F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Williams opowiada się za wcześniejszym powrotem KERS

Ferrari i Renault wykazały, że wcześniejsze przywrócenie systemu będzie finansowo opłacalne.
Michał Roszczyn, 29 kwietnia 2010, wyświetlenia: 2099<< | lista | T- | T+ | >>
Dyrektor techniczny Williamsa – Sam Michael twierdzi, że jego zespół zmienił zdanie i obecnie jest za przywróceniem KERS w następnym sezonie, będąc przekonanym, że technologia ta będzie opłacalna finansowo.

Pośród dalszych dyskusji na temat przyszłości systemu odzyskiwania energii kinetycznej – nadal dostępnego w regulaminie technicznym, ale zgodnie nie używanego przez zespoły ze względu na koszty – Michael przyznał, że Williams wcześniej optował za powrotem KERS dopiero w sezonie 2013, kiedy to mają zostać wprowadzone kolejne duże zmiany w przepisach.

Jednakże Australijczyk powiedział, że Ferrari i Renault dokonały prezentacji, która przekonała Williamsa, iż wcześniejsze przywrócenie systemu będzie finansowo opłacalne. „Proponowaliśmy zaczekać do 2013 roku, lecz Ferrari i Renault przedstawiły ekipom FOTA propozycję mówiącą, że mogą zbudować KERS za mniej niż milion euro. Renault zamierza dostarczać technologię każdemu chętnemu teamowi, natomiast Ferrari wszystkim korzystającym z ich silników. Tak więc teraz podobnie jak inni opowiadamy się za powrotem KERS w sezonie 2011”.

Sam Michael jest pewien, że propozycja Ferrari i Renault uczyni stosowanie KERS bardziej sensownym, niż w ubiegłym sezonie, kiedy wszystkie największe zespoły wydały ogromne sumy na rozwój tego systemu, ale niewielu w rzeczywistości używało go w wyścigach. „Nie powiedziałbym, że to jest sprzeczne z polityką oszczędności, ponieważ mówimy o sumie mniejszej od jednego miliona euro, co ma się nijak do wielkich kwot wydawanych na chociażby program rozwojowy nowego silnika. W przeciwieństwie do starego KERS, na który przeznaczano 10 do 20 milionów euro, a nawet więcej, teraz chodzi o zaledwie jeden milion”.

Australijczyk twierdzi, że team Williams zawsze optował za systemem KERS, ale niepokoiły go jedynie kwestie finansowe. „Popieramy KERS, ale nasza pierwotna propozycja zakładała odpowiednie zintegrowanie go z nowym silnikiem w sezonie 2013. To jest technologia, do której rozwoju może przyczynić się Formuła 1. Wiele samochodów drogowych korzysta obecnie z KERS, co czyni sensownym jego obecność w F1. Myśleliśmy, że rok 2013 byłby lepszym momentem na przywrócenie systemu odzyskiwania energii kinetycznej, jednak podpisaliśmy z wszystkimi zespołami umowę stanowiącą, iż jeśli ktoś do końca marca udowodni, że jest w stanie zbudować KERS za milion euro, to poprzemy ten pomysł”.

„Atrakcyjne z mojego punktu widzenia jest uczynienie samochodu szybszym. Nie możesz sobie pozwolić na nie korzystanie z systemu KERS w przypadku, gdy ma go ktoś inny. Mówimy w tym przypadku o zysku 0,3-0,4 sekundy na okrążeniu. Pod koniec ubiegłego roku bolidy z KERS były szybsze. Jeśli spojrzeć na McLarena w Abu Zabi, to byli bardzo konkurencyjni do czasu problemów z hamulcami. Ponadto było tak przy poprzedniej specyfikacji przednich opon, natomiast z węższymi będzie jeszcze łatwiej pracować z KERS”.

Michael jest zadowolony, że przepisy są wystarczająco restrykcyjne, by zapobiec przekształceniu systemu odzyskiwania energii kinetycznej w narzędzie kosztownego wyścigu zbrojeń pomiędzy zespołami. „Jeśli nie byłoby ograniczeń dostarczanej mocy i przechowywanej energii, to sprawa przedstawiałaby się inaczej. Jednak tak nie jest”.

Źródło: Autosport.com, Motorsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.10.2017  Zespoły omówią koncepcję wprowadzenia do F1 napędu na cztery koła
16.03.2012  FIA nie zrezygnuje z DRS
09.03.2012  Mercedes i McLaren eksperymentują z tylnym kanałem F
27.01.2012  Marussia bez systemu KERS w sezonie 2012
24.01.2012  Watson: DRS, KERS i opony Pirelli poprawiły rozrywkę w Formule 1
Tagi:
KERS
Williams

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bartekws, 29.04.2010 11:39[!]
fajnie :D Mi się tam od początku idea KERSu podobała :D tylko wtedy za szybko ją wprowadzono i za dużo ograniczań nałożono - przydałoby się teraz trochę mniej restrykcyjne przepisy wprowadzić..

A jeden milion jurków to rzeczywiście pikuś ;)
Szkot, 29.04.2010 14:11[!]
Williams wejdzie w zadek każdemu byleby tylko przetrwać w F1
Sylas, 29.04.2010 15:28[!]
Stworzyli nie małymi kosztami KERS z myślą o zeszłorocznych przepisach a tu przepisy się zmieniły. A że stworzyli najleprzy chodź najbardziej skomplikowany KERS to są za powrotem tej technologii. A po drugie, Ich KERS jest cały czas testowany i wiadomo że działa doskonale - choć by w Porsche.
BlindWolf, 29.04.2010 15:38[!]
"Williams zwiększył swoje udziały w dziale hybrydowym"( wczorajszy artykuł w WM) do 78 % .
Wczoraj ogłoszono ,a dziś już monitują o przyspieszenie .Jak się okaże ,że kersu nie będzie jednak w przyszłym roku to Williamsa na silnik nie będzie stać .
SirKamil, 29.04.2010 15:58[!]
Aleś ty mundry Wolf.. czytaj ze zrozumieniem...

Williams i tak nie będzie stosował swojego KERS z kołem zamachowym, ale może sprzedawać system do zastosowań w innych seriach (vide Porsche) czy innej gałęzi przemysłu motoryzacyjnego.

Williams zgadza się na KERS ponieważ jego producenci (Zytek/Mercedes/Magnetti Marelli/Renault) są w stanie zaoferować go innym ( czyli Cosworciarzom w tym Williamsowi) za mniej niż milion euro rocznie, czyli jak za darmo.
BlindWolf, 29.04.2010 22:38[!]
SirKamil

OK -przerobiłem temat masz rację .
Staniało strasznie - może pod koniec roku będzie w Biedronce na wyprzedaży :)
biCampeon, 29.04.2010 23:53[!]
"(Zytek/Mercedes/Magnetti Marelli/Renault)" - nie wiem jak będzie w przyszłym roku, ale w ubiegłym Renault korzystało z KERS by Magnetti Marelli, podobnie jak Ferrari. Jednakże fakt, iż tańszy KERS zaoferowały właśnie te dwa zespoły wskazuje, że również teraz oba teamy współpracują z MM.
SirKamil, 30.04.2010 00:07[!]
Tak
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca