|
|
|
|
|
|
Renault umożliwi swoim kierowcom zdobywanie doświadczenia |
Tymczasem Senna jest pierwszym kierowcą rezerwowym ekipy. |
|
•Paweł Zając, 2 lutego 2011, wyświetlenia: 2524 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Kierowcy akademii zespołu Lotus Renault GP będą jeździć w tym sezonie starszą specyfikacją samochodu i zdobywać tym samym doświadczenie za kierownicą.
Podczas prezentacji nowego bolidu zespół ujawnił także, iż będzie miał aż 5 kierowców rezerwowych. W skład tej dość sporej ekipy wchodzą Bruno Senna, Romain Grosjean, Fairus Fauzy, Ho-Pin Tung oraz Jan Charouz.
Szef brytyjskiej ekipy ujawnił, że od dawna planował zwiększenie składu kierowców, a akademia Renault ma im pomóc w przygotowaniach do jazdy w Formule 1. „Tutaj nie chodzi tylko o pieniądze od tych kierowców, strategia jest prosta” – powiedział Eric Boullier. „Chcemy stworzyć coś w rodzaju akademii Ferrari. Ich trzeci kierowca, a także mistrzowie F3 czy czegoś innego, testują w dwuletnim samochodzie. Takie testy są dozwolone”.
Francuz podaje byłego kierowcę rezerwowego ekipy – Jerome D'Ambrosio, jako przykład celów akademii. „Pomysł został oparty o moje doświadczenia z D'Ambrosio. Chciałem, by spędzał z zespołem jak najwięcej czasu. Zasiadał w kokpicie podczas World Series by Renault, w trakcie dni promocyjnych i różnych pokazów”.
„Ostatecznie przyniosło to efekt, ponieważ podczas testów dla Virgin, zespół był pod dużym wrażeniem tego, że umiał się zaadaptować i przekazać odpowiednie informacje. Jerome zadziwił ich podczas testów debiutantów w Abu Zabi, byli zaskoczeni tym, jak czuje się w samochodzie. Zdecydowałem się więc pójść z projektem o krok dalej i dać dzieciakom, o ile można ich tak nazwać, trochę czasu w zespole Formuły Jeden”.
Boullier dodał również, że każdy kierowca rezerwowy ekipy, dzięki akademii, będzie miał szanse udowodnienia, że jest warty miejsca w wyścigowym kokpicie. „Będziemy używali dwuletniego samochodu w procesie rozwoju kierowców. Dla niektórych będzie to pełny program, który pozwoli ich ocenić, a kierowcom takim jak Bruno – pozostać blisko F1. Muszą przekonać nas, że są gotowi na F1, ponieważ to oni będą tworzyć przyszłość tego sportu i chcemy, by byli gotowi”.
Na sam koniec szef Roberta Kubicy powiedział, że pierwszy w kolejce do ewentualnego zastąpienia kierowców wyścigowych jest Bruno Senna. Tegorocznym priorytetem dla Grosjeana jest walka w GP2. „W razie potrzeby miejsce otrzyma ten kierowca, który będzie gotowy, a Bruno jest najlepiej przygotowany z nich wszystkich. Romain jest częścią planu wprowadzenia francuskiego kierowcy do F1, jednak wcześniej musi zająć się innymi rzeczami i GP2 jest jedną z tych rzeczy”.
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|