F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Renault wraca do KERS na Monzy

"Monza jest torem doskonale nadającym się do użycia systemu KERS".
Marek Roczniak, 7 wrze?nia 2009, wyświetlenia: 2486<< | lista | T- | T+ | >>
Zgodnie z przewidywaniami z ubiegłego miesiąca zespół Renault zdecydował się na powrót do korzystania z systemu odzyskiwania energii kinetycznej podczas wyścigu o Grand Prix Włoch, który odbędzie się w tym tygodniu na torze Monza.

Francuska stajnia przestała korzystać z KERS począwszy od Grand Prix Hiszpanii w maju, kiedy to podobnie jak BMW uznała, że system ten nie oferuje dostatecznych korzyści. Jednakże coraz lepsze wyniki uzyskiwane przez wyposażone w KERS bolidy McLarena i Ferrari skłoniły Renault do ponownego wyposażenia w tę technologię swoich samochodów w najbliższym wyścigu.

Szef działu inżynierii w zespole z Enstone – Pat Symonds spodziewa się, że KERS będzie wart co najmniej ćwierć sekundy na szybkim torze Monza. „Są trzy aspekty KERS, które trzeba brać pod uwagę: czas okrążenia, korzyści wynikające z użycia go na starcie i pomoc przy wyprzedzaniu” – powiedział. „Przede wszystkim poprawa czasu okrążenia na Monzy podczas jazdy z KERS powinna wynieść około ćwierć sekundy, a w kwalifikacjach nawet więcej, jako że można uwolnić dodatkową moc tuż przed rozpoczęciem okrążenia, a potem jeszcze raz w trakcie mierzonego kółka”.

„Jeśli chodzi o korzyści na starcie, to na Monzy od pól startowych do pierwszego zakrętu jest bardzo daleka droga i KERS da przewagę dobrze ponad 15 metrów w porównaniu do samochodów bez tego systemu. Natomiast w kwestii wyprzedzania trzeba pamiętać, że Monza jest torem, na którym bardzo trudno się wyprzedza, jednak jazda z KERS z pewnością nam w tym pomoże. Wszystkie te czynniki razem powodują, że Monza jest torem doskonale nadającym się do użycia systemu odzyskiwania energii kinetycznej” – dodał Symonds.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
KERS
Symonds P.
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Seraf, 07.09.2009 13:57[!]
Ciekawe czy BMW również wróci do KERS na Monzy...
Czechoslowak, 07.09.2009 14:00[!]
"Monza jest torem, na którym bardzo trudno się wyprzedza"- czy ten pan się dobrze czuje???
Speedster, 07.09.2009 14:01[!]
Co ten pan mówi? Monza jest torem na którym się trudno wyprzedza? Moim zdaniem jest idealnym torem do wyprzedzania, mocne dohamowania po długich prostych wręcz zachęcają do wyprzedzania ;-) Jak tak dalej pójdzie to przed każdym wyścigiem będzie usprawiedliwianie się, że tor jest trudny jeżeli chodzi o wyprzedzanie...
topor999, 07.09.2009 14:43[!]
Ma rację, tor jest trudny do wyprzedzania; w Monako i Walencji jest łatwiej.
marrcus, 07.09.2009 14:46[!]
dobrze że chociaż "experci" są tu

to czemu czasem tu były procesje
szajse, 07.09.2009 14:48[!]
Pod koniec sezonu okaże się, że te gadki o całkowitej klapie KERS w obliczu deklasacji przez Ferrari reszty stawki w Belgii to tylko ściema i że większość nadal nad tym pracuje. McLaren już pokazał, że jak się chce to można, pokazały i makarony tydzień temu. Guziczek się przydaje... Bądź co bądź zwiększono limit wagi na 2010 i teraz już nic nie stoi na przeszkodzie aby się tym pobawić.
Co do wyprzedzania to też tak myślałem kilka lat temu jak oglądałem GP USA na półowalu. Myślałem taka prosta - gdzie jak gdzie ale tam to na każdym kółku będzie wyprzedzanka. A było tego mniej niż palców na jednej ręce. Dohamowanie to dopiero połowa sukcesu. Pierwsza połowa to wyjście na prostą.
Speedster, 07.09.2009 15:05[!]
szajse, miałeś na myśli że druga połowa to wyjście z zakrętu na prostą po dohamowaniu to druga część sukcesu, tak? ;-)
SirKamil, 07.09.2009 15:46[!]
"Ciekawe czy BMW również wróci do KERS na Monzy.."

oni i ich elastyczność....:) Byłbym w ciężkim szoku, gdyby złamali swoje... plany.
Simi, 07.09.2009 21:05[!]
Oby im pomogło. Chciałbym widzieć Alonso na szczycie podium w tym roku jeszcze...
mielony, 08.09.2009 06:51[!]
szajse, zwiększony limit wagi jest za względu na zakaz tankowania. Pełny bak na starcie+KERS - nie wiem jak taki bolid wyważą...
rafaello85, 08.09.2009 10:05[!]
No może faktycznie dodatkowe 80 KM mogą się tu przydać, zatem Ferrari i McLaren powinny być wysoko. Renówka dawno już nie bawiła się KERS, zobaczymy co pokażą w najbliższy weekend.
NEO86, 20.09.2009 11:57[!]
W końcu podjęli słuszną decyzję z tym KERSem. Na Monzy trudno się wyprzedza? Ciekawe od kiedy?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca