|
|
|
|
|
|
Rozmowa na tematy techniczne z Jamesem Allisonem |
Wywiad z dyrektorem technicznym Lotus Renault GP przed wyścigiem o Grand Prix Chin. |
|
•Inf. prasowa, 13 kwietnia 2011, wyświetlenia: 1947 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Wywiad z dyrektorem technicznym Lotus Renault GP – Jamesem Allisonem, przeprowadzony przez biuro prasowe zespołu z Enstone przed wyścigiem o Grand Prix Chin.
Dwa miejsca z rzędu na podium – musisz być szczęśliwym człowiekiem?
„Jestem zadowolony w imieniu całego zespołu. To był mega wysiłek i czuję, że w ostatnich dwóch wyścigach wycisnęliśmy z samochodu wszystko, co się dało. Bolid zdobył miejsce na podium na dwóch różnych torach i zachowywał się dobrze tak w klimacie umiarkowanym w Melbourne, jak i w gorącym w Sepang. To dobra wróżba na ten sezon”.
Widzieliśmy, że w Sepang model R31 pokazał dobre tempo wyścigowe – zdecydowanie lepsze niż tempo podczas jazdy kwalifikacyjnej – jaka jest twoja ocena?
„Widzieliśmy to już dwa razy. Tak zachowywał się samochód z ubiegłego sezonu, który sprawował się dobrze przy bogatej mieszance paliwowej i wygląda na to, że jest tak samo w przypadku modelu R31. Jednakże wciąż musimy popracować nad tempem podczas jazd kwalifikacyjnych i wyścigowych zanim uznamy, że jesteśmy wystarczająco konkurencyjni”.
Wypadek Witalija w Malezji spowodował znaczne uszkodzenie kolumny kierowniczej – co się dokładnie stało?
„Upadek samochodu z tej wysokości przełożył się na dużą siłę uderzenia (około 30 g). Ciężar kierownicy połączony z masą rąk kierowcy uległ znacznemu zwiększeniu podczas tego uderzenia i okazał się wystarczający, żeby złamać kolumnę kierownicy w miejscu, w którym wystaje ona ponad łożysko na desce rozdzielczej”.
Czy to jest rodzaj uszkodzeń, jakiego można oczekiwać w tego rodzaju wypadkach?
„Samochód nie jest tak naprawdę zaprojektowany, żeby wytrzymać takie uderzenie bez konsekwencji. Analizujemy dane z wypadku i zdecydujemy czy będziemy dokonywać odpowiednich zmian, czy nie”.
Czy Witalij będzie w tym tygodniu musiał zmienić podwozie na wyścig w Chinach?
„Było trochę uszkodzeń w okolicach przedniego spojlera – jest on aktualnie naprawiany w Enstone i wróci na tor, jako część zamienna. Tak więc w ten weekend Nick będzie używał podwozia numer 4, a Witalij – podwozia numer 1. Witalij najprawdopodobniej wróci do swojego podstawowego chassis w następnym wyścigu w Turcji”.
Czy możesz nam przybliżyć sytuację z zawieszeniem? Czy zespół już całkowicie rozwiązał te problemy?
„Tak jak już wcześniej mówiliśmy, problemy wynikały z mniejszej niż zakładaliśmy wytrzymałości materiału w tym zawieszeniu, które zamontowaliśmy po raz pierwszy w piątek rano. Zawieszenie z wyścigu w Melbourne zachowywało się bez problemów przez całą resztę weekendu. W ramach ostrożności przeprojektowaliśmy je tak, aby zmniejszyć obciążenia w strefie dookoła usterki. Jak wszystko dobrze pójdzie, to nowo zaprojektowane elementy będą dostępne w Chinach”.
Wyścig w Sepang był bogaty w akcję, głównie ze względu na opony i wpływ DRS. Jak to wyglądało od strony boksu?
„Udział w takim wyścigu był trudnym zadaniem dla naszego stratega i głównego inżyniera. Podjęcie prawidłowych decyzji jest naprawdę dużym wyzwaniem i cieszę się, że nie musiałem tego robić! Widziałem dużo wyprzedzeń i myślę, że FIA ustawiła strefy DRS w Sepang prawie dobrze. W Chinach będą musieli bardzo dokładnie wybrać moment aktywacji DRS, ponieważ prosta ze strefą DRS jest o 300 metrów dłuższa w porównaniu z torem w Sepang”.
Jakie są twoje oczekiwania odnośnie Chin? Czy LRGP będzie znowu walczyło w czołówce?
„Oczywiście, że tak, a to jest tor, który bardzo pasuje naszemu bolidowi. Przywieźliśmy do Malezji rozsądne ulepszenia, a w Chinach wprowadzimy jeszcze usprawnienia aerodynamiczne”.
Źródło: Informacja prasowa lotusrenaultgp.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|