F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespoły złe na decyzję FIA w sprawie zakazu dmuchanych dyfuzorów

Dyrektywa FIA ma wejść w życie od Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Silvertsone.
Nataniel Piórkowski, 13 czerwca 2011, wyświetlenia: 2760<< | lista | T- | T+ | >>
Zespoły Red Bull Racing i Lotus Renault GP gniewnie zareagowały na fakt, że podczas Grand Prix Kanady FIA ciągle przypominała o konieczności ograniczenia korzyści płynących z dmuchanych dyfuzorów.

Jak już wcześniej informowaliśmy, niektóre zespoły i producenci silników obawiają się wprowadzenia tych zmian w środku sezonu, argumentując, że wpłyną one na stopień niezawodności bolidów. Jednakże delegat techniczny FIA – Charlie Whiting napisał do zespołów podczas weekendu w Montrealu, iż od GP Wielkiej Brytanii nie będzie wyjątków od zasady, że w czasie hamowania przepustnica nie może być otwarta na więcej niż 10% pełnego potencjału.

Whiting omówi szerzej swoje spostrzeżenia na spotkaniu przedstawicieli zespołów oraz technicznej grupy roboczej w przyszłym tygodniu. „Jeśli zespoły nie będą w stanie wyraźnie pokazać, że takie podejście powoduje poważny problem, to zakaz ten zostanie wprowadzony” – powiedział w rozmowie z telewizją BBC szef zespołu Mercedes GP – Ross Brawn.

Szef FIA – Jean Todt powiedział w ubiegłym tygodniu, że jest zdecydowany na taki krok, gdyż dmuchanie „gorących” spalin gdy samochód nie przyspiesza powoduje tylko „niepotrzebne zużycie paliwa”. Tymczasem brazylijska gazeta O Estado de S. Paulo cytuje Adriana Neweya: „Zgadzam się na zmiany regulaminów w środku sezonu, ale muszą być to uzasadnione powody, takie jak bezpieczeństwo, ale w tym przypadku tak nie jest. To absurd”.

Podobnego zdania jest Eric Boullier, którego zespół jest – podobnie jak Red Bull Racing – napędzany jednostkami napędowymi firmy Renault: „Zaprojektowaliśmy nasz samochód zgodnie z tą zasadą i już w zeszłym sezonie korzystały z niej niektóre zespoły. Przeszliśmy kontrolę techniczną na początku mistrzostw. Rezygnacja z tego teraz będzie prawdopodobnie oznaczała zmniejszenie naszych szans na osiąganie dobrych wyników w tym roku”.

Źródło: onestopstrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
FIA
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kemek, 13.06.2011 15:56[!]
"To absurd" - i tyle można powiedzieć.
Kamikadze2000, 13.06.2011 15:58[!]
FIA nie radzi sobie najwyraźniej z ustalaniem, co ma byc, a co nie... Takie rzeczy zakazuje się przed sezonem! Przecież to nie zostało wprowadzone w tym sezonie! ;/
paymey852, 13.06.2011 16:11[!]
Jak chcą być tacy Ekologiczni to niech jadą tylko na Kersie.
Adrian Newey jak zwykle ma racje "To absurd”.
Paliwo jest po to by być szybkim na torze, jeśli FIA twierdzi że ktoś je marnuje to niech zaczną od Ferrari kropka
andy, 13.06.2011 16:19[!]
Brawo FIA!
jpslotus72, 13.06.2011 16:32[!]
Jasne, że najbardziej będą protestowały te zespoły, które mają najwięcej do stracenia - ale pomijając "partykularne interesy", zmiana zasad w trakcie sezonu jest jednak "ciosem poniżej pasa". Przed startem sezonu FIA nie wiedziała, że zespoły korzystają z dmuchanego dyfuzora albo na czym polega jego działanie?
Makintosz_HD, 13.06.2011 17:23[!]
Może zamiast ciągłych zmian w regulaminach ( wymyślisz jedno to zabronią, wymyślisz coś innego znowu strzał w mordę ) trzeba zmienić Prezesa FIA?! Panowie wybaczcie bo było to powiedziane już milion razy ale to jest F1 a nie do jasnej cholery zabawa w której nie ma jasnych zasad!! Zaraz przestanie się to podobać i do zabawy nie będzie chętnych!!! Dojdzie do tego że zespoły ustalą budżety a szanowny Pan Todd będzie je uchwalał... Nie rozumiem bo skoro np takie Ferrari stać na to żeby wywalić 600mln albo i więcej to niech to robią i niech szanowny Pan Prezes nie patrzy ze takie HRT płacze bo nie mają więc musi być równowaga. To chore i zabija F1. Ma być smród paliwa, palnej gumy i silniki rozrywające bębenki.Jednym słowem F1! Kosiarki zostawmy ogrodnikom.
podusiak22xD, 13.06.2011 17:36[!]
Makintosz_HD- Święta racja, kandyduj na prezydenta FIA a masz mój głos.
Sycior, 13.06.2011 18:09[!]
Czasem jak wprowadzą jakiś zakaz to mi się nawet podoba. Jest fajna walka zespołów aby obejść przepis albo coś nowego wymyślą. Jednak taki poważny zakaz jak ten w środku sezonu? Bolid F1 jest jak organizm, wszystko ściśle ze sobą współpracuje w większym lub mniejszym stopniu, pozbawisz go jakiegoś elementu i będzie działał gorzej. Co prawda nie jestem sympatykiem Vettela i nie chcę aby wygrał tytuł, ale na drodze rywalizacji na torze. Może to głupie, ale nie wiem czy FIA nie chce po prostu spowolnić Red Bulla? Najwięcej oni maja do stracenia na zakazie, ich EBD bardzo potrzebuje dużej ilości spalin.
IceMan11, 13.06.2011 18:19[!]
Myślałem, że jak przyjdzie Jean to będzie to bardziej zorganizowane, a tymczasem wszystko się sypie. W zasadzie to Todt zaczyna mnie denerwować z tymi spalinami. Niech sam lepeij nie jeździ autem i niech przeżuci się na hulajnogę. On jako 1-szy powinien dawać przykład...
badyl, 13.06.2011 19:03[!]
1. Uzasadnienie "ekologią" jest dla tzw. lemingów. Gówno tam chodzi o ekologię, ale politycy (i ci co za nimi stoją) wiedzą, że ludzi należy straszyć (końcem świata, dziurą ozonową, globalnym ociepleniem) w celu łatwiejszego krojenia podatników z kasy. Fajnie pojeździć na konferencje, brać dopłaty, nakładać podatki na biednych, żeby bogaci brali je dla siebie (kwoty CO2). Gdy uzasadnienie brzmi "ekologia" mało kto ma śmiałość głośno protestować.
2. FIA jak wszyscy, którzy się na nią powołują w dupie ma ekologię (to pieniądze rządzą światem, a nie żadna ekologia), natomiast jest bardzo zainteresowana, żeby kura znosząca złote jajka (F1) przyciągała jak najwięcej ludzi (za nimi przychodzą sponsorzy). Nic tak źle nie wpływa na żadną rywalizację jak... BRAK rywalizacji. Trzeba wyrównać stawkę i trzeba to zrobić jak najszybciej.
Od dość dawna głośno mówi się o tym, że to co daje przewagę Red Bull to dmuchany dyfuzor.
zgf1, 13.06.2011 19:10[!]
I bardzo dobrze, ze chca to wprowadzic, moze bedziemy miec ciekawa druga czesc sezonu i McLaren dobierze sie do tylka RB :)

Brawo FIA
Sgt Pepper, 13.06.2011 19:20[!]
To tylko dla urozmaicenia nudnego i dość przewidywalnego sezonu :)
IceMan11, 13.06.2011 19:21[!]
@zgf1 - na szczęście na Silverstone RBR mogłoby jechać bez dmuchania, a i tak by wygrali, więc wybrali dobre Grand Prix hłe hłe hłe
Makintosz_HD, 13.06.2011 19:50[!]
@podusiak22xD

Niewiem czy kpisz ze mnie czy mówiłeś poważnie ale jeśli pamiętasz nie tak odległe czasy ( Alonso w Renault 2005/6 ) gdzie dzwięk potężnego silnika V10 w pełnych obrotach sprawiał że nawet przed TV ludzie czuli RESPEKT i strach jednocześnie. A teraz zamknij oczy i wyobraź sobie bolid z silnikiem 1600cm3 pierdzącym jak komarek i świszczącym Turbo które robi co może żeby ocalić choć trochę tego klimatu.
Wybaczcie że tak smuce ale wydaje mi się że jak nie spadnie jakiś grom z jasnego nieba na mózgi FIA to w niedalekiej przyszłości tylne skrzydło zastąpi panel solarny a do prędkości 100km/h załączony będzie tylko silnik elektryczny..
zgf1, 13.06.2011 20:30[!]
@IceMan11
Mozesz sie jeszcze zdziwic ;)


@Makintosz_HD
Hehe wlasnie, powinni dac silniki V12, 3L do tego turbo i moce kolo 1500 koni, to byloby to hehe ;)
Nilstem, 13.06.2011 20:47[!]
A ja bym powiedział: "silnik ma mieć 750 KM, a jak będzie wyglądał to już kwestia producenta". I tak mogły by być zarówno silniki R4 1,6 jak i V12 3,6, co kto chce ;p
Ale wiadomo, koszta, koszta i jeszcze raz... ekologia.

A co do tematu - nie zmienia się zasad w trakcie gry, przecież przed sezonem było wszystko w porządku. Czyżby FIA sama nie znała własnych regulaminów?
NEO86, 14.06.2011 11:10[!]
To absurdalny pomysł. Nie zmienia się zasad gry w środku sezonu. Myślałem że jak przyjdzie Todt to wszystko będzie zorganizowane a tu się robi taki sam bajzel jak był wcześniej albo i gorszy. Ta ekologia to zasłona dymna- oni chcą wyrównania stawki. W F1 chodzi o innowacyjność, a jak ktoś coś wymyśli i deklasuje stawkę to zaraz trzeba mu tego zabronić. To chore
yaper, 14.06.2011 22:34[!]
Święte słowa: nie zmienia się zasad w trakcie gry. Tyle w temacie.

Najbardziej mi żal Renault, które budowało swój bolid wokół tego patentu i przed startem sezonu przeszło, powtarzam, przeszło wszystkie kontrole techniczne.

Z drugiej strony może to spowolnić RBR i otworzyć drogę McLarenowi, a może nawet i Ferrari do walki o mistrza. Fajna wizja, ale trzymajmy się zasad jak dżentelmeni, a te są takie, że jak z początku mojej wypowiedzi.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca