F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Vettel wciąż ma nadzieję na uniknięcie kary

"Będę walczył do ostatniej minuty i ostatniego tchu".
Igor Szmidt, 19 wrze?nia 2009, wyświetlenia: 4390<< | lista | T- | T+ | >>
Sebastian Vettel przyznał, że Red Bull będzie kontynuował ograniczone jazdy podczas piątkowych treningów w celu zwiększenia żywotności silników i nie planuje używania dodatkowego silnika na potencjalnie słabszym torze dla bolidów konstruowanych przez Adriana Neweya.

Niemiec napoczął już swoją ósmą i zarazem ostatnią w tym sezonie jednostkę napędową Renault V8 po serii ostatnich awarii. Przesiedział większą część piątkowych treningów na Monzy w garażu i oczekuje podobnego rozwoju wydarzeń w nadchodzących wyścigach.

„Przetrwanie z tymi silnikami, które nam zostały, będzie całkiem proste – wszystkie muszą być od tego czasu perfekcyjne” – powiedział Vettel dla oficjalnej strony F1. „Piątkowe jazdy, jak mogliśmy to zaobserwować podczas dwóch ostatnich wyścigów, są dla mnie bardzo ograniczone i z pewnością nie możemy mieć następnej awarii. Jeśli jednak się ona przydarzy, będziemy musieli pogodzić się z karą i wziąć jeden silnik ponad limit. Nie chcemy tego, więc aktualny plan wymaga małej ilości jazd w piątek celem uniknięcia kary”.

Pojawiły się sugestie, jakoby Red Bull miał użyć świeżego silnika na torze, na którym najprawdopodobniej miałby problemy i bez kary, tak, by uzyskać przewagę większej liczby możliwych do przejechania kilometrów na kolejnych grand prix. Vettel przyznał, że to mogłaby być dobra strategia na Monzę, gdzie zakwalifikował się na dziewiątej, a wyścig skończył na ósmej pozycji po mniej konkurencyjnym weekendzie dla zespołu z Milton Keynes, lecz dodał też, że przewidywanie kiedy kara może zostać przyjęta mniejszym kosztem jest zbyt ryzykowne.

„Po fakcie, kiedy popatrzymy na rezultat, pewnie wzięlibyśmy karę na Monzy i zmienili silnik, lecz wcześniej nigdy nic nie wiadomo” – powiedział. Z kolei właściciel Red Bulla – Dietrich Mateschitz zasugerował na początku tego tygodnia, że brak mocy i zawodność silników Renault mogła być przyczyną, dla której zespół w ostatnich rundach nie radzi sobie najlepiej, lecz Vettel przyznał, że słabe wyniki na Monzy nie są tylko wynikiem słabszej jednostki napędowej.

„Myślę, że nasza forma na Monzy nie była spowodowana silnikiem, lecz nie zdradzę sekretu, jeśli powiem, że silniki Mercedesa są bardzo mocne” – powiedział. „Musimy być jednak fair w stosunku do naszego francuskiego partnera. Próbują wszystkiego co w ich mocy i pracują bardzo ciężko, więc nie sądzę, aby przegrana na Monzy wynikała z problemów z silnikiem”.

Porażka Red Bulla na Monzy i dublet Brawn GP oznacza, że Vettel traci teraz 26 punktów do Buttona. Mimo, iż Mateschitz powiedział, że szanse zespołu na tytuł są skończone, to jednak Vettel nie poddaje się. „Będę walczył do ostatniej minuty i ostatniego tchu” – przyznał. „Od teraz naszym celem musi być zwycięstwo. Będziemy analizować każdy wyścig oddzielnie, a na końcu podliczymy punkty i zobaczymy, czy będzie ich wystarczająco, czy też nie. To prawda, że różnica jest dość duża – 26 punktów mówi same za siebie – będzie bardzo ciężko nadgonić, ale bądźcie pewni, że spróbujemy”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli
16.04.2024  Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC
10.04.2024  Plan spalony na panewce - powrót Vettela z emerytury
04.04.2024  Hamilton: Vettel byłby niesamowitą opcją dla Mercedesa
28.03.2024  Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem
Tagi:
Red Bull
Vettel S.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Cricetidae, 20.09.2009 13:04[!]
Zapewne z powodów finansowych... cięcie kosztów itp.
marrcus, 20.09.2009 14:32[!]
może mastera śmieszy "walczył do ostatniej minuty i ostatniego tchu” gdyby nie roz!@# Elvisa to by przyjechał za punktami
Simi, 20.09.2009 16:26[!]
Bardzo szkoda,że dla Red Bulla ta końcówka sezonu jest tak słaba. Bardzo liczyłem na Marka i Sebastiana, ale cóż... Robili co mogli.
Kamikadze2000, 21.09.2009 13:26[!]
A ja się cieszę, że Brawny już praktycznie są poza zasięgiem! W tej też sytuacji nie życzę kolejnych awarii Sebowi. Niech z Markiem przypieczętują wicemistrzostwo RBR! :))
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca