F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.05.2024

Piastri: Wygrana Norrisa daje nam pozytywne znaki

Zespoły popierają rozszerzenie punktowanej strefy

Ferrari potwierdza zatrudnienie Jerome'a D'Ambrosio i Loica Serry

"Bo nie jest Hiszpanem". Czy Alonso ma powody do narzekania?

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Przewodnik Renault: Pit-stopy

Pytania dotyczące pit-stopów zadał jeden z polskich fanów zespołu z Enstone.
Inf. prasowa, 13 pa?dziernika 2010, wyświetlenia: 3111<< | lista | T- | T+ | >>
W najnowszym podcaście Renault F1 Team znalazły się odpowiedzi na kilka pytań dotyczących pit-stopów, które zadał jeden z polskich fanów zespołu – Marceli Kramarczuk. Poniżej zamieszczamy pytania Marcelego i odpowiedzi zespołu na nie. Całą audycję można natomiast odsłuchać tutaj.

Ile osób jest zaangażowanych w pit-stop?

„20 osób. Kiedyś było więcej, gdy mieliśmy tankowanie, ale bez konieczności operowania wężem z paliwem, liczba ta spadła do okrągłej dwudziestki”.

Jak trenuje zespół, aby utrzymać formę?

„Nasz trening jest ograniczony do momentów, kiedy mamy bolid w jednym kawałku, co zazwyczaj wypada na początek, albo na koniec dnia. Wykonujemy 20 pit-stopów w czwartek, piątek, sobotę i niedzielę rano”.

Czy mechanicy wykonują cały czas tę samą pracę, czy zamieniają się w trakcie sezonu?

„Zazwyczaj pozostają na tych samych stanowiskach, chociaż oczywiście dajemy ludzi tam, gdzie najlepiej pasują. Niemniej jednak, oczywiście może zajść potrzeba zamiany w każdym momencie”.

Ile trwały najszybsze pit-stopy podczas treningów i w warunkach wyścigowych?

„W Enstone mamy stanowisko testowe, gdzie generalnie jest przednia część bolidu, która sunie po szynach. Korzystając z tego stanowiska, wykonaliśmy pit-stopy poniżej dwóch sekund z aktualnym rekordem na poziomie około 1,8 lub 1,9 sekundy, ale oczywiście trening w takich warunkach jest zupełnie inny, niż praca przy prawdziwym bolidzie.

W wyścigu nasz najszybszy pit-stop trwał 3,4 sekundy – to czas od momentu zatrzymania bolidu do opuszczenia go na ziemię. Tworzymy również wykres, na którym śledzimy nasze czasy treningów, dzięki czemu możemy zobaczyć nasze postępy w trakcie całego roku”
.

Czy kiedykolwiek wyobrażaliście sobie, że pit-stopy mogą być takie szybkie?

„W ubiegłym roku nasze zmiany kół trwały około 4,5 do 5 sekund. Było tak, ponieważ wciąż mieliśmy tankowanie i mieliśmy dostępny czas, kiedy wąż z paliwem był podłączony do bolidu. Dlatego też wykonaliśmy sporo intensywnych treningów w zimie i zrobiliśmy duże postępy, tak jak wszystkie zespoły. Obecnie pit-stopy nie są aż tak dużą bronią do ataku, ponieważ bycie szybkim jest koniecznością – musisz mieć dobry pit-stop, aby obronić się przed innymi zespołami, które także wykonują dobre pit-stopy”.

Źródło: RenaultF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Wywiady
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Lalu, 13.10.2010 13:45[!]
Kto jak kto, ale Renault nie powinno wypowiadać się na temat zakładania kół.
endriuandri, 13.10.2010 14:01[!]
chyba jednak te treningi nie dają tego co powinny
pepsi-opc, 13.10.2010 14:09[!]
Za dużo tam ich.Powinni zrobic 4 ludzi od opon, 2 od podnoszenia i 3 lizakowy i 1 do przecierania szybki / wymiany spoilera.
oligator, 13.10.2010 14:16[!]
4 ludzi od opon... To by byly 30 sekundowe pit stopy... W sumie dobrze, troche urozmaicenia...

PS : skoro zawiodl pistolet pneumatyczny, to co do tego ma trening do pit stopow?
MaxKapsel, 13.10.2010 14:26[!]
Na każdą oponę potrzeba 3 ludzi - jeden odkręca i przykręca, drugi zdejmuje i zabiera starą oponę, trzeci trzyma, a potem zakłada nową. Czyli do samych kół jest 12-tu. Plus 2 od podnośników i jeden lizakowy. To jest minimum - 15 ludzi. A do tego jeszcze kilku w sytuacjach "awaryjnych" - ten jeden "od szybki", do wymiany spojlera też min. 2 (jeden zdejmuje, drugi zakłada, żeby nie tracić czasu na odkładanie/przynoszenie) itd. tak więc 20 to wcale nie tak "za dużo"...

Trening do pitstopów w takiej sytuacji ma to, że jak zawiedzie pistolet (albo podnośnik, albo cokolwiek innego z osprzętu "garażowego"), to wytrenowana ekipa szybciej sięgnie po nowy, niż ekipa, która takich nagłych "emergency" nie ćwiczy. Albo nawet od razu obok będzie stał gość z drugim pistoletem "na wszelki wypadek". Strata w stosunku do sytuacji bezawaryjnej oczywiście i tak będzie, ale mniejsza...
benethor, 13.10.2010 15:23[!]
@Maxkapsel: dolicz do tego po jednym na stronę do czyszczenia chłodnic, jednego z wiertarką i jednego z akumulatorkiem w razie jakby zgasło
Lalu, 13.10.2010 15:30[!]
@oligator
Mówisz o zdarzeniu Kubicy? Ok. Przypomnij sobie sytuacje z Alonso i ile razy mu koło odpadało, m.in. Monza 2006.
rteger, 13.10.2010 15:45[!]
Monza 2006? koło? Alonso? Chyba oglądaliśmy inne wyścigi..
czysty, 13.10.2010 16:12[!]
@Lalu
Monza 2006 - silnik...
Koło - Hungaroring 2009...
Lalu, 13.10.2010 18:01[!]
Cos mi się pomyliło najwyraźniej. Ale były takie sytuacje.
Huckleberry, 13.10.2010 22:26[!]
O Jezu, tak jakby innym ekipom nie zdarzało się wyjechać z wężem do tankowania, źle dokręconym kołem itp.
Natomiast z tego wywiadu niczego nowego się nie dowiedziałem, no może poza tym stanowiskiem na szynach.
MaxKapsel, 14.10.2010 08:59[!]
@benethor
Z wiertarką? nie przypominam sobie, ale może... A pozostałych tak naprawdę policzyłem - nie na każdym pitstopie trzeba równocześnie zmieniać skrzydło, czyścić chłodnicę i powtórnie odpalać silnik - to są ci goście, których wymieniłem jako "awaryjnych", raz zmieniają skrzydło, raz czyszczą chłodnicę, a raz robią jeszcze co innego. Gdyby ekipa miała odrębnych specjalistów od każdej możliwej czynności, to byłoby ich tam nie 20, a pewnie koło 50.
Ale nie w tym rzecz, żeby policzyć ilu ich tam jest dokładnie i od czego, szczególnie, że w różnych ekipach może być różny podział zadań i organizacja. Chodziło mi o to, że wyżej pepsi-opc napisał, że 20 ludzi to za dużo i wyliczył, że 10 wystarczy. No, więc ewidentnie nie wystarczy, bo jak dodał oligator, przy 1 człowieku na każde koło, taka wymiana trwałaby pół minuty...
NEO86, 16.10.2010 17:12[!]
Ciekawe informacje :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca