|
|
|
|
|
|
Renault rozważa użycie KERS w GP Włoch |
"Sądzimy, że przyniesie on realne korzyści na tym obiekcie". |
|
•Michał Roszczyn, 26 sierpnia 2009, wyświetlenia: 1585 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Renault rozważa możliwość ponownego zastosowania systemu odzyskiwania energii kinetycznej w swoich bolidach podczas Grand Prix Włoch, które odbędzie się 13 września na torze Monza.
Dyrektor techniczny Bob Bell wykluczył użycie tejże technologii na belgijskim Spa-Francorchamps, ponieważ francuska ekipa na najbliższe dwa wyścigi przygotowuje pakiet aerodynamiczny o niskiej sile docisku. Jednak długie proste i szybkie zakręty, jak również strefy mocnego hamowania na szykanach Variante del Rettifilio i Roggia sprawiają, że tor Monza jest dobrym miejscem do zastosowania KERS.
„Cały czas wprowadzamy nowe zmiany i w najbliższych kilku wyścigach będziemy korzystać z pakietu z małą siłą docisku aerodynamicznego” – powiedział Bell. „Jeśli chodzi o KERS, to nie planujemy korzystać z niego w Spa, ale rozważamy taką opcję na Monzy, ponieważ sądzimy, że przyniesie on realne korzyści na tym obiekcie”.
Pomimo szóstego miejsca Fernando Alonso w GP Europy, Bell przyznał, że Renault było zawiedzione nie zdobyciem większej liczby punktów po tym, jak dwukrotny mistrz świata prezentował dobre osiągi w trakcie treningów. „Dobrze jest znów zdobyć punkty, ale ogólnie byliśmy rozczarowani, ponieważ oczekiwaliśmy więcej w ten weekend i sądziliśmy, że możemy walczyć o podium”.
„Fernando był szybki w treningach i byliśmy dosyć pewni, że ma potencjał, by walczyć o pierwszy rząd w kwalifikacjach, ale niestety dopadły go problemy z hamulcami, przez co zajął dopiero ósme miejsce. Zyskaliśmy dwie pozycje w wyścigu na torze ulicznym, gdzie wyprzedzanie jest trudne – prawdopodobnie tylko tyle mogliśmy oczekiwać”.
Anglik dodał, że Renault będzie kontynuować rozwój bolidu R29, ponieważ liczy na silną końcówkę sezonu, ale przyznał, iż ekipa z Enstone zaczyna coraz bardziej koncentrować się na przyszłorocznym samochodzie. „Poprzez rozwijanie R29 i jednoczesne prace nad R30, wykorzystujemy nasze zasoby do limitu. Analizujemy sytuację z tygodnia na tydzień i stopniowo coraz więcej środków przydzielamy na przyszłoroczny model, wciąż naciskając mocno, by poprawić R29”.
„Na szczęście regulacje na następny sezon dotyczące aerodynamiki pozostają takie same i możemy wiedzę nabytą w trakcie prac nad R30, wykorzystać przy rozwoju obecnego bolidu. Jednak muszę uczciwie przyznać, że większość nakładów jest kierowanych w stronę przyszłorocznego samochodu”.
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|