F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Testy na torach Ricardo Tormo i Fiorano

Marek Roczniak, 25 stycznia 2005, wyświetlenia: 989<< | lista | T- | T+ | >>
P.Kierowca Konstruktor Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane na torze Ricardo Tormo (Walencja)
1.Antonio Pizzonia Williams BMW 1:11,355   53 
2.Christian Klien Red Bull Cosworth 1:11,617 +0,262 73 
3.Fernando Alonso Renault 1:11,750 +0,395 15 
4.Takuma Sato B.A.R Honda 1:11,839 +0,484 78 
5.Nick Heidfeld Williams BMW 1:12,298 +0,943 60 
6.David Coulthard Red Bull Cosworth 1:12,404 +1,049 61 
7.Ricardo Zonta Toyota 1:12,670 +1,315 73 
8.Anthony Davidson B.A.R Honda 1:12,677 +1,322 75 
9.Giancarlo Fisichella Renault 1:12,827 +1,472 35 
10.Olivier Panis Toyota 1:13,267 +1,912 47 
Czasy uzyskane na torze Fiorano
1.Luca Badoer Ferrari 0:58,460   25 
Podczas pierwszego dnia testów w tym tygodniu na torze Ricardo Tormo w Walencji najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał kierowca testowy zespołu Williams, Antonio Pizzonia. Pomimo bezchmurnego nieba pogoda raczej nie dopisała, albowiem słupek rtęci na termometrach nie przekraczał siedmiu stopni Celsjusza, a dodatkowo jazdę utrudniał silny wiatr. Nie przeszkodziło to jednak Pizzonii w uzyskaniu lepszego o blisko sekundę czasu w stosunku do jego rywala w walce o posadę drugiego kierowcy w Williamsie, Nicka Heidfelda. Brazylijczyk wybrał dosyć odpowiedni moment na zaprezentowanie swojego potencjału, gdyż pod koniec tego tygodnia zapadnie najprawdopodobniej decyzja w sprawie tego, kto będzie partnerem Marka Webbera w sezonie 2005, a komu przypadnie rola testera. Dla stajni z Grove była to pierwsza od blisko roku wizyta na torze w Walencji i z tego względu pierwszy dzień testów został przeznaczony na przypomnienie tego obiektu i przystosowanie doń ustawień bolidów FW26.

Na drugiej pozycji uplasował się reprezentant zespołu Red Bull Racing, Christian Klien. Strata Austriaka do Pizzonii wyniosła mniej niż 0.3 sekundy straty, a oprócz niego w dzisiejszych testach uczestniczył także David Coulthard. O ile Klien po kraksie w zeszłym tygodniu tym razem nie miał żadnych problemów, o tyle aktywność Szkota ograniczyły problemy techniczne, które w pewnym momencie zmusiły go do pozostawienia zeszłorocznego bolidu R5 na torze. Ostatecznie Coulthard uzyskał szósty czas dnia, a jego strata do najszybszego kierowcy z zespołu Williams wyniosła niewiele ponad sekundę.

Zgodnie z zapowiedzią tydzień przed oficjalną prezentacją, która odbędzie się w Monako, zespół Renault zaliczył dzisiaj pierwszą jazdę próbną bolidu R25. Za kierownicą nowego auta, nie różniącego się znacznie na pierwszy rzut oka w stosunku do zeszłorocznego modelu (poza cieńszym nosem), zasiadł Fernando Alonso, przejeżdżając zaledwie 15 okrążeń. Celem pierwszego dnia testów było wyeliminowanie typowych dla nowego samochodu problemów i w istocie R25 aż dwukrotnie zatrzymywał się na torze, po czym musiał być ściągany do boksów. Mimo to Hiszpan ustanowił trzeci czas dnia. „Pierwsze wrażenia na temat samochodu są dobre, pomimo opóźnień wynikłych podczas pierwszego dnia. Silnik jest mocny i dobrze ciągnie nawet z niskich obrotów, a pozycja kierowcy w kokpicie jest wygodna. Przejechaliśmy zbyt mało kilometrów, aby mieć dokładniejsze pojęcie o właściwościach jezdnych i naszym celem jutro będzie przejechanie większej ilości okrążeń, abyśmy mogli rozpocząć poznawanie samochodu”, powiedział Alonso po zakończeniu pierwszych testów. Oprócz Hiszpana na torze Ricardo Tormo obecny był także drugi główny kierowca Renault, Giancarlo Fisichella, który za kierownicą zeszłorocznego bolidu R24 skupił się na testach opon Michelin. Niestety zbyt niska temperatura i niespodziewane porywy wiatru uniemożliwiły zebranie pożytecznych danych. Włoch uplasował się na przedostatniej pozycji, mając blisko półtorej sekundy straty do Pizzonii.

Takuma Sato miał dzisiaj pierwszą okazję do lepszego poznania nowego bolidu B.A.R 007, za którego kierownicą przejechał 75 okrążeń. Tym samym Japończyk był najbardziej aktywnym uczestnikiem wtorkowych testów na torze Ricardo Tormo, które ukończył na czwartej pozycji ze stratą niespełna pół sekundy do najszybszego kierowcy. Nowy samochód stajni z Brackley spisuje się jak dotąd całkiem nieźle, ale problemów przysparza nowy model silnika Hondy. W ciągu tygodnia nastąpiły już trzy awarie japońskich jednostek napędowych – tym razem padło na egzemplarz zamontowany w przejściowej wersji zeszłorocznego bolidu ('05 concept car), za którego kierownicą zasiadł Anthony Davidson. Kierowca testowy B.A.R uzyskał zaledwie ósmy czas dnia. Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów w Walencji byli kierowcy testowi Toyoty, Ricardo Zonta i Olivier Panis, którzy uplasowali się odpowiednio na siódmej i ostatniej pozycji.

Zespół Ferrari także zaliczył we wtorek pierwszy dzień testów w tym tygodniu, przy czym była to raczej forma ugoszczenia delegacji Włoskiego Komitetu Olimpijskiego, w tym piętnastu zdobywców medali z zeszłorocznej Olimpiady w Atenach. Delegację przywitali prezydent Ferrari, Luca di Montezemolo, dyrektor zarządzający, Jean Todt, wiceprezydent, Pierro Ferrari i oczywiście obecny mistrz świata, Michael Schumacher. Włoscy atleci mieli okazję przyjrzeć się z bliska pracy kierowcy testowego Ferrari, Luki Badoera, który za kierownicą dwuletniego bolidu F2003-GA przejechał 25 okrążeń, sprawdzając kilka nowych komponentów przeznaczonych do użycia w najbliższym sezonie. Włoska stajnia testy wznowi dopiero w piątek, dołączając do obecnego od poniedziałku na torze Catalunya zespołu McLaren.

Zdjęcia z testów w Walencji można znaleźć tutaj.

Źródło: pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.02.2024  Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli
23.02.2024  Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów
23.02.2024  Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie
22.02.2024  Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir
22.02.2024  Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana
Tagi:
Testy
Ricardo Tormo
Fiorano

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca