F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Bell: Bez sentymentów przy wyborze drugiego kierowcy

"Romain ciągle jest dla nas opcją, ale chcemy mieć możliwie najlepszy duet kierowców".
Mariusz Karolak, 3 listopada 2009, wyświetlenia: 15679<< | lista | T- | T+ | >>
Bob Bell wyjawił, że będzie mu przykro, jeśli Romain Grosjean utraci swe miejsce w zespole Renault na przyszły rok na rzecz innego kierowcy. Powiedział jednak, że celem zespołu jest posiadanie możliwie najmocniejszego składu kierowców.

Grosjean jest członkiem programu Renault Driver Development od 2005 roku. W zakończonym właśnie sezonie zadebiutował w Formule 1, ale jego występy nie wzbudziły entuzjazmu i choć kilka razy kwalifikował sie dosyć wysoko, to jednak w wyścigach już tak nie błyszczał. Jest więc bardzo prawdopodobne, że Renault nie będzie chciało zakontraktować byłego mistrza GP2 Asia na sezon 2010.

Obecnie największe szanse na angaż u boku Roberta Kubicy wydaje się mieć Timo Glock. Bell przyznaje, że narodowość kierowcy nie będzie kluczowa przy podejmowaniu decyzji o wyborze drugiego reprezentanta. „Romain ciągle jest dla nas opcją, ale zasadniczo chcemy mieć możliwie najlepszy duet kierowców, jaki jesteśmy w stanie pozyskać. Musimy zastanowić się nad wszystkimi możliwościami” – powiedział Bell w ostatni weekend.

„Jeśli Romain nie uzyska naszej akceptacji to będzie nam przykro, że program Renault go straci. Rzecz jasna jest on Francuzem, zatem to może mieć jakieś konsekwencje dla zespołu, lecz ostatecznie uważam, że firma Renault w pełni nas wspiera w tym, co robimy i zdaje sobie sprawę, że potrzebujemy najlepszych kierowców, jakich jesteśmy w stanie mieć w przyszłym sezonie. Jeśli będzie to Romain to w porządku, a jeśli nie to trudno, ale naszym celem jest posiadanie najmocniejszego składu”.

Renault miało wysokie oczekiwania wobec debiutu jego francuskiego protegowanego, ale Grosjean nie pokazał się natychmiast z dobrej strony. Zdaniem Bella stało się tak dlatego, że włączył się do mistrzostw w połowie sezonu i nie mógł wcześniej jeździć ich tegorocznym bolidem z uwagi na ograniczenie testów. Bell jednak nadal wierzy w jego potencjał. „Niewątpliwie faktem jest, że młody kierowca ma wyjątkowo trudno, jeśli teraz wchodzi w połowie sezonu do F1, a wcześniej nie miał zbyt dużego doświadczenia z testów. Jeśli szczęście mu sprzyja i dołącza do zespołu przed startem sezonu i uczestniczy w zimowych testach, to na pewno ma łatwiej. Tak jednak nie było Romainem”.

„Problemem Formuły 1 jest to, że bardzo ciężko jest się przebić. Redukcja testów została dokonana z dobrych powodów. Nie chcę tego krytykować, ale utrudnia to życie kierowcom, którzy chcą tu trafić. Patrząc na to wszystko, Romain na radził sobie tak źle. Miał dwa problemy, z którymi musi się uporać. Po pierwsze – jego partnerem był dwukrotny mistrz świata, a to dosyć trudne, jeśli się porównuje twoje bieżące osiągnięcia z mistrzem. Po drugie – nie daliśmy mu szczególnie dobrego bolidu, a to było niełatwa sytuacja dla młodego kierowcy. Zatem jego wejście do F1 nie było proste, lecz to nie oznacza, że on nie ma talentu. Jestem pewien, że w przyszłości jego talent zostanie lepiej wykorzystany”.

Bell przyznaje, że przynajmniej kilku kierowców jest branych pod uwagę przez zespół Renault. „To prawda, że w tej chwili jest kilku kierowców na rynku transferowym i myślę, że dla dobra zespołu musimy rozpatrzyć wszystkie możliwe rozwiązania. Tym się właśnie zajmujemy. Jesteśmy teraz w trakcie procesu oceny kierowców, którzy są dostępni i podejmiemy decyzję w tej sprawie możliwie jak najszybciej. Nie wykluczamy żadnych opcji”.

Źródło: ITV-F1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.10.2018  Bell: Renault jest na drodze by w 2019 roku zdobywać miejsca na podium
31.07.2018  Bob Bell ustąpił z funkcji dyrektora technicznego Renault Sport
01.07.2018  Kierowcy Renault nie odczuli działania trybu kwalifikacyjnego
30.06.2018  Bell: Nasz nowy tryb kwalifikacyjny nie jest tak efektywny jak "party mode"
21.05.2018  Renault może wkrótce skupić się na przygotowaniach do sezonu 2019
Tagi:
Bell B.
Renault
Grosjean R.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ksAnderson, 03.11.2009 19:31[!]
To może Buttona? Glock to w sumie nie najgorsza opcja, ale jeśli no. Toyota się wycofa, to wtedy chyba lepszy byłby Kobayashi, bo będzie bez pracy, a Timo sam w sobie jakiś wybitny nie jest.
kamarinho1991, 03.11.2009 19:36[!]
Wiele nowego się nie dowiedzieliśmy. Grosjean ma bardzo małe szansę i to co powiedział Bob, wydaje się to potwierdzać.
jan5, 03.11.2009 19:44[!]
a ciekawe jakby spisywał sie bourdais
rolnik sam w dolinie, 03.11.2009 19:45[!]
ciekawe czy mówiąc o sentymentach miał też na mysli Kovalainena....
kamarinho1991, 03.11.2009 19:47[!]
Bourdais? Proszę cię.
Gie, 03.11.2009 20:03[!]
Najważniejsze że Robert jest bezapelacyjnie numerem 1 w Renault i dobierają do niego kierowcę.
Iwan, 03.11.2009 20:53[!]
Przecież reno spory czas temu porzuciło prace nad tegorocznym bolidem, ja sie nie dziwie że Romain tak słabo jeździł, każdy by tak jeździł gdyby zespół nie rozwijał wcale boildu, spojrzeć należy na Fernando, jego wyniki też były kiepskie a on ma spore doświadczenie w porównaniu do Romaina..
Sgt Pepper, 03.11.2009 20:55[!]
Oby tylko nie Heidfeld. Znowu będzie myślał o sobie, a nie o zespole, pokonaniu Roberta i będzie przy każdej okazji o tym gadał (vide ostatni wywiad gdy przed ogłoszeniem wagi bolidów kiedy piał z zachwytu że jest cięższy i zostanie te kilka kółek dłużej... No comments, bo widać że walczył głównie z Robertem. Nawet tego nie krył)
ICEman, 03.11.2009 21:04[!]
Heidfeld, Glock, Montagny, jak Kmi pójdzie do McL to w grę wejdzie tez Heikki
Corvi78, 03.11.2009 21:06[!]
pierwszym rywalem jest "twój" partner - chyba tak myślą i mówią kierowcy...
A ja z miłą chęcią zobaczył bym jeszcze Bourdaisa w F1...
sisiorex, 03.11.2009 21:33[!]
Ja chcę Glocka. Nie jest słaby, a słaby nie może być, wydaję się sympatyczny, znają się z Robertem z czasów BMW, chyba także dobry tester.
mariusz10177, 03.11.2009 21:48[!]
Jeśli naprawdę chcą mieć super duet to ani Glock a szczególnie Kovalainen nie powalają nikogo na kolana. Są typowymi średniakami. Sądzę że Renault musi szukać nowych opcji.....
Ramzi, 03.11.2009 22:39[!]
Zastanawiające jest to że Bell ,najwięcej mówił właśnie o Grosjeanie. Wg mnie szanse tego kierowcy na angaż w F1 wzrosły po tej wypowiedzi ponieważ on był w głównej roli a nie Glock. Zobaczymy co się tam stanie, ja wierze w Grosjeana i mam nadzieje że znajdzie swoje miejsce na gridzie w przyszłym sezonie.
jan5, 03.11.2009 23:06[!]
ciekawe czy udałoby sie w renault przekonać raikonnena do siebie, tylko nie wiem czy mieliby tyle kasy
ice, 03.11.2009 23:07[!]
powiedzieliby cos lepiej o nowym bolidzie, przydałby sie taki artykuł jak o Ferrari... Co do kierowcow, to mysle ze nikogo lepszego niz Glocka nie znajda. Mogliby zaryzykowac i postawic na Kobayashiego jesli Toyota sie wycofa, albo diGrassiego, ale oni nie sa pewniakami, szczegolnie ten drugi, bo Kamui niewątpliwie ma talent.
oligator, 04.11.2009 09:56[!]
powiedzmy sobie szczerze R29 to byl niewypal (m.in. przez porzucenie dyfuzora po nie akceptacji ich wstepnego projektu podczas GP Chin 2008 i przez koncentracje nad KERSem). Alonso jest w szczytowej formie, dlatego to wygladalo tak jakby Piquet i Grosjean spaprali sprawe, a tak naprawde to po prostu Alonso byl cudotworca i z nieudanego bolidu potrafil wykrzesac czasy "w normie"... Alonso sam przyznal ze dostawanie sie do Q3 w koncowce sezonu to byly 'wyczyny', i zostanie w Q1 w ostatnim wyscigu bardziej odzwierciedlalo mozliwosci bolidu...
<Dr.DreS>, 04.11.2009 10:26[!]
Może Renault weźmie Kobayashiego?
oligator, 04.11.2009 10:29[!]
W sumie mieli sakon yamamoyo jako testowego to czemu nie Kobayashi?
Jędruś, 04.11.2009 22:32[!]
Z jego słów wynika, że Renault służy do marnowania talentów zdolnych kierowców:D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca