F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Permane podsumowuje występ Renault w Walencji

"Odrobiliśmy straty w stosunku do Mercedesa i w chwili obecnej, mamy czwarty najlepszy czas".
Inf. prasowa, 28 czerwca 2010, wyświetlenia: 3747<< | lista | T- | T+ | >>
Alan Permane, główny inżynier wyścigowy Renault F1, ocenia występ zespołu podczas Grand Prix Europy.

Jesteś rozczarowany wynikiem, pomimo, że Robert ukończył wyścig w Walencji na piątej pozycji, zdobywając dla zespołu 10 punktów...

„Robert zajął dobrą lokatę, ale liczyliśmy na nieco lepszy wynik. Samochód bezpieczeństwa wjechał na tor w mało szczęśliwej dla nas chwili, kiedy do pit-stopu miał zjechać Witalij. Czekali tam na niego mechanicy z przygotowanymi oponami. Samochód bezpieczeństwa wyjechał dokładnie w chwili, w której Robert zbliżał się do ostatniego zakrętu. Natychmiast skontaktowaliśmy się z serwisem, aby pomóc Kubicy w zdobyciu przewagi. Pomimo to, zanim mechanicy wyciągnęli z garażu jego opony i przygotowali je do wymiany, minęło trochę czasu. To spowodowało stratę Roberta i przedłużyło jego postój. Kubica wyjechał z alei serwisowej za Buttonem i Barrichello. Dobrze, że szybko zareagowaliśmy na obecność samochodu bezpieczeństwa. Dzięki temu Robert wysunął się przed obu kierowców Ferrari i po wyjeździe z pit-stopu zdołał utrzymać piątą pozycję”.

Czy uważasz, że mieliście realne szanse na podium?

„Tak, gdyby Witalij miał zaplanowaną wymianę opon podczas innego okrążenia to jestem pewien, że po szybkiej zmianie ogumienia Robert wyprzedziłby Buttona i Barrichello, zdobywając miejsce na podium. Zwycięstwo w Formule 1 zależy od wielu różnych czynników, które możemy oceniać z perspektywy czasu. Niemniej szkoda, że straciliśmy miejsce na podium z takiego powodu”.

Pomimo to, masz powody do zadowolenia. Team Renault nadrobił 9 punktów w stosunku do Mercedesa, który jest jego głównym rywalem w mistrzostwach...

„Odrobiliśmy straty w stosunku do Mercedesa i w chwili obecnej mamy czwarty najlepszy czas. Wiele dzieli nas od Red Bulla, ale doganiamy ekipy McLaren i Ferrari. Jeśli w dalszym ciągu będziemy tak szybko wprowadzać udoskonalenia do naszego bolidu, to już niedługo zaczniemy toczyć z nimi równą walkę”.

Jaki był to weekend dla Witalija? Jak oceniasz jego występ?

„Witalij bardzo dobrze poradził sobie podczas kwalifikacji i po raz drugi w ciągu trzech ostatnich wyścigów znalazł się w pierwszej dziesiątce. Niestety, miał słaby czas podczas pierwszego okrążenia wyścigu i spadł o kilka miejsc. Pod koniec pierwszego okrążenia, Witalij znalazł się na 15. pozycji, z której trudno było mu wyjść do przodu. Wyprzedzanie na torze ulicznym, jakim jest Walencja, jest bardzo trudne”.

Kiedy obaj kierowcy zakończyli wyścig, stewardzi zaczęli ustalać, czy nie przekroczyli oni dozwolonej prędkości po wjechaniu na tor samochodu bezpieczeństwa. Czy możesz wyjaśnić nam, dlaczego otrzymali 5 karnych sekund i jak przyjął to zespół?

„Kiedy na tor wjechał samochód bezpieczeństwa, Robert miał właśnie wyhamowywać przed ostatnim zakrętem, który znajduje się tuż przed linią samochodu bezpieczeństwa. Zareagował na obecność pojazdu w ciągu około 1,2 sekundy, a potem wjechał do alei serwisowej. Trudno jest mi powiedzieć, w jaki sposób mógłby uniknąć kary, bo nie mógł ani szybciej zahamować, a na pojawienie się samochodu bezpieczeństwa zareagował tak szybko, jak mógł. Niestety, Witalij utrzymał zbyt dużą prędkość i dlatego przyjmujemy jego karę. Nie rozumiem natomiast dlaczego ukarano Roberta”.

W Walencji wprowadzono wiele udoskonaleń w R30 – czy byłeś zadowolony z ich osiągów?

„Wszystko zadziałało zgodnie z planem. Nowe przednie skrzydło i nowa podwójna podłoga sprawdziły się podczas wyścigu. Poznanie wprowadzonych w pojeździe udoskonaleń zawsze zajmuje trochę czasu, zdecydowanie więcej niż jeden weekend. Właśnie dlatego jesteśmy pewni, że nie wykorzystaliśmy wszystkich ich możliwości. Spodziewam się, że udoskonalenia, a zwłaszcza podwójna podłoga, dadzą nam jeszcze większą przewagę na torze w Silverstone, gdzie znajduje się wiele szybkich zakrętów, które kierowcy przejeżdżają na pełnym gazie. Jestem pewien, że nasz start podczas kolejnego wyścigu będzie udany”.

Źródło: Informacja prasowa RenaultF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
xava, 28.06.2010 20:02[!]
Ok. Mechanicy czekali z oponami na Pietrowa, ale Robert ma przecież radio, są monitory na które chyba ktoś patrzy, gps w bolidzie. Te wszystkie 3 rzeczy zawiodły w jednym czasie ? Niby aleja serwisowa jest krótka ale tyle ludzi co tam pracuje i nikt się nie zorientował kto nadjeżdża ?
Maraz, 28.06.2010 20:06[!]
Ale to się działo bardzo szybko wszystko, myślisz że tak łatwo nagle jest przygotować się do postoju innego kierowcy, kiedy mechanicy czekali już z wyjętymi oponami Pietrowa na pasie serwisowym?

Nie chcę nic mówić, ale za czasów BMW Robert czekałby minutę na swoje opony ;-P
seba_d, 28.06.2010 20:12[!]
z czasów wynika że czekał 10s dłużej to i tak nie długo.
akkim, 28.06.2010 21:02[!]
Ostatnie zdanie Maraz chyba dopisałeś,
ubiegłeś mnie i me myśli w wyrazy ubrałeś :)
depczak, 28.06.2010 21:40[!]
Kubica był pierwszym zjeżdżającym do boksu dosłownie sekundę po decyzji o wyjeździe SC. Kierowcy przed nim – Vettel, Hamilton, Alonso, Massa zostali na torze. Kubica zjechał do boksu 2 sekundy przed Buttonem i 5 sekund przed Barichello, a do tego do jego stanowiska było bliżej (licząc od wjazdu do boksów) niż do stanowiska Williamsa i McLarena. Podsumowując, mechanicy Renault mieli najmniej czasu, żeby się przygotować, dlatego bym ich nie krytykował.
Huckleberry, 28.06.2010 21:46[!]
Maraz, akkim - już byście nie kopali leżącego, co? ;)
atb, 28.06.2010 21:52[!]
e tam, założyliby szybciej... ale tyłem na przód, albo lewe na prawe (a co to, pierwszy raz?)
Huckleberry, 28.06.2010 22:01[!]
Albo zimówki ;)
akkim, 28.06.2010 22:04[!]
@atb >>>
Nie przesadzaj, nałożyliby Jego gumy tyle, że full wety ;)

@Huckleberry >>>
Jakiego "leżącego" nadal nazwa hula
i jest Piotrusiowi jak u nogi kula ;)
christoff.w, 28.06.2010 22:23[!]
xava, po czesci sie zgadzam z Twoim spostrzezeniem bo nie raz widzielismy leniuchujacych mechanikow na swoich krzeselkach a nawet czasami zasypiajacych(BMW-2008 rok ;) ) Wedlug mnie powinni byc w pelnej gotowosci przez caly wyscig nawet pomimo ze kierowca ma zjechac dopiero za 40 okrazen,bo nigdy nic nie wiadomo i zeby nie bylo niespodzianek tak powinno byc jak pisze Ja! ;) ALbo moze dodatkowa,rezerwowa ekipa? Trudno,podium przeszlo kolo nosa,ale taka wlasnie nieprzewidywalna jest Formula 1 i za to ja kochamy choc czasami sie wkurzamy. ;) (sie mi rymnelo! Prawie jak akkimowi! ;) Dobranoc wszystkim.
xava, 28.06.2010 22:52[!]
Słuchajcie, każdy z Was ma trochę racji. Ale.... ja mechaników w ogóle nie winię, na pewno spisali się super; to wina zespołu; powinna byc (przynajmniej) jedna osoba w zespole, która non stop czuwa nad trackingiem bolidów. Poza tym jeżeli aleją jedzie (w kolejności) Renówka, McL i Williams to kto może siedziec w żółtym ? Przecież Pietrow był wtedy chyba 12sty ze stratą przynajmniej 10 sek. Ja obwiniam inżyniera wyścigowego za to. Ale znając życie, RedBull Webbera zrobił na wszystkich duże wrażenie i wszyscy patrzyli w monitory. Czy ktoś wie kto podaje komunikat na kierownicę o neutralizacji ?
Dae, 29.06.2010 08:07[!]
W związku z powyższym małe przypomnienie ;] Dla poprawy nastroju

http://www.youtub.../watch?v=SyaFZtA_27o

no i to samo tylko inaczej

http://www.youtub...zZQc&feature=related
dancom, 29.06.2010 09:51[!]
Robert, alles gut?

KANAŁ Ffff będzie?
Huckleberry, 29.06.2010 11:36[!]
@Dae hehe teraz sie śmiesznie ogląda ale wtedy wszyscy byli nieźle wściekli ;)

Natomiast polski zespół już pracuje nad swoim bolidem, będą mieli okazję sie wykazać jeśli FIA ich dopuści ;) :
http://www.youtub...Ap949NBzWsM&NR=1
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca