F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Dywagacje na temat opon w sezonie 2011 - ciąg dalszy

Decyzja w sprawie dostawcy opon zostanie podjęta prawdopodobnie dopiero po GP Hiszpanii.
owca, 29 kwietnia 2010, wyświetlenia: 2486<< | lista | T- | T+ | >>
Sytuacja w kwestii dostawcy opon na sezon 2011 wydaje się być mało prawdopodobna do rozwiązania przed najbliższym Grand Prix Hiszpanii.

Szef Ferrari – Stefano Domenicali oraz szef teamu McLaren, który jednocześnie pełni także funkcję prezesa FOTA – Martin Whitmarsh, powiedzieli w zeszłym tygodniu, że biorąc pod uwagę, iż Bridgestone odchodzi z F1 wraz z końcem roku, to decyzja w sprawie nowego dostawcy opon na sezon 2011 powinna zostać uzgodniona przed wyścigiem w Barcelonie.

„Myślę, że będziemy wiedzieć coś więcej, prawdopodobnie na 100% przed Barceloną” – powiedział Domenicali przed opuszczeniem Szanghaju. Jednakże po środowym spotkaniu członków FOTA, dyrektor techniczny teamu Williams – Sam Michael powiedział, że podjęcie decyzji przed wyścigiem w Hiszpanii jest obecnie mało prawdopodobne.

Stowarzyszenie zespołów uważało wcześniej, że wszyscy zgodzą na się na to, żeby to Michelin został wybrany na przyszłorocznego dostawcę ogumienia dla F1, jednak firma Avon złożyła swoją atrakcyjną cenowo ofertę, która spotkała się z poparciem Berniego Ecclestone'a i mniejszych zespołów. Włoska firma Pirelli także zakomunikowała niedawno swoje zainteresowanie wejściem do Formuły 1 w przyszłym roku, jednak rozmowy większości osób obecnych na środowym spotkaniu FOTA koncentrowały się na wyborze pomiędzy Michelin a Avon.

„Avon jest dużo tańsze (niż Michelin), ale jest to mniej sprawdzony produkt, pomimo że produkują oni dużą ilość bardzo konkurencyjnych opon” – powiedział Sam Michael w rozmowie z BBC. „Są oni (Avon) większą niewiadomą niż Michelin, ponieważ Michelin był obecny w F1 jeszcze nie tak dawno temu. Jednakże są pomiędzy nimi znaczące różnice cenowe i prawdopodobnie mówimy tu o ponad trzykrotnej różnicy w kosztach dla zespołów”.

Źródło: OneStopStrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.02.2017  Powstanie nowe stowarzyszenie zespołów Formuły 1?
28.02.2014  Stowarzyszenie Zespołów F1 zostało rozwiązane
17.02.2014  Telegraph: FOTA chyli się ku upadkowi
04.06.2013  Zespoły F1 muszą uważniej pracować nad regulaminami
27.05.2013  FOTA już przed rokiem ustaliła stanowisko w sprawie testów opon
Tagi:
Bridgestone
Michelin
FOTA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
SoBcZaK, 29.04.2010 11:20[!]
Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniąse
biCampeon, 29.04.2010 11:22[!]
Pieniądze to nie wszystko, ale bez pieniędzy to ... A tak serio, to zespoły rzeczywiście mają niezły dylemat; Michelin sprawdzony, ale aż trzykrotnie droższy. Nieźle się cenią Francuzi.
Gie, 29.04.2010 12:09[!]
Czyli w F1 nadal będzie tylko jeden dostawca opon? Albo Avon albo Michelin? Szkoda.
vermaden, 29.04.2010 12:14[!]
"prawdopodobnie na 100%"

Przekonales mnie ;p
Banditto, 29.04.2010 12:36[!]
Niech lepiej już teraz zaczną oszczędzać opony na przyszły sezon to będą mieli je za darmo. :)
SirKamil, 29.04.2010 13:15[!]
Teraz to będzie fajna ruletka z tymi gumami. Właściwie do momentu w którym Michelin, tudzież Avon nie dostarczy choćby prototypów opon, trudno mówić o poważnym projektowaniu nowego samochodu. Dlatego czerwonym tak śpieszno... całe szczęście, mimowolnie dzięki zmianie opon moment startu budowy nowych bolidów będzie- chciał czy nie- spłaszczony w czasie dla wszystkich :)
Heikki, 29.04.2010 13:36[!]
Chciałbym żeby Michelin został dostawcą opon, ale za bardzo coś cwaniakują i się okaże że to Avon wygra i to on będzie dostawcą ogumienia...(wiadomo coś nowego o Pirelli??)
Mariusz, 29.04.2010 14:26[!]
Podobno olsztyński Stomil jest zainteresowany wejściem do F1. ;)
vivon, 29.04.2010 15:14[!]
vermaden- przeczytaj sobie jeszcze raz to zdanie...
jakie moze byc koszt ogumienia na jeden weekend skoro 3 krotna roznica to tak wiele dla nich? przy tak duzych budzetach koszt opon to chyba nie tak wiele?
SirKamil, 29.04.2010 17:52[!]
Wiele.
vivon, 29.04.2010 17:53[!]
oo serio? a moze jakies konkrety?
SirKamil, 29.04.2010 18:41[!]
Mówimy o kwotach rzędu kilku milionów euro, a więc takich stanowiących kilka-kilkanaście procent budżetów ekip.

Nie chodzi koszt fizyczny opon, ścieranych na torze. Chodzi o potężne koszty badań, rozwoju i logistyki.
Konfederat1970, 29.04.2010 20:23[!]
Dla mnie w grę wchodzą tylko Michelin, Pirelli, Good Year oraz Bridgestone, a inne jak np. Avon w dodatkowej opcji.
Rossignol, 01.05.2010 14:08[!]
Nie licząc koreańskich producentów, to Michelin jako pierwszy z liczących graczy zgłosił swoją ofertę. O ile się nie mylę, to negocjacje należy rozpocząć od najkorzystniejszej dla siebie opcji, przewidując pole do negocjacji czyli miejsce na ustępstwa. Po ogłoszeniu wstępnych warunków Michelina firma Pirelli, która jeszcze tydzień wcześniej kategorycznie zaprzeczała zaangażowaniu w F1 zgłosiła swoje zainteresowanie widząc że można wejść na atrakcyjnych dla siebie warunkach. Również Japończycy zmienili ton z kategorycznego na asekuracyjny mówiąc, że będą śledzić przebieg rozmów pozostawiając sobie furtkę do zmiany zdania (na nowych warunkach).
Ciekawe że firma Pirelli w momencie pytań o zaangażowanie w F1 mówiła że jej priorytetem jest udział w WRC. Po czym po zapoznaniu się z zarysem oferty Michelin dla F1 zapowiedziała że zweryfikuje sens swojego udziału w WRC na tak drogich warunkach. Mały szantaż dla renegocjowania kosztów? A teraz oferta do F1 gdzie tak czy inaczej zapłacą więcej niż w WRC ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca