F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Renault: Nowa formuła silników wyrówna szanse producentów

Dyrektor zarządzający koncernu twierdzi również, iż Honda i Volkswagen rozważają powrót do F1.
Grzegorz Filiks, 18 grudnia 2010, wyświetlenia: 4200<< | lista | T- | T+ | >>
Nowe silniki, które wejdą do Formuły 1 w 2013 roku to wspaniała szansa dla Renault – tak twierdzi dyrektor zarządzający koncernu Jean Francois Caubet.

Francuski producent samochodów wycofał się z roli posiadacza własnego zespołu w stawce F1, sprzedając Grupie Lotus swoje udziały w Renault F1 Team, ale nadal będzie dostarczał silniki niektórym ekipom przez co najmniej 3 lata, a więc również w sezonie 2013, gdy to obecne jednostki V8, których nie można modyfikować zostaną zastąpione silnikami 4-cylindrowymi z turbodoładowaniem.

„Jednostki napędowe na rok 2013 wyrównają szanse” – powiedział Caubet potwierdzając, że obecny silnik Renault o pojemności 2,4 litra ustępuje tym, które dostarczają Ferrari i Mercedes. „Dokumentacja FIA mówi sama za siebie” – dodał w rozmowie z motorsport-total.com. „Będą innowacje technologiczne; rywalizacja jest zupełnie otwarta. Istnieją precyzyjne przepisy dotyczące kosztów, materiałów, liczby silników na sezon i ich obrotów. Technologicznie mamy wielką swobodę. Każdy rozpoczyna z pustą kartką papieru. Niech wygra lepszy”.

Nowa formuła silników powstała także po to, aby zachęcić innych producentów do powrotu do F1. Caubet przyznał, że jest „za wcześnie” na przekonanie do tego BMW, ale wskazał na „wahania” Volkswagena. Jego zdaniem istnieje jeszcze „trzecia grupa” spoglądająca na ten sport. „To Japończycy” – wyznał przedstawiciel Renault. „Jestem zaskoczony ich zainteresowaniem nowym silnikiem, lecz oczywiście kwestia kosztów mogła zmienić podejście. Europejczycy są z przodu, technologie są nowe – przypuszczam, że nie mogą sobie pozwolić na nieobecność tutaj” – dodał Caubet sugerując, że Honda poważnie rozważa powrót.

Źródło: motorsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
F1 ogólnie
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Byczek, 18.12.2010 10:39[!]
Pogubiłem się.. ostatnio był news o tym, że FIA zatwierdziła na rok 2013 silniki czterocylindrowe, rzędowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dziś w newsie mamy V4 TURBO. Ktoś mi może powiedzieć, jakie w końcu będą te silniki?
doriano, 18.12.2010 10:51 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Nie przejmuj się zbytnio. ;) To, że będzie turbo, jest pewne. Nie do końca jednak wiadomo jaki będzie układ silnika. Część ludzi twierdzi, że V4, część mówi o R4... W oryginalnym artykule mówi się po prostu o czterocylindrowych silnikach - pana redaktora z f1wm.pl ździebko poniosła fantazja. Być może właśnie o to chodzi z "czystą kartką"? ;)

Poprawione. //Maraz
fitipaldi666, 18.12.2010 11:01[!]
A ja zadam proste pytanie . Czemu nie wykręcą z tych silników 800 KM ? Od razu FIA zakłada że będzie 650 skąd oni to wiedzą ?
Czechoslowak, 18.12.2010 11:10[!]
Renault ma trochę do nadgonienia na polu silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem. Konkurencja spod znaku Mercedesa czy Fiata już od pewnego czasu oferuje tą technologię w autach seryjnych, nie mówiąc już o Volkswagenie, który nie tylko ma doświadczenie w budowie takich silników do samochodów cywilnych, ale przetestował też bezpośredni wtrysk w motosporcie (Le Mans).
Loxley, 18.12.2010 11:26[!]
@fitipaldi666 - można by wykręcić i z 1000, tylko żywotność takich silników byłaby bardzo ograniczona, a wchodzi przecież przepis o 5 jednostkach na sezon. Przypuszczam, że 650 to raczej wstępne kalkulacje.
adept, 18.12.2010 12:35[!]
Jest błąd w newsie. Nie ma ograniczenia momentu obrotowego (bardzo się zdziwiłem) tylko liczby obrotów. W oryginalnej wypowiedzi jest "the speed (rev) limit".
grzegorzfiliks, 18.12.2010 12:46[!]
Poprawione.
jpslotus72, 18.12.2010 13:01[!]
Ostatnio z Protona poszły słuchy, że Lotus może w niedalekiej przyszłości sam dostarczać silniki do swoich maszyn - nie wiadomo więc, jak długo zespoły będą chciały korzystać z usług Renaulta. RBR miał w tym sezonie trochę problemów z kompatybilnością konstrukcji Neweya i silnika Renault - jeśli będzie się to powtarzać, Renault być może za 3 lata (jeśli nie wcześniej - "za obopólną ugodą") nie będzie miał komu dostarczać swoich "wynalazków"... Może nie trzeba było sprzedawać tych udziałów Lotusowi, tylko wejść w umowę sponsorską?

Ciekawe co będzie z tą Hondą.
buran, 18.12.2010 13:15[!]
ostatnie zdanie to istny miód na me serce. według mnie w F1 bardzo brakuje Hondy, nawet nie jako zespołu, ale właśnie jako dostawcy silników.
SkC, 18.12.2010 17:19[!]
Byłoby super gdyby parę producentów wróciło do F1 chociaż jako dostawcy silników. Toyota,Honda,BMW i do tych marek jeszcze VW. Honda przecież miała w latach 80-90 bardzo dobre silniki, które napędzały McLarena(McLaren-Honda-Senna) Może skusili by się do powrotu tych jednostek w samochodach z Woking.
SirKamil, 18.12.2010 20:22[!]
V4? Ktoś chyba z byka spadł ;)

To będą CZTEROCYLINDROWE SILNIKI RZĘDOWE. R4.
fitipaldi666, 18.12.2010 20:39[!]
Co za różnica ? Ps jak to coś oczywistego to nie bić :)
schumik, 18.12.2010 23:51[!]
A dlaczego niby V4 nie mogą być? Oczywiście że to możliwe. Stosowało się takie rozwiązania z powodzeniem, a wycofano z seryjnej produkcji "aut codziennych" bo koszty duże w porównaniu do R4. Tak samo jak zakichany FWD wyparł znacznie "lepszy" pod względem własności trakcyjnych RWD, który został tylko w drogich autach...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca