F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Newey: System KERS musi dobrze pracować

W innym wypadku RB7 może nie być konkurencyjny.
Piotr Bogucki, 1 lutego 2011, wyświetlenia: 3216<< | lista | T- | T+ | >>
Szef techniczny Red Bulla – Adrian Newey sądzi, że kluczową sprawą w tym sezonie będzie sprawienie, by system KERS pracował jak należy, inaczej mogą stracić grunt względem swoich rywali. System odzyskiwania energii kinetycznej powraca w tym sezonie do Formuły 1 i w przeciwieństwie do 2009 roku istnieje możliwość, że posiadały go będą wszystkie znaczące zespoły.

Dwa lata temu Red Bull zaprojektował własny system KERS, ale zdecydował się nie ścigać z nim tak samo, jak jego ówczesny główny rywal Brawn GP. Newey jednak uważa, że w tym roku zespół nie może rozpocząć sezonu z nieodpowiednio pracującym KERS, gdyż jego zdaniem system będzie przynosił duże korzyści podczas startów do wyścigu.

„RB5 był tak naprawdę budowany pod kątem jazdy z KERS i mieliśmy go nawet przez chwilę podczas przedsezonowych testów” – przyznał Newey podczas prezentacji nowego samochodu w Walencji. „Stwierdziliśmy jednak, że lepiej będzie skupić się na innych rzeczach i zdecydowaliśmy się na jazdę bez systemu podczas całego sezonu 2009”.

„Upakowanie KERS jest pewnym wyzwaniem, a wielkim wyzwaniem jest dojście do takiego rozwiązania, które nie narusza za bardzo aerodynamiki, gdyż w innym wypadku tracisz cały zysk osiągów płynących z KERS. Jesteśmy tu, by postarać się rozwinąć go podczas przedsezonowych testów tak, aby dawał nam faktycznie większe osiągi. Uważam, że jedną z rzeczy, która stała się jasna w 2009 roku, jest przewaga KERS na linii startu”.

„Na szczęście zespół, z którym walczyliśmy w tamtym roku, a był nim Brawn, również nie posiadał KERS, więc nikt nie miał przewagi w tym względzie, ale w tym roku nie ma wątpliwości, że McLaren, Ferrari i Mercedes będą mieć KERS i będą bardzo konkurencyjni, musimy więc nad tym pracować nawet dla tylko jednego powodu, którym jest start wyścigu”.

Pomimo faktu, że RB6 był najszybszy w stawce, Newey ma nadzieję, że nowy RB7 będzie jeszcze szybszy dzięki rozwojowi konstrukcji bazującej na poprzednikach. „Przede wszystkim jest to trzecia generacja rodziny rozpoczętej przez RB5, jest więc on rozwinięciem swoich przodków. Przystosowaliśmy samochód do zmian w regulaminie, włożyliśmy więc z powrotem do niego system KERS, cofnęliśmy się do pojedynczego dyfuzora i zrobiliśmy parę innych drobiazgów w celu sprostania przepisom”.

„Trudno jest też zaprojektować auto, by pasowało do opon Pirelli. Mieliśmy oczywiście krótkie testy w Abu Zabi zaraz po wyścigu w zeszłym roku, ale opony rozwinęły się od tamtego momentu i to będzie rzeczą, której będziemy musieli się uczyć podczas kolejnych testów”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.04.2024  Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku
25.04.2024  Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla
25.04.2024  AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla
17.04.2024  AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech
05.04.2024  Autosport: Aston złożył Newey'owi ofertę pracy podczas GP Arabii
Tagi:
Newey A.
Red Bull
KERS

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
el_diablo, 01.02.2011 15:59[!]
Nieźle Newey upakował wszystko. Z tyłu bolidu na podłodze łóżko sie zmieści. ;)
NEO86, 16.02.2011 17:53[!]
Newey dobrze prawi na temat KERSU
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca