty do Michaela Schumachera.

Najsłabiej podczas dzisiejszych treningów wypadli kierowcy z zespołów Jordan i Minardi, czego można się było raczej spodziewać. Szczególnie niezadowolony z dzisiejszej postawy może być zespół Jordan, gdyż tylko Nick Heidfeld wypadł jako tako, jednak 19 pozycja z pewnością nie jest rezultatem, jakiego spodziewał się Niemiec. Tymczasem jego partner – Giorgio Pantano uplasował się tuż za kierowcami z zespołu Minardi (Gianmaria Bruni i Zsolt Baumgartner) na 23 pozycji. Najwolniejszy był tymczasem kierowca testowy zespołu Jordan – Timo Glock, który ze względu na dalsze problemy techniczne przejechał zaledwie cztery okrążenia.

Jutro zapowiadają się jeszcze większe emocje, gdyż prognoza pogody przewiduje spore prawdopodobieństwo (75%) wystąpienia opadów deszczu podczas kwalifikacji. Trudne warunki w połączeniu z przyzwyczajaniem się dopiero do nowych przepisów mogą zaowocować dosyć nieoczekiwaną kolejnością startową do wyścigu o Grand Prix Australii. Sytuacja taka miała już miejsce rok temu.

Źródło: F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Grand Prix F1
Albert Park

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca