F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Renault rozważa użycie KERS w GP Włoch

"Sądzimy, że przyniesie on realne korzyści na tym obiekcie".
Michał Roszczyn, 26 sierpnia 2009, wyświetlenia: 1585<< | lista | T- | T+ | >>
Renault rozważa możliwość ponownego zastosowania systemu odzyskiwania energii kinetycznej w swoich bolidach podczas Grand Prix Włoch, które odbędzie się 13 września na torze Monza.

Dyrektor techniczny Bob Bell wykluczył użycie tejże technologii na belgijskim Spa-Francorchamps, ponieważ francuska ekipa na najbliższe dwa wyścigi przygotowuje pakiet aerodynamiczny o niskiej sile docisku. Jednak długie proste i szybkie zakręty, jak również strefy mocnego hamowania na szykanach Variante del Rettifilio i Roggia sprawiają, że tor Monza jest dobrym miejscem do zastosowania KERS.

„Cały czas wprowadzamy nowe zmiany i w najbliższych kilku wyścigach będziemy korzystać z pakietu z małą siłą docisku aerodynamicznego” – powiedział Bell. „Jeśli chodzi o KERS, to nie planujemy korzystać z niego w Spa, ale rozważamy taką opcję na Monzy, ponieważ sądzimy, że przyniesie on realne korzyści na tym obiekcie”.

Pomimo szóstego miejsca Fernando Alonso w GP Europy, Bell przyznał, że Renault było zawiedzione nie zdobyciem większej liczby punktów po tym, jak dwukrotny mistrz świata prezentował dobre osiągi w trakcie treningów. „Dobrze jest znów zdobyć punkty, ale ogólnie byliśmy rozczarowani, ponieważ oczekiwaliśmy więcej w ten weekend i sądziliśmy, że możemy walczyć o podium”.

„Fernando był szybki w treningach i byliśmy dosyć pewni, że ma potencjał, by walczyć o pierwszy rząd w kwalifikacjach, ale niestety dopadły go problemy z hamulcami, przez co zajął dopiero ósme miejsce. Zyskaliśmy dwie pozycje w wyścigu na torze ulicznym, gdzie wyprzedzanie jest trudne – prawdopodobnie tylko tyle mogliśmy oczekiwać”.

Anglik dodał, że Renault będzie kontynuować rozwój bolidu R29, ponieważ liczy na silną końcówkę sezonu, ale przyznał, iż ekipa z Enstone zaczyna coraz bardziej koncentrować się na przyszłorocznym samochodzie. „Poprzez rozwijanie R29 i jednoczesne prace nad R30, wykorzystujemy nasze zasoby do limitu. Analizujemy sytuację z tygodnia na tydzień i stopniowo coraz więcej środków przydzielamy na przyszłoroczny model, wciąż naciskając mocno, by poprawić R29”.

„Na szczęście regulacje na następny sezon dotyczące aerodynamiki pozostają takie same i możemy wiedzę nabytą w trakcie prac nad R30, wykorzystać przy rozwoju obecnego bolidu. Jednak muszę uczciwie przyznać, że większość nakładów jest kierowanych w stronę przyszłorocznego samochodu”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault
Bell B.
KERS

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bicampeon, 26.08.2009 12:29[!]
Ja jestem za - Ferrari, a przede wszystkim McLaren pokazują, że KERS może przynosić korzyści. Mam nadzieję, że również i Renault, rozwiązanie to pomoże w osiągnięciu wyższych pozycji.
lubczyk, 26.08.2009 12:59[!]
Jeszcze do tego wszystkiego BMW wpadnie na świetny pomysł wsadzenia kersu.. ;]. I szansa na dobry wyścig pójdzie się.. No chyba że wprowadzą na GP Włoch jakieś cudowne poprawki.
Dżejson, 26.08.2009 14:16[!]
Heh, Renault wiedzę nt. R29 zdobywa podczas projektowania R30, myślałem, że normalnie jest odwrotnie :P
rafaello85, 27.08.2009 12:19[!]
KERSu mieli już nie używać do końca sezonu;)
Kamikadze2000, 27.08.2009 19:36[!]
Na Monzie obok Hungaroring, KERS powinien przynieśc bardzo korzyści w osiągach. Tak więc ryzyko może się jak najbardziej opłacic!!! :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca