F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kierowcy F1 wstrząśnięci śmiercią Wheldona i Simoncellego

Wszyscy zaznaczają jednak, że nadal kochają rywalizację w sportach motorowych.
Nataniel Piórkowski, 27 pa?dziernika 2011, wyświetlenia: 2430<< | lista | T- | T+ | >>
Czołowi kierowcy Formuły 1 przyznali, że śmierć Dana Wheldona i Marco Simoncellego nie zmniejszyły ich miłości do wyścigów samochodowych, choć przyznali, że w ostatnich dnach byli nimi przygnębieni.

Tragiczne incydenty z Las Vegas i Kuala Lumpur na nowo rozpoczęły debatę o bezpieczeństwie wyścigów, ale Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Lewis Hamilton i Michael Schumacher twierdzą, że w pełni akceptują ryzyko, jakie spoczywa na barkach kierowcy F1.

Sebastian Vettel powiedział: „Ostatnie dwa tygodnie były straszne dla motosportu. W chwili, gdy wróciłem z Korei usłyszałem wiadomość o wypadku Dana Wheldona w Ameryce. W ubiegłym tygodniu siedziałem w fotelu, oglądałem telewizję, wyścig MotoGP i zobaczyłem wypadek Marco. Nie był on moim bliskim przyjacielem, ale znałem go. Spotkaliśmy się w tym roku, a najstraszniejsze było to czekanie, czekanie, czekanie, bo dobrze wiesz, że zwykle nie jest ono dobrym znakiem, przy uzyskaniu informacji o tym, co się stało. Wszyscy podejmujemy ryzyko wskakując do samochodu lub na motocykl, ale kochamy sporty motorowe, kochamy te emocje. Zawsze mamy nadzieję, że nic się nie stanie”.

„Kochamy to, co robimy i cieszymy się z podejmowania ryzyka, ale to, jak szybko potrafi odwrócić się sytuacja, jest szokujące. Myślę, że zawsze powinniśmy zwiększać bezpieczeństwo i krytykować za nie samochody, którymi dawniej się ścigano. Strefy wyjazdowe są teraz duże i tak dalej, ale z drugiej strony nigdy nie chciałbym się postawić w sytuacji podobnej do tej, jaką przeżywają teraz motocykliści MotoGP lub chłopaki z IndyCar. Trzymamy kciuki i chcemy, aby nic się nie stało, jednak to niemożliwe. Tak więc wydaje mi się, że w tej chwili jedyną możliwą rzeczą jest okazanie szacunku i danie rodzinom tak wiele spokoju, jak tylko potrzeba”.

Fernando Alonso postrzega śmierć Wheldona i Simoncellego, jako przypomnienie o niebezpieczeństwach, ale zwraca uwagę, że nie grają one żadnej roli, gdy wsiada do kokpitu swego bolidu. „To nie ma na ciebie wpływu podczas jazdy, ale odbija się na tobie w ciągu całego tygodnia. To były bardzo smutne dni. Będąc w domu, oglądając telewizję. Widziałem powtórkę wypadku Dana w wiadomościach i z całą pewnością byłem w szoku przez dwa, trzy dni. Wyścig z udziałem Marco widziałem na żywo. Oglądałem ten wyścig i nie mogłem uwierzyć w jego rezultat przez niedzielę i poniedziałek, jednak takie rzeczy po prostu się zdarzają. Były to więc bardzo smutne dni dla sportu motorowego, ale także dla nas samych”.

„Podczas jazdy, zamknięty za wizjerem, nie myślisz o ryzyku. Kochamy wyścigi samochodowe, kochamy rywalizację, kochamy adrenalinę, dla której ciągle jeździmy. Ona zaślepia nam ryzyko. Kochamy wyścigi wiedząc, że są one niebezpieczne. Jadąc z prędkością 320 km/h, a miej więcej taka właśnie będzie tutaj, jeśli coś stanie się z samochodem, to istnieje ryzyko, że prawdopodobnie dojdzie do dużego wypadku. Przy takiej prędkości nie da się o tym jednak myśleć, mieć jakieś odczucia – nawet jeśli znamy ryzyko, kochamy nasz sport”.

Lewis Hamilton przyznał, że ostatnie wypadki wzmocniły jego emocje po tym, jak stracił swego mentora Martina Hinesa. „W ostatnich kilku miesiącach doszło do naprawdę strasznie tragicznych momentów. Najpierw Christian Bakkerund, który zasługiwał na miano wielkiego kierowcy, teraz tych dwóch kolejnych zawodników i jeszcze Martin Hines, który był ważną częścią tego sportu i osobą, która pomogła mi się dostać tu, gdzie jestem. Myślę, iż to co robisz sprawia, że naprawdę myślisz o tym, co najważniejsze, ponieważ odkąd jestem w F1 nie pamiętam, abym miał okazję podziękować Martinowi. Myślę, że te wydarzenia stawiają sprawy w innej perspektywie. Upewniają, aby mówić ludziom wszystko, na czym zależy ci najbardziej”.

Michael Schumacher powiedział z kolei, że Formuła 1 nigdy nie będzie całkowicie bezpieczna i wyjaśnia, że we wszystkich imprezach dużą rolę odgrywa ślepy los . „Nie sądzę, że gdy jedziemy, myślimy o tym, że narażamy się na niebezpieczeństwo. Przede wszystkim gdy ciśniemy samochodem do granic możliwości, to czujemy się komfortowo i nasza ambicją jest, aby wyciskać maksimum i tak samo będzie w ten weekend. Stworzenie całkowicie bezpiecznego środowiska wydaje mi się niemożliwe w każdej dziedzinie życia”.

„Tak, w sportach motorowych istnieje ryzyko. Tak, Formuła 1 jest prawdopodobnie najszybszą serią w wyścigach samochodowych, jakie obracają się dookoła świata, ale bezpieczeństwo uległo tu znaczącej poprawie. Jeśli spojrzymy na nowe projekty, takie jak ten tor, to jest mnóstwo obszarów wyjazdowych i utrzymane są bardzo wysokie standardy bezpieczeństwa. Jeśli w ogóle coś się dzieje, to nazwałbym to losem i prędzej czy później spotkamy się z nim twarzą w twarz. To co stało się w tą dwójką kierowców, ogromne mnie uderzyło, ale niestety muszę powiedzieć, ze takie jest życie”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
F1 ogólnie
Alonso F.
Vettel S.
Schumacher Mich.
Hamilton L.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Falarek, 27.10.2011 18:41[!]
Chyba Schumacher żartuje że F1 jest najszybsza serią. Zawsze wyścigi na owalach były i będą szybsze.
kibic sribic, 28.10.2011 00:16[!]
@Falarek proszę, przeczytaj jescze raz wypowiedź Schumachera i zastanów się co napisaleś
al_bundy_tm, 29.10.2011 23:13[!]
Hola! Hola!

Ja sie tylko pytam gdzie sie podzial komentarz jednego z uzytkownikow forum ktory podal link do strony Natalii Kowalskiej? Ja rozumiem ze to byla inna strona - ale Natalia wypowiadala sie madrze i na temat!

Co sie stalo sie? Ze powtorze pytanie za Wielkiim Mistrzem Kononowiczem?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca