Pogubiłem się.. ostatnio był news o tym, że FIA zatwierdziła na rok 2013 silniki czterocylindrowe, rzędowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dziś w newsie mamy V4 TURBO. Ktoś mi może powiedzieć, jakie w końcu będą te silniki?
Nie przejmuj się zbytnio. ;) To, że będzie turbo, jest pewne. Nie do końca jednak wiadomo jaki będzie układ silnika. Część ludzi twierdzi, że V4, część mówi o R4... W oryginalnym artykule mówi się po prostu o czterocylindrowych silnikach - pana redaktora z f1wm.pl ździebko poniosła fantazja. Być może właśnie o to chodzi z "czystą kartką"? ;)
Poprawione. //Maraz
A ja zadam proste pytanie . Czemu nie wykręcą z tych silników 800 KM ? Od razu FIA zakłada że będzie 650 skąd oni to wiedzą ?
Renault ma trochę do nadgonienia na polu silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem. Konkurencja spod znaku Mercedesa czy Fiata już od pewnego czasu oferuje tą technologię w autach seryjnych, nie mówiąc już o Volkswagenie, który nie tylko ma doświadczenie w budowie takich silników do samochodów cywilnych, ale przetestował też bezpośredni wtrysk w motosporcie (Le Mans).
@fitipaldi666 - można by wykręcić i z 1000, tylko żywotność takich silników byłaby bardzo ograniczona, a wchodzi przecież przepis o 5 jednostkach na sezon. Przypuszczam, że 650 to raczej wstępne kalkulacje.
Jest błąd w newsie. Nie ma ograniczenia momentu obrotowego (bardzo się zdziwiłem) tylko liczby obrotów. W oryginalnej wypowiedzi jest "the speed (rev) limit".
Poprawione.
Ostatnio z Protona poszły słuchy, że Lotus może w niedalekiej przyszłości sam dostarczać silniki do swoich maszyn - nie wiadomo więc, jak długo zespoły będą chciały korzystać z usług Renaulta. RBR miał w tym sezonie trochę problemów z kompatybilnością konstrukcji Neweya i silnika Renault - jeśli będzie się to powtarzać, Renault być może za 3 lata (jeśli nie wcześniej - "za obopólną ugodą") nie będzie miał komu dostarczać swoich "wynalazków"... Może nie trzeba było sprzedawać tych udziałów Lotusowi, tylko wejść w umowę sponsorską?
Ciekawe co będzie z tą Hondą.
ostatnie zdanie to istny miód na me serce. według mnie w F1 bardzo brakuje Hondy, nawet nie jako zespołu, ale właśnie jako dostawcy silników.
SkC, 18.12.2010 17:19 | | |
Byłoby super gdyby parę producentów wróciło do F1 chociaż jako dostawcy silników. Toyota,Honda,BMW i do tych marek jeszcze VW. Honda przecież miała w latach 80-90 bardzo dobre silniki, które napędzały McLarena(McLaren-Honda-Senna) Może skusili by się do powrotu tych jednostek w samochodach z Woking.
V4? Ktoś chyba z byka spadł ;)
To będą CZTEROCYLINDROWE SILNIKI RZĘDOWE. R4.
Co za różnica ? Ps jak to coś oczywistego to nie bić :)
A dlaczego niby V4 nie mogą być? Oczywiście że to możliwe. Stosowało się takie rozwiązania z powodzeniem, a wycofano z seryjnej produkcji "aut codziennych" bo koszty duże w porównaniu do R4. Tak samo jak zakichany FWD wyparł znacznie "lepszy" pod względem własności trakcyjnych RWD, który został tylko w drogich autach...
|