F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Virgin pracuje nad nowym skrzydłem, by zredukować stratę do Team Lotus

Zdaniem Glocka jego nowy bolid obecnie jest wolniejszy od auta Lotusa o 1 sekundę na okrążeniu.
Grzegorz Filiks, 24 lutego 2011, wyświetlenia: 2462<< | lista | T- | T+ | >>
Dyrektor techniczny Virgin Racing – Nick Wirth pracuje nad koncepcją nowego skrzydła, które ma pomóc w zredukowaniu jednosekundowej straty do najbliższego rywala swojej ekipy – Team Lotus.

Taką informację w rozmowie z Auto Motor und Sport ujawnił główny kierowca ostatniego zespołu zeszłorocznych mistrzostw – Timo Glock, przyznając jednocześnie, że istnieje problem z tyłem ich nowego bolidu oznaczonego symbolem MVR-02. „To wina aerodynamiki” – odparł, spytany o genezę kłopotu. „Wierzymy, że już znaleźliśmy przyczynę, teraz musimy się jej pozbyć”.

Według Niemca Virgin przez ostatnie 12 miesięcy wykonał wielki krok naprzód w kwestii niezawodności swojej konstrukcji, ale jej konkurencyjność nadal nie zadowala. „Strata do Lotusa już jest dosyć duża” – stwierdził. „W niedzielę (podczas testów w Barcelonie) byli przed nami o sekundę. Wiemy, że mamy problem i musimy go rozwiązać. Wszystko więc sprowadza się do tego, by Nick Wirth zaprojektował kilka nowych skrzydeł i to powinno nam pomóc”.

Źródło: motorsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.01.2012  Symonds: Ubiegłoroczny bolid był lepszy niż się wydawało
01.01.2012  Marussia zaprezentowała nowe logo
11.12.2011  Booth: Symonds gorąco wspiera prace Virgin Racing
27.11.2011  Charles Pic kierowcą Marussi w sezonie 2012
17.11.2011  Glock żartuje z Pica
Tagi:
Glock T.
Virgin

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
corey_taylor, 24.02.2011 18:22[!]
kurczę, jesli rzeczywiście są sekundę za Lotusem, to tragedia...
no chyba że Lotus wykonał jakiś ogromny krok do przodu.
testauto, 24.02.2011 18:32[!]
Swoją drogą jest to ciekawy problem, niby tylko sekunda ale jak ogromnie ważna. Biorąc pod uwagę wszystkie konstrukcje bolidów zastanawiający jest fakt, że tylko czołówka "robi" dobre aero, zestraja napęd itd..... ale przecież w takich teamach jak Virgin czy Lotus też pracują niegłupi ludzie.
IJTKPZZ7, 24.02.2011 18:49[!]
@corey talor
Lotus zrobił kawał dobrej roboty: korzysta z tunelu i rozpoczął budowę własnego, mają świetnego Gascoyna i typuję, że w 2012 będą w środku stawki na poziomie FI i Williams w sezonie 2010.

@testauto
Z tego co wiem, to Viirgin w pełni opiera się na systemie CFT i jak widać (w porównaniu z Lotusem np) nie jest to dla nich najlepsze.
Ferrarif1, 24.02.2011 19:02[!]
@IJTKPZZ7 --> CFD COMPUTER FLUID DYNAMICS

sekunda to i tak niewiele jak na nich
THC-303, 24.02.2011 19:06[!]
IJTKPZZ7
CFD, nie CFT. Pomysł Wirtha, swoją drogą też dobrego fachowca (szefem zespołu był już w 1994 w Simteku, projektował też Benettony w czasach Alesi-Berger i początkach Fisico-Wurz). Inna sprawa, że wiele nieprzychylnych komentarzy o projektowaniu bez tunelu się słyszy.
Jeśli zaś chodzi o to czy Lotus za rok będzie tam gdzie Force i Williams... nie sądzę by byli na poziomie Force jeśli team z Silverstone utrzyma tempo prezentowanego rozwoju. Natomiast Williams nie ma pieniędzy i wiele zależało będzie od pozyskania sponsorów plus tego czy koło zamachowe wypali. Lotus może ich dogonić, nie musi, ale ma też cień szanse nawet na bycie przed ekipą z Groove.
SirKamil, 24.02.2011 19:08[!]
COMPUTATIONAL Fluid Dynamics
Obliczeniowa Dynamika Płynów
asc, 24.02.2011 19:33[!]
Każdy zespół kupuje system CFD od niezależnych firm, a wszystkie są porównywalne. Brak tunelu to tylko ucinanie kosztów, a będzie się to mścić, aż do czasu wycofania się Virgin z rywalizacji (bo nie sądzę, żeby bez dodatkowych dużych sponsorów zaczęli budować tunel)...

Poza tym Team Lotus podpisał umowę o podzespoły Renault i Red Bulla... Dużo prac konstrukcyjnych odchodzi. Taka skrzynia biegów Red Bulla to na pewno cud w porównaniu do tego co ma Virgin, zwłaszcza, że w tym sezonie każdy dba żeby była zminiaturyzowana (ciekawe czy kliencka skrzynia RB jest ze specyfikacji tegorocznej czy zeszłorocznej?).

@THC-303: Williams nie ma pieniędzy? Jeśli porównujesz do Ferrari to może się tak wydawać. PDVSA to nie jest mały żuczek + Williams sprzedaje technologię innym firmom (KERS z kołem zamachowym dla Porsche) + debiut giełdowy + są w czołówce zespołów najlepiej dbających o budżet.
lubczyk, 24.02.2011 19:45[!]
@asc, Lotus ma skrzynię RBR z 2009 roku.
Doug the Head, 24.02.2011 19:52[!]
@THC-303, @asc, dokladnie, Williams to jest poważna firma inżynieryjna, która za wyjątkiem silnika, sama buduje wszystkie pozostale systemy i to z powodzeniem (choćby tegoroczna skrzynia biegów i zeszłoroczna sprzedana do HRT, o KERS juz nie wspominając). A czytając niektórych odnoszę wrażenie że klasyfikujecie FI przed Williamsem a co najlepsze teraz juz nawet Lotusa :) Niby skąd takie wnioski ? Wiem że testy są niemiarodajne ale zanim postawicie Williamsa nawet za HRT to najpierw popatrz jeden z drugim co sie dzieje.
Sycior, 24.02.2011 20:00[!]
Ja bym na ich miejscu zmienił te śmieci od Xtraca, i pokusił się jak nie o budowę to o wynajęcie tunelu. Co prawda teraz każdy z CFD korzysta ale w parze z tunelem.
THC-303, 24.02.2011 21:17[!]
asc
właśnie debiut giełdowy. Williams nie wszedłby na giełdę gdyby nie potrzeba zysku. A dlaczego zrezygnowali z Hulka w miejsce Maldonado? Odpowiedzcie sobie sami. Williams to poważna firma inżynieryjna, buduje systemy, czasem sprzedaje. Prawda. A teraz pytanie: jaka firmę budującą systemy stać na własny zespół ze znikomym sponsoringiem (wymienić wszystkich sponsorów których stracili). Williams zatrzymał się w rozwoju wtedy gdy pieniądze zaczęły być w F1 najważniejsze, a potem mieli przebłyski tylko za czasów mariażu z BMW.

Bardzo kibicuję Williamsowi zwłaszcza że jeździ w nim mój ulubiony kierowca, ale prawda jest taka, że obecnie to FI pnie się w górę, Williams to tendencja spadkowa. Nie mowię że np w tym roku przegrają z FI bo tego nigdy nie wiadomo (vide Brawn), ale generalnie na fali wznoszącej to oni nie są, poniżej pewnego poziomu z uwagi na personel i doświadczenie nie zejdą, ale mogą mieć ciężkie lata przed sobą.
jpslotus72, 24.02.2011 21:46[!]
Kiedy wczesną zimą wyraziłem swoje wątpliwości co do wartości projektowania w oparciu tylko o CFD, dostałem po uszach (nie pamiętam od kogo i nie będę sprawdzał, bo nie o to chodzi, żeby się "odgrywać") - jednak co tunel to tunel. Nie tylko Team Lotus planuje budowę własnego tunelu, ale i Ferrari zainwestowało ostatnio sporo w modyfikację swojego - a ten zespół jest w F1 nie od wczoraj i wie, co w trawie piszczy. CFD oczywiście jest użyteczne, ale - jak wspomniał Sycior - w połączeniu z tunelem. "Realu" nie da się (przynajmniej na razie) w pełni zastąpić "wirtualem" - F1 to jeszcze nie Matrix.
arahja, 24.02.2011 23:18[!]
mam nadzieję że Pat Symonds którego zatrudniło Virgin pomoże im przeskoczyć 1Malaysia na koniec sezonu. niech pokażą że w F1 można szybko jeździć dzięki CFD.
akkim, 25.02.2011 09:19[!]
Technologia projektów - owszem, także tunel - zysk ogromny,
potrzebny tylko szczegół. Pomysł plus inżynier zdolny.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca